Shiver, Aprilia più bella, deel 5

Heeft iemand wel eens stuurverhogers op de Shiver gezet? Ik ben benieuwd of dit de rijeigenschappen beïnvloedt.
 
Michelin banden zijn fijne banden voor de Shiver. De Shiver is geen flitsende stuurmachine. De Michelin banden compenseert dat een beetje. Daarnaast zijn Michelin banden sowieso erg geschikt voor alle weertypes (behalve de winter). Ik heb al verschillende merken en modellen geprobeerd maar blijf toch terug komen bij Michelin
 
Michelin banden zijn fijne banden voor de Shiver. De Shiver is geen flitsende stuurmachine. De Michelin banden compenseert dat een beetje. Daarnaast zijn Michelin banden sowieso erg geschikt voor alle weertypes (behalve de winter). Ik heb al verschillende merken en modellen geprobeerd maar blijf toch terug komen bij Michelin
Als je de shiver sneller wilt laten sturen zou je de voorvork iets kunnen laten doorsteken. Is bij mij gedaan met 1 ring en dat merkte je goed. Kost niks alleen een beetje tijd. (Te veel is kans op een tankslapper op hoge snelheid)
 
Tof! Bedankt voor jullie tips. Ik ga voor de Michelin Power 2ct of de road 5. De goeie recensies online geven ook gelijk het juiste vertrouwen, dus dat komt goed!

En ik ga ter zijner tijd eens kijken wat stuurverhogers doen en het doorsteken van de voorvork.
 
Als je de shiver sneller wilt laten sturen zou je de voorvork iets kunnen laten doorsteken. Is bij mij gedaan met 1 ring en dat merkte je goed. Kost niks alleen een beetje tijd. (Te veel is kans op een tankslapper op hoge snelheid)
Die van mij zat 4 ringen doorgestoken. Maar stond ook rondom met Hyperpro vering.
En ik had de Michelin pilot road 4, ook super banden. Op bochtentrainingen ook zeer goed en als nat is ook top grip.
 
Voor normaal rijgedrag zijn pilot road banden prima! Alleen als je heel sportief en regelmatig op het circuit rijdt zou ik pilot power monteren.
Pilot Roads gaan ongeveer 2x zolang mee.
 
Hey, even een vraagje hé. Ik heb dus de shiver gt en heb een paddockstand gekocht voor het balhoofd. Opgezocht dat dit maat 15mm is dus het lijkt erop dat meer mensen dit gebruiken.

Maar nu zit mijn (rem)leiding splitter precies daar? Is dit bij andere mensen ook zo?
 

Bijlagen

  • IMG-20210627-WA0015.jpeg
    IMG-20210627-WA0015.jpeg
    160,7 KB · Weergaven: 17
Daar zat de splitter bij mij ook. Ook een GT overigens.
Ik heb een paddockstand gehad die je onderin de poten steekt
 
Daar zat de splitter bij mij ook. Ook een GT overigens.
Ik heb een paddockstand gehad die je onderin de poten steekt
Ja normale shiver heeft dit ook, kun je met 1 boutje loshalen en net genoeg opzijschuiven voor de stand
Thanks. Mocht ik iets met de vorken moeten doen dan doe ik hem even aan de kant.
Voor nu eerst de adapters gekocht voor in de vork.
 
Vraagje!

Ik heb nu anderhalve week de Aprilia Shiver 750 uit 2008. Qua rijden heb ik er helemaal geen problemen mee. Alleen heb ik sinds vrijdag de melding ‘service’ op het dashboard staan. Ik heb de fora er op nageslagen en youtube, maar ik krijg de melding niet weg met wat ik heb geprobeerd. Met de code 12398 heb ik wel het diagnose menu kunnen vinden en daar stonden 2 X’n bij memo, dus niet bij active: eentje bij DSB 02 (en die kan ik verklaren omdat ik 1 keer kortsluiting heb gehad toen ik mijn remlichtschakelaar heb vervangen) maar ook de code DSB 08 (oil pressure sensor fault). De error codes heb ik gereset en ‘reset coupon’ ook, maar toch blijft de melding ‘service’ staan. Motoroliepeil is overigens verder in orde.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad? Ben erg benieuwd naar de oplossing.

Mijn kilometerstand is 19400, dus het is niet de melding vanwege het geplande 20.000 kilometer onderhoud ga ik vanuit.

Ik hoop dat iemand het verlossende antwoord heeft!

Alvast bedankt, groet Michiel.
 
Als je hem reset kan het even duren voordat die melding weggaat. Heb je er al mee gereden na de reset? Als de storing echt tijdelijk is en is opgelost dan zal de melding vanzelf (na de reset) weggaan tijdens het rijden. Zo niet, dan is er toch iets aan de hand en zul je hem moeten laten uitlezen om erachter te komen waar de storing zit.

De melding van het onderhoud is zichtbaar als een sleutel symbooltje onderop je dashboard. De Service melding is echt een storingsmelding.
 
Dank voor je antwoord Rich! Ik heb er nog niet mee gereden, omdat ik niet wist of ik iets ermee zou verklooien. Maar dat ga ik eerst even doen. Blijft de melding staan, dan ga ik er verder mee aan de slag!
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je antwoord Rich! Ik heb er nog niet mee gereden, omdat ik niet wist of ik iets ermee zou verklooien. Maar dat ga ik eerst even doen. Blijft de melding staan, dan ga ik er verder mee aan de slag!
Met de reset coupon heb je volgens mij ook de onderhoudsmelding gereset. Die zal dus voorlopig ook niet terug komen, ook niet bij 20.000 km.
 
Vanavond een stuk gereden en hoppa!! de melding ‘service’ is weg. Hij starte een beetje twijfelend toen ik aan het begin van de rit de motor aanzette (normaal gaat ie gelijk aan) en daarna verdween ook de melding. Wat mij wel opviel was dat de bundel kabels die vlak onder het zadel lopen superheet zijn geworden na de rit. Het gaf zelfs (zwart) af. Ik heb meer gelezen dat de Shiver goed heet kan worden vanwege de plek van de uitlaten, maar een zwetende kabelbundel lijkt mij niet erg logisch. Maar goed....dat is voor de volgende keer.

Dank voor je hulp RichieRich!
 
Vanavond een stuk gereden en hoppa!! de melding ‘service’ is weg. Hij starte een beetje twijfelend toen ik aan het begin van de rit de motor aanzette (normaal gaat ie gelijk aan) en daarna verdween ook de melding. Wat mij wel opviel was dat de bundel kabels die vlak onder het zadel lopen superheet zijn geworden na de rit. Het gaf zelfs (zwart) af. Ik heb meer gelezen dat de Shiver goed heet kan worden vanwege de plek van de uitlaten, maar een zwetende kabelbundel lijkt mij niet erg logisch. Maar goed....dat is voor de volgende keer.

Dank voor je hulp RichieRich!
Zit er wel een goed hitte schild bij je uitlaat? (Als je niet meer de standaard uitlaat hebt). Als je kabel isolatie verbrand is het wachten op vage en dure elektronische klachten ... Op het forum is er iemand die tekeningen heeft gemaakt voor een hitteschild/plaat ter bescherming. De standaard uitlaat is redelijk groot en zorgt voor deze bescherming. Als die weg is dan heb je wel iets nodig. Naast hitte komt er dan ook water op plaatsen waar je het niet wilt hebben.
Bij het rijden met een open uitlaat, heb je naast een enorm kabaal en overlast, ook een armer lopende motor die heter wordt. Of je moet hem laten remappen zodat hij meer brandstof krijgt en hij daardoor minder heet wordt.
 
Zit er wel een goed hitte schild bij je uitlaat? (Als je niet meer de standaard uitlaat hebt). Als je kabel isolatie verbrand is het wachten op vage en dure elektronische klachten ... Op het forum is er iemand die tekeningen heeft gemaakt voor een hitteschild/plaat ter bescherming. De standaard uitlaat is redelijk groot en zorgt voor deze bescherming. Als die weg is dan heb je wel iets nodig. Naast hitte komt er dan ook water op plaatsen waar je het niet wilt hebben.
Bij het rijden met een open uitlaat, heb je naast een enorm kabaal en overlast, ook een armer lopende motor die heter wordt. Of je moet hem laten remappen zodat hij meer brandstof krijgt en hij daardoor minder heet wordt.

De uitlaat is origineel. Dus dat zou goed moeten gaan. De kabelisolatie is inderdaad erg plakkerig en geeft af (ik zag het omdat er alllemaal zwart op de onderkant van het zadel zat). Misschien dat de kabels te krap zitten tegen het zadel en daardoor de warmte niet goed kwijt kunnen. Het is tot nu toe in ieder geval niet saai met de Shiver. Vanavond maar weer eens kijken na de rit. Dank voor je gedaileerde uitleg!
 
De uitlaat is origineel. Dus dat zou goed moeten gaan. De kabelisolatie is inderdaad erg plakkerig en geeft af (ik zag het omdat er alllemaal zwart op de onderkant van het zadel zat). Misschien dat de kabels te krap zitten tegen het zadel en daardoor de warmte niet goed kwijt kunnen. Het is tot nu toe in ieder geval niet saai met de Shiver. Vanavond maar weer eens kijken na de rit. Dank voor je gedaileerde uitleg!
Bij een motor met standaard uitlaat en katalysator zou het niet te heet moeten worden. Warm wordt het wel en dat plakkerige kan ook komen door de leeftijd. Of als de tape die gebruikt is om de kabelboom bij elkaar te binden niet meer goed is of weg is. Dat zou opzich geen probleem moeten zijn. De kabelboom zit idd lekker strak onder het zadel geklemd. Bij mij is alles ook standaard en dat wordt niet te warm, zelfs niet tijdens het rijden met 30+ graden. Maar warm wordt het zeker!
 
Vorige eigenaar( of die daarvoor) was op zn bek gegaan. Kon door de schade de kap naast de tank niet meer aanzien en heb em gewrapt, het is satin black gold dust geworden. Zo lijkt het bruin/zwart maar met de zon erop is het zwart met gouden flakes. Ben denk ik 3uur bezig geweest om het zo goed als perfect erop te krijgen. Bij het wrappen meteen een nieuw DNA luchtfilter geplaatst, mocht wel na 63k km. Merk dat ie iets meer knalt/ ploft met het nieuwe filter.
Daarnaast kreeg ik van ome ali een nieuw hoger windchermpje binnen, koste me maar 38euro, dus dat was wel leuk.

Ook kon ik niet meer tegen het feit dat de motor 50 tinten grijs was. Voetsteun/schetsplaat, achterbrug,motorblok en kappen een andere tint grijs. Dus de voetsteunen zwart gespoten met hittebestendige lak en laten bakken, zit er nu een paar weken op en viezigheid is er zo vanaf te vegen zonder dat de verf eraf gaat.

wat ik verder nog wil doen is de achterbrug of zwart coaten, of wrappen in satin black. En misschien de voorvork wrappen, en er dan meteen hyperpro veren in laten zetten.

bij het vervangen van het luchtfilter zag ik dat er een losse connector zit. Hoort die los te zitten?:? Of mis ik een relais oid?

hadden meer mensen trouwens last van loslatende lak? Wou een 2e poging wrappen doen, dus alle wrap eraf getrokken. Trok ik de helft van de lak mee. Maar echt in stroken, alsof de lak zelf wrap was. Kon die hele kap dus schuren zodat er geen ‘hoogte’ verschil meer was wat je zou zien door de wrap heen.

oke dit was mijn update
:)
7656B81F-80A2-4D21-B1CA-99A10B280356.jpeg
7DFD7530-0569-4B43-BC70-AB4A809233AE.jpeg
62B57A6C-6694-406F-B504-69EC989B8EEC.jpeg
 

Bijlagen

  • 807B650A-603A-4887-A5DF-3F3D7C0FC2A0.jpeg
    807B650A-603A-4887-A5DF-3F3D7C0FC2A0.jpeg
    274,8 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Voor mensen die interesse hebben.

Mijn Shiver is ingeruild. Ik heb nog paar spullen:

- Hendels (zwart, licht beschadiging van de koppeling) evt gratis over te nemen.
- Bagster hoes voor tank (zwart) met tanktas van bagster (uitvouwbaar en met regenhoes)
- givi zijtassen (uitvouwbaar en met regenhoes)
- koffer/tashouders 2 soorten. 1 paste niet bij mij ivm aangepaste kentekenplaathouder.

Stuur me even een berichtje als je verder info wilt.
Het staat nog niet op marktplaats. O-)
 
Een aantal vragen...

Ik kwam er gisteren achter dat er bijna geen koelvloeistof meer in het systeem zit, athans dat concludeerde ik nadat ik geen vloeistof in het witte expansievat zag zitten. Het kan zijn dat ik op de verkeerde plek het niveau van de koelvloeistof check, maar gezien de min en max indicatoren ga ik ervan uit dat ik op de juiste plek kijk. Nu wil ik de koelvloeistof gaan aanvullen en daarvoor dan gelijk ook even de radiator doorspoelen. Kan ik daar elke koelvloeistof voor gebruiken? En moet dat doorspoelen per see met gedestileerd water. Ennn....ook niet onbelangrijk: moet ik het water en de koelvloeistof nou via de zwarte knop van de radiator zelf, of via het witte expansievat bijvullen. Ik ben benieuwd of iemand mij iets verder op weg kan helpen!
 
Het nivo is heel lastig te zien in het expansie vat .
Eerst vullen via de radiateur.
En daarna via het expansievat.
Wel zorgvuldig ontluchten.
Dus knijpen in slangen e.d tijdens het stationair warm draaien.
Ik heb de "rose" gewoon bij de auto materialen zaak gehaald.
 
Dank voor je snelle bericht Ronk!

In de handleiding lees ik dat het stuur naar links moet staan, dus aflezen met een schuine motor. Lijkt mij apart. Maar het expansievat is dus wel de juiste plek om het te checken?

En vul je de radiator gewoon tot de nok vol? En daarna dan het expansievat tot aan de max?

Dank!
 
Terug
Bovenaan Onderaan