slicks Dunlop GP- Racer slick

he phantom :W , rij al meer dan een jaar op slicks (pirelli). Wel bandenwarmers gebruiken, daarna mega veel grip ideaal. Slijtage is ook veel gelijkmatiger. Nog een voordeel is dat er slijtage-indicatie gaatjes inzitten zodat je de slijtage beter kunt zien dan bij bijv. een supercorsa.

full
 
Hoor bijna niemand over het fenomeen bandenwarmers in combinatie met slicks, welhaast onlosmakelijk met elkaar verbonden. Warm je de slicks niet lang genoeg op dan zijn ze errug snel kapot namelijk. Waar profielbanden op dat punt wat vergevingsgezinder zijn zullen slicks onverbiddelijk laten merken dat ze het niet fijn vinden "koud" de baan op te gaan.

Dit resulteert in vreemde slijtage en opvreten van de band ennuh... op je plaat gaan als je niet oppast. Dus koop je slicks, geef dan gelijk wat geld uit voor bandenwarmers. Daarmee bespaar je dus inderdaad ook geld uit, want je behoedt je banden voor opvreten. Trouwens met profielbanden kan je dit verhaal ook ophouden, zijn ze verwarmd zullen ze mooier uitsmeren op de baan. Maar het mooiste van alles is dat het je reteveel vertrouwen geeft. ( en dat maakt het dan weer wat gevaarlijker 8-)

En op die manier kan je inderdaad geld besparen want slicks zijn wat voordeliger in aanschaf en levensduur. En rij je met slicks dan is een reserve setje wielen met regenbandjes natuurlijk wel weer makkelijk voor als het regent. Kost ook weer geld... maar dat zal voor een hoop circuitrijders geen schokkend nieuws meer zijn :+
 
Hoor bijna niemand over het fenomeen bandenwarmers in combinatie met slicks, welhaast onlosmakelijk met elkaar verbonden. Warm je de slicks niet lang genoeg op dan zijn ze errug snel kapot namelijk. Waar profielbanden op dat punt wat vergevingsgezinder zijn zullen slicks onverbiddelijk laten merken dat ze het niet fijn vinden "koud" de baan op te gaan.

Dit resulteert in vreemde slijtage en opvreten van de band ennuh... op je plaat gaan als je niet oppast. Dus koop je slicks, geef dan gelijk wat geld uit voor bandenwarmers. Daarmee bespaar je dus inderdaad ook geld uit, want je behoedt je banden voor opvreten. Trouwens met profielbanden kan je dit verhaal ook ophouden, zijn ze verwarmd zullen ze mooier uitsmeren op de baan. Maar het mooiste van alles is dat het je reteveel vertrouwen geeft. ( en dat maakt het dan weer wat gevaarlijker 8-)

En op die manier kan je inderdaad geld besparen want slicks zijn wat voordeliger in aanschaf en levensduur. En rij je met slicks dan is een reserve setje wielen met regenbandjes natuurlijk wel weer makkelijk voor als het regent. Kost ook weer geld... maar dat zal voor een hoop circuitrijders geen schokkend nieuws meer zijn :+

he meeuwtje op hetzelfde tijdstip gepost, en dezelfde conclusie in ietwat andere bewoording klasse!! :}
 
he phantom :W , rij al meer dan een jaar op slicks (pirelli). Wel bandenwarmers gebruiken, daarna mega veel grip ideaal. Slijtage is ook veel gelijkmatiger. Nog een voordeel is dat er slijtage-indicatie gaatjes inzitten zodat je de slijtage beter kunt zien dan bij bijv. een supercorsa.

[afbeelding]
Hej daar heb je dat geile kontje weer :9~
Heb in het cbr 600 topic nieuwe GPT bandenwarmers besteld, dus dat zit wel goed,
maar John hoe zit dat met de afstelling van de veren :?
Is voor mij een xtra set, heb dus 3 setjes velgen bij de r6, moet ik dan ook weer verstellen als ik met de bt ga rijden :?
 
hej heb Peter den Heijer gesproken deze week, hij zei mij dat hij Bridgestone slicks ging
verkopen voor volgend jaar :P
prijs was nog niet bekend maar wel goedkoper als de btoo2 die hij nu in de aanbieding heeft....
Dus nog ff wachten met die Dunlops van Rodamoto 8-)
 
hej heb Peter den Heijer gesproken deze week, hij zei mij dat hij Bridgestone slicks ging
verkopen voor volgend jaar :P
prijs was nog niet bekend maar wel goedkoper als de btoo2 die hij nu in de aanbieding heeft....
Dus nog ff wachten met die Dunlops van Rodamoto 8-)

daar ben ik dan ook wel benieuwd naar. Waar moet je dan ongeveer aan denken qua prijs voor een setje denk je?
 
dan is het idd mischien beter om een setje bandenwarmers aan te schaffen en maar met slicks te gaan rijden.

Hoeveel dagen (vrij rijden) doe je met een setje slicks (met gebruik van warmers) met middelmatig tempo?

1.50/1.55 op zolder................

????
 
dan is het idd mischien beter om een setje bandenwarmers aan te schaffen en maar met slicks te gaan rijden.

Hoeveel dagen (vrij rijden) doe je met een setje slicks (met gebruik van warmers) met middelmatig tempo?

1.50/1.55 op zolder................

????
Denk toch wel dat je minimaal een dag of 4 kunt rijden...mits je een goede veerafstelling
kunt vinden, is voor mij ook de 1e keer om slicks uit te proberen :P
Heb er wel een speciale velgenset voor aanfeschaft :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan