Show hier je tent naast de motor

Baccarat noord Vogezen.
20220917_175744.jpg
 
Laatst bewerkt:
@Ojee dat is een mooie tent, flinke vestibule

Zelf ben ik vandaag voor 1 nachtje er tussenuit geknepen naar een natuur camping in Overijssel.

Eerst langs dealer vanwege tik in motor. Die ziet dat de ketting te los is. Ik voel me wel een beetje een beginner… We kletsen wat, ketting wordt gespannen en daarna nog 115 km naar de natuurcamping. Tent opgezet en ik zie dat ik geen bestek heb, en eigenlijk iets te weinig eten. Even koffie gemaakt en dan maar eerst naar de supermarkt.

Naast het bestek ook nog kussen vergeten. Bah. Wat blijkt? Naast de super zat een Action, geweldige winkel is dat. Gauw even een dekentje (als kussen), bestek en snacks gekocht.

Lekker met de zak op de mat. Het is tien graden buiten. Dat is exact de “comfort” temperatuur van m’n slaapzak. Ik ben benieuwd hoe ik het vannacht ervaar!

2E4E2660-0161-4568-99A4-EAFD158FF41B.jpeg
 
@Ojee dat is een mooie tent, flinke vestibule

Zelf ben ik vandaag voor 1 nachtje er tussenuit geknepen naar een natuur camping in Overijssel.

Eerst langs dealer vanwege tik in motor. Die ziet dat de ketting te los is. Ik voel me wel een beetje een beginner… We kletsen wat, ketting wordt gespannen en daarna nog 115 km naar de natuurcamping. Tent opgezet en ik zie dat ik geen bestek heb, en eigenlijk iets te weinig eten. Even koffie gemaakt en dan maar eerst naar de supermarkt.

Naast het bestek ook nog kussen vergeten. Bah. Wat blijkt? Naast de super zat een Action, geweldige winkel is dat. Gauw even een dekentje (als kussen), bestek en snacks gekocht.

Lekker met de zak op de mat. Het is tien graden buiten. Dat is exact de “comfort” temperatuur van m’n slaapzak. Ik ben benieuwd hoe ik het vannacht ervaar!

Bekijk bijlage 1804860
Mwha, kussen is mn motor pak (mits droog en een trui.). Scheelt pakvolume. Daarintegen neem ik gerust een tent mee van 15 kg...
 
Slaapzak was goed bevallen vanacht dus herkansing.. nog iets kouder... Ik ga daar nog een keer spijt van krijgen 🤣
Ik zie lage temps en een slaapzak die mss niet warm genoeg is.

Begin aug was ik op de camping en werd het 7°C in de nacht. Wie verwacht dat nou?
Alleen de zomerslaapzak mee. Gelukkig had ik de fleece binnenslaapzak ook bij me.
Met sokken aan in de fleece was het redelijk vol te houden. :9

O ja, wat ook goed helpt.
Ik had een Camping-Gaz lamp op gas bij me. Bij slapen gaan effe lezen bij dit licht.
Het licht geeft direct ook warmte in de tent. Tent goed gesloten houden. Oppassen voor brand(schade)
 
Ik zie lage temps en een slaapzak die mss niet warm genoeg is.

Begin aug was ik op de camping en werd het 7°C in de nacht. Wie verwacht dat nou?
Alleen de zomerslaapzak mee. Gelukkig had ik de fleece binnenslaapzak ook bij me.
Met sokken aan in de fleece was het redelijk vol te houden. :9

O ja, wat ook goed helpt.
Ik had een Camping-Gaz lamp op gas bij me. Bij slapen gaan effe lezen bij dit licht.
Het licht geeft direct ook warmte in de tent. Tent goed gesloten houden. Oppassen voor brand(schade)
Linke poep als je in slaap valt in deze situatie. Door die vrijkomende gassen merk je niet dat je in slaap valt dacht ik. Of heb ik het fout.
 
Vanuit de Ardèche strak 450km naar het noorden gereden over leuke kleine wegen. Van de ruigheid van Ardèche en Cevennen naar de lieflijke landschappen van de Bourgogne. De tent staat nu op de Camping Municipal in Sainte-Marie-sur-Ouche, vlakbij Dijon.

Vanaf hier nog zo'n kleine 400 km tot diep in de Belgische Ardennen, dus ik denk dat ik morgenavond ergens in de buurt van Namen de snelweg op draai voor het laatste stukje naar huis.
20220919_175504.jpg
 
Vanuit de Ardèche strak 450km naar het noorden gereden over leuke kleine wegen. Van de ruigheid van Ardèche en Cevennen naar de lieflijke landschappen van de Bourgogne. De tent staat nu op de Camping Municipal in Sainte-Marie-sur-Ouche, vlakbij Dijon.

Vanaf hier nog zo'n kleine 400 km tot diep in de Belgische Ardennen, dus ik denk dat ik morgenavond ergens in de buurt van Namen de snelweg op draai voor het laatste stukje naar huis.
Jij wil wrs morgenavond al in je eigen bedje liggen?
Maar voor mij zou Bouillon dan wrs de tussenstop kunnen zijn! :t
Leuke plek en laatste dag is dan een makkie.
 
Jij wil wrs morgenavond al in je eigen bedje liggen?
Maar voor mij zou Bouillon dan wrs de tussenstop kunnen zijn! :t
Leuke plek en laatste dag is dan een makkie.
Heb ik aan gedacht, maar dan zou ik de volgende ochtend nog een stukje binnendoor rijden en dan de snelweg pakken want de rest binnendoor kan ik wel dromen. Dan pak ik dat stuk snelweg liever na de avondspits.
 
Beter spijt van iets dat je wel gedaan hebt ipv iets dat je nooit durfde (maar wel wou) doen. ;)

Ik leeg nog... Wel een laatste nacht langs de moezel lekker een hotelletje gepakt. Had geen zin meer in alle natte zooi _O-
Mooi plekje! Afgelopen Zaterdagochtend verse sneeuw op de Roselend
Bekijk bijlage 1805409
Maar niet even daar wezen kamperen? ;) Ik zal hem ook de volgende keer zeker weer aan doen :}
450 km in 1 dag? Respect.

Ik ben gister thuis gekomen 4055km in 10 Dagen = gemiddeld 405.5km Per dag. Maar er zaten ook zeker dagen met minder dus ook met meer kilometer tussen. Prima te doen het hangt er heel erg vanaf of je ergens gaat zitten lunchen of hoe laat je vertrekt enzo. :]
 
Maar niet even daar wezen kamperen? ;) Ik zal hem ook de volgende keer zeker weer aan doen :}
Als het aan mij had gelegen wel, maar ik reed als begeleider en voorrijder mee op een georganiseerde reis dus het was even niet aan mij dit keer. We stonden even verderop op de camping in Bourg-Saint-Maurice, iets meer luxe.

Zelf nog nooit op die kampeerplaats gestaan trouwens, maar wel eens wezen kijken. Ik sta meestal wild op de Cormet d'Areches.
 
Weer thuis, 720km gereden. Binnendoor tot Herentals en vanaf daar via Antwerpen over de snelweg naar Den Haag.

Vanmorgen gaf het display van mijn motor aan dat het 2,5 graad was en kans op gladheid. Het voelde wel koud maar zo koud had ik ook niet verwacht.

Hoe dan ook, voorlopig van mij geen foto meer van de motor naast de tent ⛺🏍️
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen gaf het display van mijn motor aan dat het 2,5 graad was en kans op gladheid. Het voelde wel koud maar zo koud had ik ook niet verwacht.

Toen ik de hond vanmorgen om 06:30 uur uitliet, had ik toch echt even het gevoel dat het al winter was. 😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan