Wat doen jullie aan de racer in deze verlengde winterstop?

Wat voor olie temp meter plaats je? In de aftapplug?

Een bijna niet van vals te onderscheiden neppe tjineese Koso meter :P 0 tot 120 graden.

Nee op aanraden van een mede MFer plaats ik deze in een oliekanaal van de warmtewisselaar, links langs de oliedruk sensor.
 

Bijlagen

  • IMG_20200326_195304.jpg
    IMG_20200326_195304.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 14
Een bijna niet van vals te onderscheiden neppe tjineese Koso meter :P 0 tot 120 graden.

Nee op aanraden van een mede MFer plaats ik deze in een oliekanaal van de warmtewisselaar, links langs de oliedruk sensor.

Dat belemmert de olietoevoer/stroom niet?

Het is idd niet nodig maar voor je technische hart wel prettig te weten wanneer de olie echt op temp is.
 
Omgekeerd bevalt niet?
Nee, kan daar niet aan wennen.
Dan ben ik aan het nadenken of ik naar boven of naar beneden moet tikken.
Dan ga ik twijfelen en dan gaat het verkeerd.
Zeker wanneer je vol in de ho-ijzers knijpt, de bocht snel dichterbij ziet komen en dan uit automatisme opschakeld ipv terugschakeld....

Nee, niet mijn ding.

Bovendien zie ik het voordeel er ook niet van in, eerlijk gezegd.
Opschakelen onder flinke hellingshoek durf ik nog niet. Wacht wel met schakelen tot ik iets minder hellingshoek heb.

Daarom wil ik ook geen 600.
Die hebben een minder groot toerenbereik, dus is het veel belangrijker om in dat toerenbereik te blijven, dus moet je eerder in de bocht al opschakelen
 
Grappig dat jij dat juist op die manier ervaart. Ik heb mijn straat fiets ook in omgekeerd schakelen gezet omdat ik juist het patroon van het circuit rijden mee de straat op nam. Lekker sportief een rotonde af sturen en gas erop en dan terug trappen naar de 1e versnelling _O- 8)7
 
Nee, kan daar niet aan wennen.
Dan ben ik aan het nadenken of ik naar boven of naar beneden moet tikken.
Dan ga ik twijfelen en dan gaat het verkeerd.
Zeker wanneer je vol in de ho-ijzers knijpt, de bocht snel dichterbij ziet komen en dan uit automatisme opschakeld ipv terugschakeld....

Ik heb ook sinds kort omgekeerd schakelen en zit ook nog met dit probleem.. Al moet ik zeggen dat als ik even onderweg ben er wel aan gewend bent en bijna niet meer mis schakel. Het vervelende is ook dat ik op me andere motor gewoon normaal schakel daar is het patroon niet om te draaien met de rearset die erop zit. Dus maak het mezelf ook niet makkelijk 8)7
 
Nee, kan daar niet aan wennen.
Dan ben ik aan het nadenken of ik naar boven of naar beneden moet tikken.
Dan ga ik twijfelen en dan gaat het verkeerd.
Zeker wanneer je vol in de ho-ijzers knijpt, de bocht snel dichterbij ziet komen en dan uit automatisme opschakeld ipv terugschakeld....

Nee, niet mijn ding.

Bovendien zie ik het voordeel er ook niet van in, eerlijk gezegd.
Opschakelen onder flinke hellingshoek durf ik nog niet. Wacht wel met schakelen tot ik iets minder hellingshoek heb.

Daarom wil ik ook geen 600.
Die hebben een minder groot toerenbereik, dus is het veel belangrijker om in dat toerenbereik te blijven, dus moet je eerder in de bocht al opschakelen

Mooi man, HO-IJZERS, die kende ik nog niet_O-

En wat betreft het opschakelen onder hellingshoek.... dat moet je inderdaad wel even "willen" om het zo maar te zeggen. Ik schakel wel omgekeerd, maar onder flinke hellingshoek doe ik dat nog lekker MET koppeling. Als het rechtuit gaat trap ik gewoon zonder koppeling op het pookje...
 
Nee, kan daar niet aan wennen.
Dan ben ik aan het nadenken of ik naar boven of naar beneden moet tikken.
Dan ga ik twijfelen en dan gaat het verkeerd.
Zeker wanneer je vol in de ho-ijzers knijpt, de bocht snel dichterbij ziet komen en dan uit automatisme opschakeld ipv terugschakeld....

Nee, niet mijn ding.

Bovendien zie ik het voordeel er ook niet van in, eerlijk gezegd.
Opschakelen onder flinke hellingshoek durf ik nog niet. Wacht wel met schakelen tot ik iets minder hellingshoek heb.

Daarom wil ik ook geen 600.
Die hebben een minder groot toerenbereik, dus is het veel belangrijker om in dat toerenbereik te blijven, dus moet je eerder in de bocht al opschakelen

Het schijnt dat sommige er zo aan wennen ik heb ook echt ff nodig gehad en ook een paar keer Strubben uit naar de 1 ipv 3 :X auwa.

Voor mij zit de grootste winst Mandeveen - Duikersloot. Hier moet ik 1x opschakelen en dat is nu veel makkelijker en stabieler.
 
Ik schakel nog gewoon straat ook op het circuit. Ik vind snel terug schakelen gewoon lekker makkelijk zo. Ook in mandeveen duikersloot of op zolder schakel ik gewoon op in de bocht. Het zijn wel rechtse bochten dat wel. En ik heb geen quickschifter
 
Ik schakel nog gewoon straat ook op het circuit. Ik vind snel terug schakelen gewoon lekker makkelijk zo. Ook in mandeveen duikersloot of op zolder schakel ik gewoon op in de bocht. Het zijn wel rechtse bochten dat wel. En ik heb geen quickschifter

Snel terug schakelen is echter geen tijdwinst want je remt langer dan dat je schakelt. Op schakelen is gang maken.

Maar goed, ieder zijn voorkeur natuurlijk.
 
Ik heb voor mijn gevoel meer tijd met op schakelen. Als ik einde van een recht stuk 4 of 5x terug moet heb ik voor men gevoel minder tijd als 1 schakel moment dat je kunt voor bereiden. Moet wel zeggen dat ik de gt uit soms wat moeite heb met opschakelen. Maar goed heel persoonlijk natuurlijk
 
Om weer ontopic door te gaan...

Vanavond weer thuis dus lekker lang weekend!
Morgen lelijke naaldboom uit mijn tuin aan de grond leggen met de knetterbiele.
Zaterdag verder opruimen en door met de racer!
Knoppen afmaken.
Demi water er weer op.
Dynamo vervangen.
Wrap vervangen.
Klaar.
 
vandaag de olie aftapplug vervangen van een zure torx naar een m14 dop en meteen eentje gemonteerd
die ook geborgd kan worden , is peter straks ook weer blij . nu in afwachting prijsopgave ander uitlaatsysteem
o ja mijn blipper staat op race schakeling en als ik op het bankstel op straat rij gewoon ,geen probleem mee
 
vandaag de olie aftapplug vervangen van een zure torx naar een m14 dop en meteen eentje gemonteerd
die ook geborgd kan worden , is peter straks ook weer blij . nu in afwachting prijsopgave ander uitlaatsysteem
o ja mijn blipper staat op race schakeling en als ik op het bankstel op straat rij gewoon ,geen probleem mee


Heb jij een blipper op jou soes?:/
 
Ducati 848 waar een 999 vork in zat toen ik hem kocht. Nu een originele 848 vork met Ohlins kit en verse service en dus andere klauwen. Bij montage bleek een spacer te breed, dus die moest afgedraaid worden. Aankomende donderdag gaan we alles maar weer eens in elkaar zetten, helaas tijd zat...
 
Hangt een beetje van je ecu of ontstekingsmodule af.... als die dat ondersteunen door een instelling en input met een knopje is het simpel. Maar om dat nou op een later tijdstip met een aparte module in te bouwen lijkt me nogal omslachtig en kostbaar. Lijkt me pas aantrekkelijk als je echt veel wedstrijden rijdt.
 
Ik begreep van Erwin Druijff dat het bij motoren van 2008 en jonger veelal te realiseren is door het flashen van de ECU.
 
blijkbaar heeft de ECU ruimte voor een extra input (schakelaar dus) en kunnen ze hem dan zo programmeren dat die knop als snelheidsbegrenzer werkt.
Ik weet niet ze gewoon in je mapping een begrenzer kunnen aanbrengen, of dat je echt switched naar een andere mapping. Ik ga er vanuit dat het het eerste is.
 
blijkbaar heeft de ECU ruimte voor een extra input (schakelaar dus) en kunnen ze hem dan zo programmeren dat die knop als snelheidsbegrenzer werkt.
Ik weet niet ze gewoon in je mapping een begrenzer kunnen aanbrengen, of dat je echt switched naar een andere mapping. Ik ga er vanuit dat het het eerste is.

Mkay, zou wel handig voor sommige mensen zijn ja!
 
Terug
Bovenaan Onderaan