Snel wegwezen na voorpiepen bij stoplicht

nuff said,

mits je doof bent hoor je mij wel aankomen.

Herrie uitlaten ten behoeven van de verkeersveiligheid +1
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste ik heb geen plaat voor mijn kop, in de zin van, ik heb een open uitlaat mij gebeurt niets. Het is gewoon mooi, niets aan te rechtvaardigen of niet.
Ten tweede, als je met 5-10km/h tussen 2 autos doorrijd en een keer een tik gas geeft heeft het niets te maken met geluid voor de motor met 120 over de snelweg. Of rijdt jij met 120 tussen een rij auto's door?
Als derde, zal jij wel weer een tegenargument hebben zoals ik in heel veel topic's zie, dus bij deze, een volgende reactie ben je niet waard. :W
ps. Jij bent goed in generaliseren, lees je eigen reactie's eens, echt niet iedereen rijd met de radio vol aan.

Joh, je hebt volkómen gelijk. Lekker discussiëren met je. Veel plezier met je dikke pijp en die plaat. :W
 
En daarom ben ik tijdens mijn allereerste rijles met de instructeur achterop lekker achteraan de rij gaan staan, in plaats van helemaal naar voren te gaan wat m'n instructeur voorstelde. Ik zat voor het eerst in mijn leven op een gemotoriseerde tweewieler, dus echt veel vetrouwen dat ik weer snel van de lijn zou komen had ik niet. :$

Uiteraard twee lessen later dat ding wel gewoon vooraan geknald. :W

Moraal van het verhaal: als je vooraan wil staan, zorg dan ook dat je als eerste weg bent. :+
 
Laatst bewerkt:
Uiteraard twee lessen later dat ding wel gewoon vooraan geknald. :W
Tijdens de rijlessen heb je helemaal niets vooraan te zoeken, lijkt me.

Doe dat maar met je eigen motor, zodra je die goed genoeg kent om zeker te weten dat ie niet afslaat, en je inderdaad als eerste weg bent.
 
Beetje raar dat er comments zijn over dat de motor lekker achteraan moet staan als hij niet oplet. Een verkeerslicht doet er soms ook wat langer over dan gewenst, en ik weet 100% zeker dat jullie allemaal niet constant naar het verkeerslicht kijken bij elk licht om de precies seconde dat hij op groen springt weg te knallen. Misschien keek de motor rijder even weg, door verveling, pijn in z'n nek, of whatever. Misschien zag de volvo rijder het licht net op groen springen maar had geen zin om voor zich te kijken en knalde maar gewoon naar voren.
En zelfs als de motor rijder toevallig niet aan het opletten was (op het verkeerslicht) betekent dit niet dat de auto rijder op hem in mag rijden.
 
Tijdens de rijlessen heb je helemaal niets vooraan te zoeken, lijkt me.

Doe dat maar met je eigen motor, zodra je die goed genoeg kent om zeker te weten dat ie niet afslaat, en je inderdaad als eerste weg bent.
Hehe, ook met mijn eigen motor laat ik hem (heeeeel) soms afslaan bij een stoplicht. Je voelt je dan knap suf kan ik je verklappen :+

Over die luide pijpen, even los van of ze werken of niet, ik vind het al een privilege dat ik als motorrijder tussen de file door mag en bij verkeerslichten mag (?) voordringen. Ik vind het dus gewoon asociaal als je vervolgens met allerlei hulpmiddelen (lees: asociaal luide pijpen) jezelf een extra gevoel van veiligheid wil geven. Je kiest er toch zelf voor om je in een potentieel onveiligere omgeving te begeven?

Daarnaast, kom op, hoeveel van jullie heeft er nou luide pijpen op zijn motor geschroefd voor de veiligheid? Dat is toch gewoon omdat jullie die takkeherrie mooi vinden?
 
Ik ga er niet eens op in!
Lees maar terug.
:W
 
Laatst bewerkt:
Ik rol in de spits altijd op m'n dooie gemakkie tussen de auto's door naar voren bij de stoplichten en daarbij heb ik ook m'n alarmlichtjes aan. Het valt me op dat nog best veel automobilisten dan keurig wat extra ruimte maken. Zolang je je maar netjes gedraagt is er weinig aan de hand.
Heb wel open uitlaten, maar daar maak ik geen gebruik van om mensen wakker te schudden. Naar mijn idee vinden mensen dat alleen maar vervelend en heb je kans dat ze de volgende keer zéker geen ruimte meer geven als ik eraan kom.

Rij ook altijd heel relaxed weg als ik vooraan sta, ook bij half gas hou je echt auto's op lijkt me, of er moet een Veyron achter je staan ofzo ;)
 
Ik weet niet of je vaak in Amsterdam komt.
Ga daar maar bij elk stoplicht achteraan sluiten. Gaat die ook nog eens 3x op groen voordat jij er eindelijk bent.

Dan ben je gewoon echt suf naar mijn mening als je daar tussen gaat staan met je motor. _O-


Vergeet alle blinde koekblikkers niet die je anaal aanrijden!

Amsterdam wonen is zeer relaxed hoor rijden ook maja dan moet je het wel kunnen
 
Er is echt geen haar op je hoofd* die er aan denkt om wellicht gewoon in de rij aan te sluiten, of wel?
Het argument dat dat gevaarlijk is wordt ook altijd als excuus gebruikt om ertussendoor te rijden. Maar als jij als eerst bij een rood verkeerslicht aankomt, rij je dan maar door rood, omdat je nou eenmaal niet het risico wil lopen van achter aangereden te worden?
Als je als laatste staat kun je heel goed inschatten of wat er van achter aankomt een gevaar is, dan kun je alsnog ertussen gaan als je het gevoel hebt niet gezien te worden. Zo doe ik het, en ik kan je op een briefje geven dat dat meer respect afdwingt dan voordringen.



* n.v.t. in geval kaal hoofd. O-)


Nodig je uit om de Haarlemmerweg Amsterdam in eens te pakken en dan de kruising bij het ING kantoor te pakken.

2 banen rechtdoor 1 kleine uitvoegstrook naar rechts.
Als jij daar alles in de peiling kan houden plus je spiegels en dan nog optrekken tussen 2 auto's als er weer zo'n blinde dronken Pool aankomt bij laagstaande zon ben jij me nieuwe motorheld maar ik weet nu al 100% zeker dat ik op voorhand doei doei kan zeggen want je motor eindigt in de prak en jij komt er hopelijk ongeschonden vanaf
 
Kijk, en dat is nou weer wel verboden. Om niet te spreken van melodramatisch...

Ik wist niet dat het verboden was eigenlijk. M'n instructeur zei een keer toen we tussen de file doorreden, dat als hij alarmlichtjes had gehad, hij ze ff had aan gedaan. Dus ik denk: mijn motor heeft ze nu, dus aanzetten die hap! Zal het niet meer doen ;)
Het melodramatische zie ik er niet echt van in, ik probeerde puur zo goed mogelijk zichtbaar te zijn.
 
Ik wist niet dat het verboden was eigenlijk. M'n instructeur zei een keer toen we tussen de file doorreden, dat als hij alarmlichtjes had gehad, hij ze ff had aan gedaan. Dus ik denk: mijn motor heeft ze nu, dus aanzetten die hap! Zal het niet meer doen ;)
OK
Het melodramatische zie ik er niet echt van in, ik probeerde puur zo goed mogelijk zichtbaar te zijn.
Het komt mij altijd over als: "WAAAAH KIJK MIJ!!! IK RIJD DOOR DE FILE!!! KIJK! LET OP!!!!" :P
 
Gewoon eens goed gassen als je vanvoor gaat staan, hebben ze je allemaal gezien/gehoord :p
 
Daarnaast, kom op, hoeveel van jullie heeft er nou luide pijpen op zijn motor geschroefd voor de veiligheid? Dat is toch gewoon omdat jullie die takkeherrie mooi vinden?

Ik heb nog nooit iemand met open uitlaten en fluo kleding zien rijden, dus het gaat inderdaad niet om de veiligheid.....

Nodig je uit om de Haarlemmerweg Amsterdam in eens te pakken en dan de kruising bij het ING kantoor te pakken.

2 banen rechtdoor 1 kleine uitvoegstrook naar rechts.
Als jij daar alles in de peiling kan houden plus je spiegels en dan nog optrekken tussen 2 auto's als er weer zo'n blinde dronken Pool aankomt bij laagstaande zon ben jij me nieuwe motorheld maar ik weet nu al 100% zeker dat ik op voorhand doei doei kan zeggen want je motor eindigt in de prak en jij komt er hopelijk ongeschonden vanaf

Misschien he, heel misschien is het bij zo'n onoverzichtelijke/gevaarlijke situatie nu niet heel verstandig om dan ook nog eens tussen de auto's door te gaan rijden, maar gewoon meerijden met het verkeer.
 
Ik heb nog nooit iemand met open uitlaten en fluo kleding zien rijden, dus het gaat inderdaad niet om de veiligheid.....Misschien he, heel misschien is het bij zo'n onoverzichtelijke/gevaarlijke situatie nu niet heel verstandig om dan ook nog eens tussen de auto's door te gaan rijden, maar gewoon meerijden met het verkeer.


Sorry maar juist is het daar veiliger om vooraan te gaan staan.

Stoplicht komende vanaf Haarlemmerweg is zo'n zelfde situatie met net over de kruising 2 naar 1 rijbaan. Vanaf daar zorgen dat je vooraan rijd tussenliggende stoplicht pak je mee op groen.

Dan even snel tussen de andere auto's door en bij groen er vandoor zo ben je van alle dilemma's af tot aan de kruising bij de ingang van het Westerpark.

Duidelijk dat je de situatie er niet kent dus ik gooi het op onwetendheid en dat is niet erg.

Ik zorg wel voor me eigen veiligheid.

Over de pijp en Gele vestjes daar gaan we weer zie iets met dijk rijden over de uitlaat.

En gele vestjes zijn alleen schijnveiligheid.
Als iemand jou niet wilt zien zal hij je niet zien. Als jou uitlaatgeluid boven het geluid van zijn muziek uitkomt gaat ieder mens op onderzoek zodoende val je toch weerop en dus meer dan met een hesje

Dempers en open pijpen hebben zeker in een crowded urban area nut! :} :] *O*
 
Er is echt geen haar op je hoofd* die er aan denkt om wellicht gewoon in de rij aan te sluiten, of wel?
Het argument dat dat gevaarlijk is wordt ook altijd als excuus gebruikt om ertussendoor te rijden. Maar als jij als eerst bij een rood verkeerslicht aankomt, rij je dan maar door rood, omdat je nou eenmaal niet het risico wil lopen van achter aangereden te worden?



* n.v.t. in geval kaal hoofd. O-)

Wat een BS zeg, dat is toch geen vergelijk!? Als de mogelijkheid er is om naar voren te rijden en dat tevens veiliger is dan achteraan sluiten met de kans dat je niet gezien wordt door het slechte contrast, wat is dan het probleem?
Ik vind het inderdaad nooit relaxt om als 1e/enige bij een rood stoplicht aan te komen zonder `direct` achterliggende auto`s, maar om dan maar door rood heen te rijden...
 
Ik wist niet dat het verboden was eigenlijk. M'n instructeur zei een keer toen we tussen de file doorreden, dat als hij alarmlichtjes had gehad, hij ze ff had aan gedaan. Dus ik denk: mijn motor heeft ze nu, dus aanzetten die hap! Zal het niet meer doen ;)
Het melodramatische zie ik er niet echt van in, ik probeerde puur zo goed mogelijk zichtbaar te zijn.

Mijn vorige fiets had ze en ik gebruikte ze ook. Als ik ooit weer een fiets heeft die ze heeft zal ik ze weer gebruiken.

Ik vind het maar kletskoek ook. Net zoals tussen de auto's gaan staan bij het stoplicht.
 
OKHet komt mij altijd over als: "WAAAAH KIJK MIJ!!! IK RIJD DOOR DE FILE!!! KIJK! LET OP!!!!" :P

Dat is dus ook precies wat ik wil als ik door de file heen rijdt.
Ik heb namelijk totaal geen vertrouwen in automobilsten hun kijkkunsten. Hoe meer ik ze kan helpen mij te spotten, des te beter.

Dat betekent niet dat ik er alles aan doen om gespot te worden.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vorige fiets had ze en ik gebruikte ze ook. Als ik ooit weer een fiets heeft die ze heeft zal ik ze weer gebruiken.

Ik vind het maar kletskoek ook. Net zoals tussen de auto's gaan staan bij het stoplicht.
Moet je zelf weten, ik geef alleen maar aan dat het verboden is.
 
Niet doen, als je niet van plan bent zeer goed op te letten en flink op te trekken :+

Aan de ene kant vind ik het geen recht om op je motor vooraan te mogen staan, sommige lijken dat wel zo te zien. Aan de andere kant zijn automobilisten te belazerd om een beetje sociaal te doen.. je hebt er echt maar 0,2 seconden last van.

Ik doe het eigenlijk nog maar zelden, in de spits rij ik meestal wel een aardig stuk tussen de rijen door en zet hem dan voor een auto die niet aansluit. Ik kom er geen minuut later door thuis, ik ga nog steeds bij de eerste keer groen over het kruispunt wat je met de auto vaak kan vergeten.

Als het daadwerkelijk een heel stuk vrije weg opleverd door vooraan te gaan staan doe ik dat ook wel eens.. maar zsm naar de bumper van de volgende auto racen, terwijl de auto achter je even laat zien dat ie ook best hard kan levert niets goeds op.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit iemand met open uitlaten en fluo kleding zien rijden, dus het gaat inderdaad niet om de veiligheid.....

Nee, hehe, die fluomeuk heb je dan ook niet meer nodig, zó veilig zijn die open pijpen...... :Y :Y :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan