Show hier je tent naast de motor

Wat een gezellig topic!

Daar heb ik nog wel een plaatje voor:
IMG_5561.png
Ergens in het niks in Frankrijk.

En hier nog een wat bewoondere plek:
IMG_5424.png
 
Mooi man, zo kamperen naast de weg.
Deze zomer kon ik 's avonds laat geen hotelletje oid meer vinden.
Op een doodlopende weg langs de kant gekampeerd. Nee, in mijn geval niet eens de tent op hoeven zetten.
Was op Corsica, dus nachttemp was hoog en 't was ook droog. Gewoon langs de weg slaapzak uitrollen en snurken maar.
In Toscane heb ik 't nog een keer herhaald. Ook alleen slaapzak uitrollen.

Grootste probleem is steeds een echt rustige plek vinden. Beide keren prima geslapen!
 
Ik dacht dat ik mooi stond (zie onder) maar jij wint (dik)
Nou ik vind jou plek prachtig, heerlijk lekker midden in de natuur en super uitzicht, wat wilt een mens nog meer. En jij krijgt de haringen tenminste de grond in ;)

En is ook niet zo dat ik elke dag goed of mooi sta, soms sta ik ook echt op een klote plek, maar heb ik geen zin/energie om verder te zoeken, en daarnaast heb jij een lekkere douche!

Wat doen jullie trouwens tegen muggen, snel je tent in of?? Ik stond gister in dat bos, ben denk ik wel 10x gestoken die avond. Op deze plek gelukkig nog geen 1 gezien. Heb wel altijd al vrij snel een trui aan en muts op, dus daar prikken ze als de kleding niet strak staat, niet snel doorheen.
 
Wat doen jullie trouwens tegen muggen, snel je tent in of??
Ik laat 't meestal gewoon gebeuren.
Op zich heb ik er weinig last van. Alleen afgelopen vakantie zagen mijn onderbenen eruit alsof ik een vreselijke ziekte had opgelopen.
Een enkele keer heb ik een muggenbult die wel akelig jeukt. Dan effe insmeren met Azaron en dan is dat snel over.
Wat ook goed werkt tegen jeuk dat is om met je nagel kruislings flink hard in de bult te duwen, zodat je zelfs een kruis in de huid ziet.

Maar als 't al te erg wordt dan helpt alleen nog maar om te vluchten. Je zit er dan zeker niet meer voor je lol.
Ik weet nog van een keer in Narbonne, dat van moment dat de zon onderging dat je echt niet meer buiten kon zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Screenshot_20210907-205054_Maps.jpg

Laino in Italie, ben niet erg goed in plaatsnamen dus daarom even deze screenshot. Was snel doorgereden bij Lago Maggiore, wat een drukte... pfff niks voor mij snel weg daar!

En @mean-machine aha jaa juist, ik bijt/krab/druk nu ook altijd asap de muggebult uit, vaak een groter wondje van dat dan de actuele beet haha. Maar bedankt voor het advies, ik dacht er is misschien een goude tip van bijvoorbeeld een kaarsje wat zorgt voor licht en anti muggen lucht? Volgende keer toch maar wat Azaron meenemen :t
 
Wat doen jullie trouwens tegen muggen, snel je tent in of?? Ik stond gister in dat bos, ben denk ik wel 10x gestoken die avond. Op deze plek gelukkig nog geen 1 gezien. Heb wel altijd al vrij snel een trui aan en muts op, dus daar prikken ze als de kleding niet strak staat, niet snel doorheen.
Afgelopen vakantie één keer gehad dat het niet te harden was, maar dat begon gelukkig pas later op de avond. Toen ben ik gewoon maar de tent in gekropen. Deet ofzo gebruik ik niet, behalve bv in Scandinavië als het echt niet te doen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Ging er meer om buiten de tent. In de tent zitten ze niet. Ik houd er nogal van om buiten wat pilsies weg te werken, alleen slapen doe ik in de tent. Zit nu ook nog buiten al is het pikdonker, laatste slokjes Swissbeer Collection en straks lekker :z
Ik heb in Finland ooit een keer Jungle formula bende gekregen. Als ik er alleen al aan denk het te gebruiken blijven die muggen al weg.
 
Wat doen jullie trouwens tegen muggen, snel je tent in of?? Ik stond gister in dat bos, ben denk ik wel 10x gestoken die avond. Op deze plek gelukkig nog geen 1 gezien. Heb wel altijd al vrij snel een trui aan en muts op, dus daar prikken ze als de kleding niet strak staat, niet snel doorheen.
Ik heb een Duits antimuggenspray zonder Deet dat goed werkt
 
Al diverse reacties gelezen dat je juist in Scandinavië je anti-muggen spul moet kopen.
In Finland en Zweden zijn ze wel gewend met wolken van die nare beesten te leven.

@RWB
Ik was 2 weken geleden nog aan het Lago Maggiore.
Stond op een camping aan het uiterste zuidpuntje van het meer.
Ook heb ik nog een rondje om het hele meer gereden.
Paar keer gestopt voor een drankje pal aan het meer. Terrasjes waren veelal vooral leeg.
Net rondom Stresa met al die dure hotels werd 't iets druk, maar verder viel 't me wel mee.
O ja, Locarno (CH) was wel druk, maar daar ben ik omheen gereden.
 
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Of Bonnette voor de top rechtsaf slaan het onverharde gedeelte op! (als je vanuit het noorden komt)
Dit weggetje bedoel je denk ik . Heb eraan zitten denken zag er verleidelijk uit maar mijn off road skills zijn niet best en had geen zin de motor neer te leggen .
 

Bijlagen

  • 20210907_105133.jpg
    20210907_105133.jpg
    388,7 KB · Weergaven: 39
Dit weggetje bedoel je denk ik . Heb eraan zitten denken zag er verleidelijk uit maar mijn off road skills zijn niet best en had geen zin de motor neer te leggen .
Zo goed zijn de mijne ook niet. Alleen het eerste stuk is onverhard (als je niet het pad naar de Cayolle pakt), daarna erg rustig en mooi.

 
Terug
Bovenaan Onderaan