sneeuw

Rij jij met sneeuw op de wegen?

  • Ja, ikke wel

    Stemmen: 35 28,2%
  • nee, ik niet (of in blik)

    Stemmen: 79 63,7%
  • alleen met mijn... (invullen in commentaar)

    Stemmen: 10 8,1%

  • Totaal aantal stemmers
    124
mooi thanx

d'r zijn inderdaad zat idioten die nog rustig vlak achter je gaan rijden met die sneeuw.
dat zag ik dus al heb daarom ook die plek ingenomen had je effe 3 autolengtes ruimte
nog mijn excuus voor het gklooi bij haarlem zuid was je effe kwijt uit de spiegels daarom liet ik je me inhalen over de rechterbaan
 
kon pas smiddags naar me werk, lag alleen een beetje sneeuw op de parkeerplaats.
2de keer dat mijn banden rijdend het sneeuw aan raakte. Je moet alleen niet remmen ;)

Met de brommer was het altijd wel leuk, lekker speedwayed door de bochten
 
kon pas smiddags naar me werk, lag alleen een beetje sneeuw op de parkeerplaats.
2de keer dat mijn banden rijdend het sneeuw aan raakte. Je moet alleen niet remmen ;)

Met de brommer was het altijd wel leuk, lekker speedwayed door de bochten

En dat is het probleem bij een motor, daar heb je iets te veel vermogen voor die overgebracht moet zien te worden op de weg ;)

Als je alleen al je koppeling loslaat heb je op elke gemiddelde motor al vele malen meer vermogen op het achterwiel dan bij een brommer. En dat is nou juist het grote gevaar in de sneeuw, naast tot ijs gereden sneeuw.
 
dat zag ik dus al heb daarom ook die plek ingenomen had je effe 3 autolengtes ruimte
nog mijn excuus voor het gklooi bij haarlem zuid was je effe kwijt uit de spiegels daarom liet ik je me inhalen over de rechterbaan

ok, dan weet ik in welk busje je reed.

ik vroeg me al af wat je wilde, niet dat ik mij er aan ergerde, ik twijffelde zelf ook of ik eraf zou gaan bij Hlm zuid of die andere, ik ging naar Zandvoort.
 
ok, dan weet ik in welk busje je reed.

ik vroeg me al af wat je wilde, niet dat ik mij er aan ergerde, ik twijffelde zelf ook of ik eraf zou gaan bij Hlm zuid of die andere, ik ging naar Zandvoort.
nou ik wilde dus effe weten of ik het goed gelezen had :P maar wilde je niet in de weg rijden en vond dat de beste oplossing dan wie weet zien we elkaar vaker rijden er is maar 1 zo een busje
 
Tankstation Muiden:
full
 
Ik wou dat het weer voorjaar was. Maar helaas morgen glibber ik weer 20 kilometer in slakke gang naar mijn werk en hoop ik dat ik niet onderuit ga.
Sterkte allemaal.
 
Vanochtend richting Utrecht barste het los.
Op de snelweg ging het nog wel met 90 km per uur en om de paar minuten een dikke ijslaag van je vizier vegen.
Toen de snelweg af werd het pas echt link. -O-
Dikke laag sneeuw , nul grip.
Bij het stoplicht viele complete klompen sneeuw van m,n motorpak af. :o
Op een binnen weggetje richting Utrecht Centrum met 40KM per uur verloor m,n achterwiel alle grip en begonnen van links naar rechts te zwabberen. :N
Ik koppeling in, gaf geen gas niks en het achterwiel had een meter of 10 noppes nada grip, heel vreemd en naar gevoel :+
Maar ik het het gered , de terug weg maar de motot laten staan aangezien het een puinhoop was.
Met motorpak in de trein gaan zitten, lekker warm.
:+
 
Maar ik het het gered , de terug weg maar de motot laten staan aangezien het een puinhoop was.
Met motorpak in de trein gaan zitten, lekker warm.
:+

Ik dacht dat jij die stoere motorrijder was die begon te zeiken over mooi weer rijders enz. ? Volgens mij ben jij net zo'n grote mooi weer rijder als je in de trein stapt ! :+
 
Ik dacht dat jij die stoere motorrijder was die begon te zeiken over mooi weer rijders enz. ? Volgens mij ben jij net zo'n grote mooi weer rijder als je in de trein stapt ! :+
Ai, die is raak.
Hij is echter wel zo verstandig de motor te laten staan als de risico's domweg te groot worden.
 
vandaag ook maar met de trein naar me werk gegaan: heel Hilversum was niets gestrooid :(

aangevroren sneeuw is me toch iets te link, ik heb geen zin in taferelen zoals eind november vorig jaar in Apeldoorn. Toen heb ik veel geluk gehad en ben ik overeind gebleven geen zin om te kijken of ik nog steeds zoveel geluk heb :P
 
Vanochtend was er in West-Brabant helemaal niks meer aan de hand. OK er lag een flinterdun laagje sneeuw, maar dat was alleen bij mij in de straat. De rest van de route richting Rotterdam Centrum gaf geen enkel probleem. En dankzij de schoolvakanties in Brabant was het lekker rustig op de A17 en A16 *D

Alleen werd mijn vizier ontzettend smerig en schoonvegen ging nagenoeg niet omdat het te droog was.

Gisterenavond op de terugweg zag ik even helemaal niks meer toen ik van de A16 de A17 opdraaide. De zon scheen lekker in mijn gezicht 8-) , gaat zo'n koekblik voor me even volop zijn ruitensproeier gebruiken :(
 
Hier in Zwolle ligt zo'n 30 cm sneeuw. Dit is echt onverantwoord om met de motor naar het werk te gaan. Dat wordt dus met de bus ;(
 
Ja, vandaag was dus de eerste dag dat ik met de motor naar het werk zou moeten i.v.m. opzeggen veel-te-duur-voor-de-waardeloze-dienstverlening-en-behandeling-van-klanten-NS-abonnement.

Balen, kost me nu dus €12,50 en een bak ergernis per dag extra. Dit terwijl de voorspellingen nog de hele volgende week dit grafweer zijn :(
 
Laatst bewerkt:
vandaag idd met de auto, motor is vragen om schade. Zag vanmorgen in de file een idioot op zijn pekelfiets voorbij komen, dit was op de A6 bij Almere. Op zoab + ijsvorming, je zag zijn achterband heen en weer glippen, en dan ook nog bumperkleven bij auto's....nie slim :N
 
Hier in Zwolle ligt zo'n 30 cm sneeuw. Dit is echt onverantwoord om met de motor naar het werk te gaan. Dat wordt dus met de bus ;(

Nah... de metingen zeggen 20 (Hattem), maar da's nog de moeite waard!
Nu doorrijden heeft imho dan niks meer met winterbikkel zijn te maken maar met levensmoe zijn :Y
 
Nah... de metingen zeggen 20 (Hattem), maar da's nog de moeite waard!
Nu doorrijden heeft imho dan niks meer met winterbikkel zijn te maken maar met levensmoe zijn :Y


Zwolle licht véél noorderlijker :) klopt wel ongeveer hoor, die 30 cm



Ben lekker stiekum toch op de motor naar Apeldoorn gegaan :]

(was wél zweten trouwens) Pfffoei
 
Terug
Bovenaan Onderaan