snelheidsovertreding van precies 30 km/h

vanaf 31 km/u krijg je een transactievoorstel, die blijft niet 1 jaar staan, maar volgens mij 5 (en volgens de agenten die ik later een keer bij een staandehouding heb gevraagd ook).


Doe je het nog een keer val je onder recidive (herhaling van strafbaarfeit) = zelfde boete + 20% erbij op en 2 maanden rijontzegging. (zie hier)

Dus mazzelpik... :] ;)
 
vanaf 31 km/u krijg je een transactievoorstel, die blijft niet 1 jaar staan, maar volgens mij 5 (en volgens de agenten die ik later een keer bij een staandehouding heb gevraagd ook).


Doe je het nog een keer val je onder recidive (herhaling van strafbaarfeit) = zelfde boete + 20% erbij op en 2 maanden rijontzegging. (zie hier)

Dus mazzelpik... :] ;)

5 jaar staan inderdaad, dan kijken ze er alleen naar boven de 50km te hard.

na 1 jaar kan je gewoon weer 30+ rijden.
 
Ow, lekker. nu wil ik dat wel eens zeker weten. want ik rij al 2 jaar zenuwachtig rond om binnen de 30+ te blijven.
 
De recidiveregeling is van toepassing als een bestuurder nadat hij al eerder meer dan 30 km/u te hard hebt gereden (40 km/uur op autosnelwegen), binnen twee jaar na afdoening van die eerste zaak nogmaals meer dan 30 (40) km/uur te hard rijdt. Het OM biedt dan geen transactie meer aan. De verdachte moet voor de kantonrechter verschijnen. In zo'n geval kan de officier naast een boete een ontzegging eisen van de bevoegdheid een motorrijtuig te besturen (OBM). Die kan onvoorwaardelijk zijn of voorwaardelijk. In het laatste geval mag de chauffeur blijven rijden, mits hij niet opnieuw over de schreef gaat. Doet diegene dat wel, dan gaat de ontzegging alsnog in.
 
Ik dacht dat als je 30km/h te hard ging en je werd staande gehouden, dat hij dan geregistreerd werd. Wanneer je geflitst wordt of iets dergelijks krijg je een boete op kenteken. In het ergste geval een brief met de vraag of je wil invullen wie de bestuurder was (dat doe je natuurlijk niet).