slapende rechterhand

Kan aan kleinigheden liggen inderdaad. Heb er zelf ook een poosje last van gehad toen ik dit jaar mijn zomerhandschoenen weer ging dragen. Die zitten wat strakker en klemdem kennelijk de pink en ringvinger van mijn rechterhand een beetje af, met slapende vingers tot gevolg. Als ik de handschoen wat minder strak over mijn vingers aantrek heb ik er geen last van.
 
Af en toe ff met je vingers 'tokkelen'. Als iets gaat slapen is de bloedtoe- en afvoer niet afdoende. Door wat te bewegen stimuleer je die.
 
Heb er soms last van, ik denk dat ik dan iets te gespannen vasthou. Af en toe schudden, vingers buigen en strekken en mijn hand even naar naar beneden laten hangen helpt wel, en meestal is het na een halfuurtje rijden wel over (dan ben ik zeker eindelijk relaxed, haha!)
 
cruisecontrole:

full
 
Ik denk dat de allemakkelijkste manier om het te verhelpen om je stuur 1 cm hoger te draaien. Dan komt er minder druk op de pezen, ligamenten en bloedvaten in je pols omdat je pols dan minder gebogen zit en is het waarschijnlijk over. Succes.
En dan weer lekker :]
 
Ik had dat ook bij mijn vorige motor.
Ik hield niet te krampachtig vast, leunde niet op mijn polsen, had ook voldoende vertrouwen in de motor. :Z

Oplossing was een gasvasthouder: dyno cruise controle deluxe
zo kon ik mijn rechter hand ontspannen.
 
Laatst bewerkt:
Ja,..wekker. Ook in zwart, rood, en rose verkrijgbaar
full


of met links wakkerschudden....
 
het kan ook nog zijn dat het niet aan de druk ligt die je op je hand zet maar aan de trillingen in je stuur. Dit kan ontstaan bijvoorbeeld doordat je carbs niet goed gesynct staan. Dan krijg je hoogfrequente trillingen door je handen heen.
 
Ff een vraagje over een rsi arm.
Kun je wanneer je je muis altijd met je rechterhand bedient last krijgen van een rsi arm aan je linker? Doordat je arm continu in zelfde stand op tafel ligt bijv.?
Ik heb daar n.l. last van.
 
het kan ook nog zijn dat het niet aan de druk ligt die je op je hand zet maar aan de trillingen in je stuur. Dit kan ontstaan bijvoorbeeld doordat je carbs niet goed gesynct staan. Dan krijg je hoogfrequente trillingen door je handen heen.

dat komt alleen voor bij 1100cm fietsen O-) ...........geintje stekmans :Y
maarre dit kwaaltje komt meestal voor bij 4 cilinder fietsen :? vreemd maar waar
de frequentie van trillingen is zeker de oorzaak.
 
dat komt alleen voor bij 1100cm fietsen O-) ...........geintje stekmans :Y
maarre dit kwaaltje komt meestal voor bij 4 cilinder fietsen :? vreemd maar waar
de frequentie van trillingen is zeker de oorzaak.
hij is geen 1100 cm maar 1100 cubieke centimeter. :N Het is toch geen minibike :N
 
Meer kilometers maken om vertrouwen in de brommer te krijgen.

Ik heb tijdens de eerste ritjes op een nieuwe brommer ook altijd last van tintelende handen, je kent het rijgedrag nog niet goed genoeg en pakt het stuur toch steviger beet dan noodzakelijk.

Dat heeft niks met vertrouwen te maken.

Ik heb het op mijn ZX10R ook vaak, maar vooral als ik rustig rijd.
Vooral op de autobaan, die constante houding.
 
Terug
Bovenaan Onderaan