Silly season 2021

V Rossi 46

MF veteraan
29 mrt 2012
12.139
11.233
Tavullia
De jacht op coureurs is begonnen voor 2021.
Maverick Viñales heeft getekend voor Yamaha voor seizoen 2021 & 2022.
Who's next?
 
Yamaha draait het Silly Season vakkundig de nek om. Niks geen twijfels, gewoon keihard bijtekenen voor (in praktijk) de komende drie seizoenen.

Ik vind het belachelijk dat fabrieken zich genoodzaakt zien om coureurs bij te tekenen nog voordat de tweede helft van lopende contracten gestart is. Maar als je dan toch rust in de tent wil bewaren, kun je beter duidelijke keuzes maken die zinnig lijken, en dat is waar Yamaha nu voor gekozen heeft. Dit zorgt er natuurlijk ook meteen voor dat bij Ducati zowel Viñales als Quartararo afvallen als mensen om binnen te halen. Zou bijvoorbeeld Petrucci daar beter van gaan slapen, en dus ook beter van gaan presteren, of heeft het juist een averechts effect? Wat mij betreft is hij de spannendste domino die overblijft voor de volgende contractcyclus.
 
hoop ik ook… Denk dat VR tijdperk voorbij is, wat mij betreft nog een jaar bij Petronas Yamaha SRT... Zie dit zo nog niet gebeuren
gaat niet gebeuren SRT is nog steeds het satteliet team voor de jonge aanwas. Rossi stopt en gaat met een eigen team verder.
 
EPc3pXVWsAA26u9.png
 
Nice, ik had het wel een beetje verwacht. Maar is toch lekker. Hopen dat ie dit jaar beter kan kwalificeren en er minder vaak af stuitert. Dat kan hij denk ik best eens in de top 3 eindigen.
 
Nice, ik had het wel een beetje verwacht. Maar is toch lekker. Hopen dat ie dit jaar beter kan kwalificeren en er minder vaak af stuitert. Dat kan hij denk ik best eens in de top 3 eindigen.
Hij is snel, maar wel wisselvallig op z'n tijd de laatste jaren.
Mist ook vaak de boot in de QP.
 

Ja, ik ben bang dat het niet lang gaat duren voordat Ducati dit werkelijkheid maakt. Al is het natuurlijk jammer voor Petrux, want dat is geen pannekoek en echt een mooie vent.

Ben wel heel benieuwd wat Pecco gaat laten zien dit jaar. Zou zo maar kunnen zijn dat Ducati op de jeugd gaat gokken en zowel Petrux als Dovi in gaat ruilen. Ik bedoel, Dovi is 3 jaar op rij tweede geworden...
 
pecco zat er tijdens de test wel weer goed bij, net als vorig jaar.
Hopen op een beter seizoen en dan volgend jaar samen met milelr naar het fabrieksteam
 
Ja, ik ben bang dat het niet lang gaat duren voordat Ducati dit werkelijkheid maakt. Al is het natuurlijk jammer voor Petrux, want dat is geen pannekoek en echt een mooie vent.

Ben wel heel benieuwd wat Pecco gaat laten zien dit jaar. Zou zo maar kunnen zijn dat Ducati op de jeugd gaat gokken en zowel Petrux als Dovi in gaat ruilen. Ik bedoel, Dovi is 3 jaar op rij tweede geworden...

Dat is voor iedereen behalve Marquez het hoogst haalbare. En ik denk dat ze daar bij Ducati ook wel realistisch in zijn. Die gaan Dovi niet zomaar aan de kant zetten. Marc zit simpelweg op een ander niveau.
 
Terug
Bovenaan Onderaan