beetje tussengas geven.
Heey....dat is nu net het leuke eraan !
Een tijd geleden had ik een discussie met een collega over de verschillen tussen motoren met 2, 3 en 4 cilinders. Hij had een nieuwe VFR800 van een vriend aan gort geredendoordat zijn achterwiel wegslipte toen hij terug schakelde. Ik heb daar ook regelmatig last van, maar het is wel controleerbaar. Nu heeft hij een 1-cilinder en was dus geen 4-cilinder met veel vermogen gewend. Hij durft geen 4-cilinder meer te kopen en wil dus een 2-pitter hebben omdat deze volgens hem minder remmen op de motor Is er een relatie tussen het aantal cilinders en de remmende werking? Voor mijn gevoel zou een 2-pitter juist meer remmend vermogen moeten hebben. Wat kun je tegen wielslip doen bij snel terugschakelen?
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn ivm. circuit ervaring etc.
je wilt niet weten hoe sterk een 1-cilnder op zijn motor afremt, is juist het karakter van een 1-cilinder. bij het schuin glijdend de bocht in sturen bij SM wordt veel gebruik gemaakt van dat remmend vermogen...Stilstaand achterwiel bij terugschakelen is juist ist voor een twin en in mindere mate voor een 4 cilinder. 1 cilinder weet ik niet precies.
Een tijd geleden had ik een discussie met een collega over de verschillen tussen motoren met 2, 3 en 4 cilinders. Hij had een nieuwe VFR800 van een vriend aan gort geredendoordat zijn achterwiel wegslipte toen hij terug schakelde. Ik heb daar ook regelmatig last van, maar het is wel controleerbaar. Nu heeft hij een 1-cilinder en was dus geen 4-cilinder met veel vermogen gewend. Hij durft geen 4-cilinder meer te kopen en wil dus een 2-pitter hebben omdat deze volgens hem minder remmen op de motor Is er een relatie tussen het aantal cilinders en de remmende werking? Voor mijn gevoel zou een 2-pitter juist meer remmend vermogen moeten hebben. Wat kun je tegen wielslip doen bij snel terugschakelen?
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn ivm. circuit ervaring etc.
je wilt niet weten hoe sterk een 1-cilnder op zijn motor afremt, is juist het karakter van een 1-cilinder. bij het schuin glijdend de bocht in sturen bij SM wordt veel gebruik gemaakt van dat remmend vermogen...
Flink tussengas geven. Als de achterband een beetje op temperatuur is kan ik bij 9000 tpm rustig terugschakelen.
Ja hoor, 2 cilinders remmen harder op de motor dan 4 cilinders. RSV Mille heeft toch een slipperclutch?
Op maandag 18 maart 2002 17:36 schreef Arthur het volgende:
...maar is wat ingewikkelder als je ondertussen met die rechterhand ook vol aan het bremsen bent.
je wilt niet weten hoe sterk een 1-cilnder op zijn motor afremt, is juist het karakter van een 1-cilinder. bij het schuin glijdend de bocht in sturen bij SM wordt veel gebruik gemaakt van dat remmend vermogen...
ofOp vrijdag 15 maart 2002 19:59 schreef EdwinO het volgende:
Een tijd geleden had ik een discussie met een collega over de verschillen tussen motoren met 2, 3 en 4 cilinders. Hij had een nieuwe VFR800 van een vriend aan gort geredendoordat zijn achterwiel wegslipte toen hij terug schakelde... Nu heeft hij een 1-cilinder en was dus geen 4-cilinder met veel vermogen gewend...
Hij durft geen 4-cilinder meer te kopen en wil dus een 2-pitter hebben omdat deze volgens hem minder remmen op de motor
Jepz, kan ik helaas van getuigen. Trouwens goed van mij dat ik vanmiddag je huis nog wist te vinden na een jaar...
maarja , dat brommertje van mij was toch een appert ding , draaide een dikke 12.000 toeren (als het niet hoger was) en reed 1:20-1:25
maare een 70 cc bijhouden deed ie prima
Jepz, kan ik helaas van getuigen. Trouwens goed van mij dat ik vanmiddag je huis nog wist te vinden na een jaar