Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

"Silly"season 2020

Nog een Marquez in de MotoGP The Horror!

-edit- Als Marc M. stopt vind ik het prima trouwens
 
Het is officieel, Red Bull KTM Tech3 zal in 2020 een nieuwe weg inslaan. Het Franse team zal de Moto2 klasse verlaten en komend seizoen een gloednieuwe start maken in de Moto3 klasse van het MotoGP wereldkampioenschap.

Het nieuws dat KTM zich vanaf komend seizoen terug zal trekken uit de Moto2 klasse van het MotoGP wereldkampioenschap kwam afgelopen zondag op de Red Bull Ring voor velen als een grote verrassing.

Met name voor de twee door KTM ondersteunde teams, Red Bull KTM Ajo en Red Bull KTM Tech 3 was het nieuws een flinke aderlating, dit omdat beide teams voor 2020 nog een doorlopend contract hadden met de Oostenrijkse motorenfabrikant voor de Moto2 klasse.

Inmiddels is al bekend dat Red Bull KTM Ajo komend seizoen actief zal blijven in de middenklasse van het MotoGP wereldkampioenschap, weliswaar met een andere chassisfabrikant maar met steun van KTM en Red Bull. Het Franse Red Bull KTM Tech 3 van teambaas Hervé Poncharal daarentegen zal ook steun blijven ontvangen van zowel KTM als ook Red Bull, weliswaar niet in de Moto2 klasse maar in de Moto3 klasse.

Het team heeft woensdagochtend namelijk middels een uitgebracht persbericht bekend gemaakt dat men in 2020 aan een nieuw avontuur gaat beginnen in de Moto3 klasse van het MotoGP wereldkampioen. Met grote steun van zowel KTM als ook Red Bull zal het Franse team in 2020 met een tweemansteam aan de start verschijnen. Welke coureurs voor het team uit zullen komen zal in een later stadium bekend gemaakt worden.

Welke twee Moto3 coureurs in 2020 uit gaan komen in de kleuren van Red Bull KTM Tech 3 is nog niet bekend.
 
JACK MILLER IN 2020 OP EEN GP 20 VOOR PRAMAC

Jack Miller (Pramac Racing rider #43)
“I am very happy to have reached this agreement. Pramac Racing is a team that made me feel comfortable right from the start and the relationship with Ducati is very close. I will have again the official bike at my disposal and will do my best to achieve great results. I would like to thank Ducati and my team for the great work they have done so far”.
 
Zou Scott Redding of Álvaro Bautista geen goede coureur voor KTM kunnen zijn?

Bautista zou die machine wel eens net als Pol flink uit kunnen wringen.

Scott Redding in mijn ogen in mindere mate, al zou zijn stijl er goed bij kunnen passen. En ik denk dat als je gewoon full comittment met Redding een plan uitstippelt waar hij onderdeel is van de ontwikkeling en en veel vertrouwen krijgt, dat je dan heel veel aan hem kan hebben.

Zoals hij bij Aprilia is behandeld was natuurlijk helemaal kut. Hij ging er ook vanuit dat hij daar de tijd zou krijgen om een machine te ontwikkelen, en toen werd ie afgerekend op zn resultaten. Echter, ik volg Scott al een hele poos, en zo gelukkig als hij nu is, heb ik hem in lange tijd niet gezien. Ik denk dat hij dit niet zomaar op zal geven en dus zal er een heul heul goed plan voor hem moeten klaar liggen waarin alles klopt.
 

Moet zeggen dat ik altijd mega hard moet lachen om Scott Redding op Instagram.
1 van de leukste coureurs om te volgen.

Maar bij Aprillia vind ik altijd de 2e coureur naast Aleix niet uit de verf komen (Lowes, Redding en zelfs nu Iannone )
Een carrière killer als je mij vraagt als je voor Aprillia kiest.
 
Zou Scott Redding of Álvaro Bautista geen goede coureur voor KTM kunnen zijn?

Wat doet jou geloven dat Bautista er met een KTM WEL op zou blijven zitten i.p.v. er iedere keer af te stuiteren.

Met de nieuwe Pani V4 had ie alle kans om het WSBK dit jaar op zijn naam te schrijven i.p.v nu op zijn buik...
 

Aprilia is een verzameling van onsympathieke leidinggevenden, daarom was Dall'inga daar ook zo goed op zijn plek. Maar het is niet voor niets dat ze maar weinig vooruitgang boeken.
 

Dat bericht klopt niet helemaal, het is een bericht van vorige week vrijdag de 9de.

Jarno Janssen heeft zaterdag nog in een interview gemeld dat hun 2de rijder nog niet vast ligt. Bo heeft namelijk voor 2019 getekend met een optie voor 2020 die gelicht moet worden als Bo in de top15 zou staan. Maar die hoeft dus niet gelicht te worden.

Het ligt in de lijn der verwachting dat Bo ook in 2020 zal rijden voor RW Racing, maar dat is nog niet zeker.
 
En een fiets is geen bus

Zarco kan weer gaan proberen om moto 2 kampioen te worden en ik vraag me serieus af of er daarna nog interesse is in zijn diensten binnen de motogp.
 
Zarco kan weer gaan proberen om moto 2 kampioen te worden en ik vraag me serieus af of er daarna nog interesse is in zijn diensten binnen de motogp.

Wie zou Zarco dan nog willen hebben in de MotoGP? Als hij niet kan aarden op de KTM dan geef ik em weinig kans op een Duc of Honda. En Yamaha en Suzuki? Die hebben zijn diensten niet nodig, in '21/'22 stromen er ook weer jonge courerurs door naar de de MotoGP. En met FQ op een Yamaha heeft de Dorna de ideale Fransman op de grid. Ik hoop het niet maar ik vrees dat dit wel eens einde carriere Zarco zou kunnen zijn.
 
Precies.
Zarco was goed op de tech3 m1 maar blies zn banden vaak op en kon slecht met druk omgaan
 
Vanuit het WK SBK zal er toch wel enige belangstelling zijn voor Zarco?

Terug naar Moto2 zie ik meer een stap terug dan een goed WK SBK team b.v Ten Kate.
 
Vanuit het WK SBK zal er toch wel enige belangstelling zijn voor Zarco?

Terug naar Moto2 zie ik meer een stap terug dan een goed WK SBK team b.v Ten Kate.

Dat mag jij zo zien natuurlijk, maar ik denk dat in de GP paddock daar toch echt anders over wordt gedacht.
 
Geweldig nieuws dat Michael volgend jaar Toprak als teamgenoot heeft. Ik heb veel Turkse vrienden en dat zijn stuk voor stuk de meest vriendelijke mensen ter wereld. Dus een Turk en een nederlander in een team, dat is echt het dreamteam.