Siliconen spray op helm en vizier?

Skyhawk

MF'er
12 aug 2001
147
0
Heerhugowaard
Mensen, kan het kwaad om siliconen spay te gebruiken op je helm en vizier?? Volgens de bus tast het kunststoffen niet aan, maar dat staat ook op Glassex. Wie o wie weet het antwoordt :)
 
Ik heb een klein flesje schoonmaakspul van de motorzaak in mijn gereedschap vakje zitten, zit een standaard sponsje op voor de binnenkant en buitenkant van de helm, kost ongeveer 5,- en doe er nu al een jaar mee,....

werkt perfect kost niks, zal eens kijken hoe dat flesje heet....
 
Als ze \'m erop zetten zonder te verneuken, dan vind ik het best ;) En dan nog wat op m\'n vizier smeren voor de regendruppels en dan is het niet meer vervelend om in de regen te rijden :}

Ik heb wel eens verhalen gehoord dat er na een paar weken krassen op het vizier zaten. Dat zou een gevolg zijn van de verkeerde montage :? Weet niet of de motorzaak moeilijk gaat doen als je komt klagen.
 
Ik heb wel eens verhalen gehoord dat er na een paar weken krassen op het vizier zaten. Dat zou een gevolg zijn van de verkeerde montage :?

Zat fabiek af bij mijn helm. Heb het ding er zelf op gezet. Nu na een jaar nog geen problemen.
Je moet natuurlijk wel eerst het vizier goed schoonmaken, anders zit er zooi tussen (krassen).
 
[pinlock] Zit je niet tegen die siliconen rand aan te kijken als je je over je tank buigt? [/pinlock]

Ik heb altijd geleerd: GEEN glassex op je vizier, dan kan de coating gaan barsten. Maar een vriend van mij deed het laatst wel en zei dat hij het al jaren zo deed (Shoei-helm).
 
Op maandag 25 februari 2002 16:55 schreef R1Maniac het volgende:.......sprak de man wiens vizier we met z'n allen twee keer maar net konden ontwijken omdat 't van z'n helm af kwam zeilen ;) ;) ;) ;)

En dit was dus mijn donkere vizier ZONDER Pinlock :P
Was blijkbaar geen 100% vizier, positiepennetje niet helemaal goed |(
Voor garantie nieuwe gekregen btw.
:} Termaat :}
 
Laatst bewerkt:
Oh enne....voor de echte mafketels onder ons:

  • Koop splinternieuwe helm
  • Koop pinlok en monteer deze
  • Ga rijden
  • Zet je vizier bij te hoge snelheid open
    en zie je pinlock heel mooi wegwapperen

(bron: anonieme oelewapper bij lokale rijschool)
 
pinlock zuigt...

ik heb er 2 maanden mee proberen te rijden...

als je heel hard gaat...en je gaat op je tank liggen..zit je met je togus tegen dat randje van dat aan te kijken...dat maakt je zicht niet beter met snelheden boven de 200...

tevens als er een kleinbeetje ruimte tussen zit...en het gaat regenen....en er komt water tussen....

dan zie je helemaal geen zak meer...dat is erg lastig!!!!kan ik je vertellen...

ik heb m eruit gehaald...en ga gewoon een nieuwe helm kopen waar dit allemaal al zit ingebouwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan