Show hier je tent naast de motor

Hoe laat?? Dacht dat hier alleen (bijna) pensionada's zaten!

Mijn ADHD speelt op. Ik moet eens wat vaker ademhalen en minder snel reageren op berichten. :+

Ik woon nog steeds in het verre oosten van Nederland. Desalniettemin vond ik het ook redelijk frisjes.
 
20220921_171629.jpg


Tentje staat langs de Neckar bij Heidelberg.
De TomTom zegt dat ik vandaag 472 km gereden heb.
En hier wordt het vannacht 4 graden volgens het weerbericht op mijn mobieltje.
Het zal allemaal wel, het was een leuke dag.
Over de snelweg van Moergestel naar Roetgen, de poort naar de Eifel.
En de rest binnendoor gereden.
20220921_171711.jpg


Het is rustig, ik mocht zelf kiezen en hier achteraan scheen de zon nog toen ik aankwam.
Geen last van gesnurk vannacht
 
Mooi plekje! En blijf het maar een aparte, maar erg gave motor met zijspan vinden! :t

4 graden...tja, met een goeie slaapzak ben je al een heel eind. Maar dan even een vraagje tussendoor...ik heb vanaf 5 graden snachts telkens zo'n koude neus...Alles warm, maar kolere die neus:X Ben ik de enige? En tips?
 
Mijn slaapzak zou tot min 10 comfortabel moeten zijn.
Maar dat ga ik niet uitproberen

Edit:
Vannacht was het 6 graden en heerlijk geslapen. Het enige minpuntje is dat het lopertje van de rits soms vastloopt in de stof. Maar dat kan ook aan mijn eigen onhandigheid liggen

En wat mijn zijspan betreft,
Het idee was om iets te bouwen wat goed stuurt en waar ik het tentje achterop kan knopen om op pad te gaan.
Wat mij betreft is het project geslaagd
 
Laatst bewerkt:
Mooi plekje! En blijf het maar een aparte, maar erg gave motor met zijspan vinden! :t

4 graden...tja, met een goeie slaapzak ben je al een heel eind. Maar dan even een vraagje tussendoor...ik heb vanaf 5 graden snachts telkens zo'n koude neus...Alles warm, maar kolere die neus:X Ben ik de enige? En tips?
Jawel: Een mutsje opzetten tijdens slaap.
Velen vergeten dat je ook op je hoofd alleen heel veel afkoelt. Wrs blijft dan je neus wel warm.
Als dan toch niet de oplossing dan is een dunne balaklava mss de oplossing bij meer kou.
(sommige modellen hebben alleen de ogen en mond vrij)
 
Jawel: Een mutsje opzetten tijdens slaap.
Velen vergeten dat je ook op je hoofd alleen heel veel afkoelt. Wrs blijft dan je neus wel warm.
Als dan toch niet de oplossing dan is een dunne balaklava mss de oplossing bij meer kou.
(sommige modellen hebben alleen de ogen en mond vrij)
Ja, daar zat ik ook aan te denken voor een volgende keer...heb zo'n slaapzak waar je het hoofdeinde kan aantrekken rondom je hoofd, maar blijft met draaien niet lekker zitten.

Ga een mutsje proberen 👌
 
Ik draag 's nachts een wollen muts die ik over mijn ogen kan trekken. Geen koude neus en ze houdt (zeker in Noordelijke streken) ook het licht tegen.
 
k heb vanaf 5 graden snachts telkens zo'n koude neus...Alles warm, maar kolere die neus:X Ben ik de enige? En tips?
Ik heb een slaapzak met een grote capuchon er aan over de hele breedte. Als ik op mijn zij ga liggen trek ik die capuchon helemaal over mijn hoofd en gezicht. Verse lucht komt dan van onderen en de warmte blijft bovenin hangen.

Nomad triple-s (met tweede slaapzak daaroverheen bij 5 graden)
 
Bekijk bijlage 1806169

Jij hebt een vooruitziende blik, Mike
Ik was net opgebroken toen de zon over de heuvel kwam kijken.
Heidelberg! Mooie stad, goede herinneringen aan.
Grote medische universiteit waardoor er een vrouwen overschot in de stad is.
Mooiste is bij cafe Rossi in het centrum op het terras. Best bijzonder om iedere keer aangesproken te worden met de vraag of je al plannen hebt voor de avond.
 
Inderdaad, ik kwam er vroeger vaak voor mijn werk. Werklocatie was een enorme villa op de Schloss Wolfsbrunnenweg, vlak naast dat kasteel dus. En 's avonds de stad in en een Vetter 33 drinken. Volgens Vetter zelf het sterkste bier in de wereld en werd alleen geschonken in kleine glazen. Het is zo stroperig dat je het eigenlijk geen bier meer kunt noemen. Wel lekker!

Ben er ook regelmatig 's morgens vroeg heen gereden en 's avonds terug. Dat was nog wel in de tijd dat ik een auto had. De standaard reisregeling van het werk was vliegen of trein. Beiden duurden best lang en als ik om 4.00 thuis weg reed was ik ruim voor 10.00 op locatie. Mijn baas vond dat goed, mits ik halverwege maar even pauze nam. Hij controleerde dat door te kijken of ik op de heenweg een luxe ontbijt declareerde en op de terugweg een luxe diner. Man, dat waren nog eens tijden, van mijn huidige baas zou ik met de elektrische fiets moeten!
 
Ik reed altijd met een huurauto op en neer, soms wekelijks, meestal 2 keer per maand. Ik heb er zelfs een tijdje gewoond in het Marriot, kamer 407.
 
Ik heb een slaapzak met een grote capuchon er aan over de hele breedte. Als ik op mijn zij ga liggen trek ik die capuchon helemaal over mijn hoofd en gezicht. Verse lucht komt dan van onderen en de warmte blijft bovenin hangen.

Nomad triple-s (met tweede slaapzak daaroverheen bij 5 graden)
Ik heb ook de Triple-S maar dan als XL. Heel prettig als je langer bent dan 1.80m.
Lekker lang, lekker breed speciaal voor koude omgeving. Comfort tot -2 °C (zeggen ze)
De capuchon aan bovenstuk kan je net als een muts van een jas helemaal strak trekken over je hoofd.
Dan blijft alleen de voorzijde van je gezicht vrij.
Heb je 't dan nog koud, dan kan je met een fleece binnenslaapzak nog 5° kouder.
(afgelopen zomer ervaren met zomerslaapzak met een koude nacht van 7°C)

Wordt 't dan nog kouder dan pak ik mijn mummy! Daarmee kan je naar Siberië.
 
Heidelberg! Mooie stad, goede herinneringen aan.
Grote medische universiteit waardoor er een vrouwen overschot in de stad is.
Mooiste is bij cafe Rossi in het centrum op het terras. Best bijzonder om iedere keer aangesproken te worden met de vraag of je al plannen hebt voor de avond.

Hartelijk dank, namens de feestcommissie! *O*

Màvkeez gaat volgend jaar dus een tripje naar Heidelberg plannen met z'n maatje(s). :+
 
Grote medische universiteit waardoor er een vrouwen overschot in de stad is.
Mooiste is bij cafe Rossi in het centrum op het terras. Best bijzonder om iedere keer aangesproken te worden met de vraag of je al plannen hebt voor de avond.
Tja, wat verwacht je nou. Als er een tekort is, ben je minder kieskeurig en pak je wat je kan krijgen.... O-)

(@Hellracer sorry, die was maar in te koppen, kon hem echt niet laten liggen). :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan