slapende rechterhand

pechvogel

Rookie
26 mei 2005
10
0
sittard
ik heb pas een nieuwe honda vfr gekocht en bij ieder ritje en bij iedere snelheid gaat mijn rechterhand slapen en wordt zo vrijwel gevoelloos dit is bijzonder vervelend weet iemand hoe dit komt? en wat misschien de oplossing is.
 
Dat komt waarschijnlijk doordat er teveel druk uitgeoefend wordt op je polsen.
De reden dat je linkerhand er niet van heeft? 1)Je moet je gaspedaal draaien/vasthouden. 2)Tegenwoordig met al die pc's, is de rechterpols van mensen ook al vaak belast (muis)

Een oplossing kan zijn van minder hard op je stuur te steunen.
Een iets permanentere oplossing kan zijn van je stuur/handvaten iets te verhogen, als dat mogelijk is natuurlijk.
 
een vfr is niet echt een supersport,dus veel druk op je polsen zou je niet moeten hebben..misschien knijp je onbewust in je gashendel?? ook kan het liggen in de stand van je pols tov hand-onderarm,probeer het een beetje in 1 lijn te houden,dus niet te veel knikken. wel een vervelend probleem,veel succes!!
 
Heb je er alleen last van op de motor of ook tijdens fietsen e.d.?
 
Het komt vaak door trillingen...
Door de trillingen vernauwen je bloedvaten zich waardoor er geen of minder bloed naar je hand stroomt, en hij gaat slapen.
Probeer idd eens je gashendel minder stijf vast te houden.
 
Heb er ook altijd last van gehad, zelfs na een operatie aan mijn hand vanwege het carpaal tunnel syndroom. Dacht dat wel het over zou zijn daarna... :N
Ben er onlangs pas :? achter gekomen dat als ik mijn pols in een bepaalde hoek op het gas houd dat ik dan geen last meer heb.
Maar af en toe vergeet ik het ook weer, macht der gewoonte... :X
 
kijk is naar de stand van je clip on , misschien staat deze net iets te ver naar binnen of buiten waardoor er bij jou iets wordt afgeklemt
 
Als er maar ook een heel klein beetje iets klemt aan handschoen of kleding, bijvoorbeeld een t-shirt dat net een X te weinig of te veel heeft en je bent rechtshandig dus aan die kant iets meer spiervlees zodat het een pietsie gaat aandrukken onder de oksel, dan doen houding en trillingen des te sneller de rest en je puzzelt je wild over de echte oorzaak tenzij je over-kritisch die dingen in de gaten houdt, want alles "telt op" binnen een uur en soms veel sneller.

Stand en hoogte van het stuur tellen natuurlijk ook mee, alles wat er te stellen/regelen valt, per millimeter uitproberen.

Zelfde verhaal met voeten/benen; klein trucje: sokken eerst glad strak aantrekken en dan aan de teenpunten een ruim centimetertje losser trekken. Ga je met strakke sokken aan het rijden dan vraag je om dooie tenen.
Ook worden voeten dikker door lange zit en trillingen dus houd aanvaardbare "speling" op veters/sluitingen en check dat na uiterlijk bij afstappen voor de eerste koffie-stop.

Hier hebben zelfs bureau-werkers last van zonder het door te krijgen en daar trilt niet eens iets. Een collega van me, altijd modieus in pak met das en "deftige" schoenen, had zelfs 's-zomers last van koude voeten totdat ik hem zei: trek eens bij de tenen je sokken een centimetertje los ... en dat was het!
Pietje-precies die hij was trok hij altijd zijn sokken tot het uiterste glad aan en ook zijn schoenveters net even strakker dan per se nodig (ik juist: zo LOS als toelaatbaar).

Echt waar, een optelling van KLEINIGHEDEN.
 
Ik heb het ook, maar bij mij is het vooral als ik een periode gewerkt heb. Doe stratemaken als bijbaan en dan zijn mijn onderarmen moe en lam. Daar krijg ik het van. OOk met mountainbiken trouwens.. ;(
 
Direct naar de kant en ff met jezelf gaan spelen... is net alsof een ander het doet... :+
Nah... je moet tussendoor ff met je klauw schudden... ;)
 
Direct naar de kant en ff met jezelf gaan spelen... is net alsof een ander het doet... :+
Nah... je moet tussendoor ff met je klauw schudden... ;)
251955

_O- _O-
 
Laatst bewerkt:
kijk is naar de stand van je clip on , misschien staat deze net iets te ver naar binnen of buiten waardoor er bij jou iets wordt afgeklemt

:^

Door mijn stuur naar achteren te draaien was het bij mij over, op de oude stand stonden mijn polsen iets verder naar buiten gedraaid, met het bekende gevolg.
Op dit soort persoonlijke aanpassingen wordt volgens mij teweinig aandacht geschonken terwijl dit het motor plezier juist groter kan maken.
 
:^

Door mijn stuur naar achteren te draaien was het bij mij over, op de oude stand stonden mijn polsen iets verder naar buiten gedraaid, met het bekende gevolg.
Op dit soort persoonlijke aanpassingen wordt volgens mij teweinig aandacht geschonken terwijl dit het motor plezier juist groter kan maken.
Het is juist dit meer naar buiten draaien waardoor het bij mij over gaat :+
Zo zie je maar, is voor iedereen persoonlijk, ff uitvogelen... :Y
 
Kijk even goed naar je zitpositie. Had bij mijn VTR ook altijd last van pijn in mijn handen/polsen. De instructeur van mijn vrouw wees me erop dat ik

A) Niet strak genoeg tegen de tank aanzat waardoor ik de druk op mijn handen niet kon verlichten door mijn rug iets rechter te zetten
B) Ik moest zorgen dat ik mijn hand in een positie hield waarbij ik, wanneer ik mijn vingers strekte ik meteen mijn vingers boven op de remhendel had liggen.

Na deze tips was de pijn over.

Zeker de eerste tip was een waardevolle. Je kunt echt door wat te wisselen met het spannen van je rug en benen de druk op je polsen/handen verminderen
 
ik heb pas een nieuwe honda vfr gekocht en bij ieder ritje en bij iedere snelheid gaat mijn rechterhand slapen en wordt zo vrijwel gevoelloos dit is bijzonder vervelend weet iemand hoe dit komt? en wat misschien de oplossing is.

Meer kilometers maken om vertrouwen in de brommer te krijgen.

Ik heb tijdens de eerste ritjes op een nieuwe brommer ook altijd last van tintelende handen, je kent het rijgedrag nog niet goed genoeg en pakt het stuur toch steviger beet dan noodzakelijk.
 
Ik heb het ook, maar bij mij is het vooral als ik een periode gewerkt heb. OOk met mountainbiken trouwens.. ;(

i'm with stupid!


anyways, 'k merk dat kou/warmte ook belangrijk zijn.
op mn koude buro ligt altijd een muismat van 6mm, onder mn elleboog,
lekker warm en zacht.
miss moet TS beetje letten op koud langs zn pols, langere handschoen?

suc6!
 
Terug
Bovenaan Onderaan