Snoepie's make-over (Suzuki T500)

Zeker leuk!

Deze staat in mijn favorieten.......Zelf wil ik ook ooit als ik groot ben zo'n soort motor opkopen en weer herstellen in de oude glorie!
 
Nou Dep...........das een heel wel overwogen besluit geworden (en verstandig :Y ) want in 2003.......of was het 4, in Bosschenhoofd twijfelde je nog een beetje ............... :+

Suc6 :W
 
Laatst bewerkt:
Mooi project. Misschien weet je het wel maar een aantal onderdelen zijn nog gewoon te koop bij Suzuki. Kan zo maar goedkoper zijn dan Ebay.
 
Klopt, daar kwam ik ook achter bij de restauratie van mijn Yamaha RD250. Motoport kon gewoon een hoop rubbertjes, boutjes en klein materiaal gewoon op bestelling leveren. Ik heb al het een en ander op de kop getikt via Marcel Vlaandere, ook tegen normale prijzen. Op eBay moet je mazzel hebben, anders gaat het een hoop centjes kosten. Ik heb wel op eBay een NOS rechte rcilinderkop gekocht. Ik was met 16 pond (21 euro) de hoogste bieder! Heb het ding (nog) niet nodig, maar ik heb wel eens gelezen dat de koppen van de T500 wel eens haarscheurtjes in de verbrandingsruimte kunnen oplopen. Altijd makkelijk om op de plank te hebben liggen dacht ik dus.
 
Dat gevoel herken ik ook :+

full


full


full
 
De eerste onderdeeltjes zijn besteld, voornamelijk rubbertjes die vervangen moeten worden. Wat we nu hebben zijn een aantal onderdelen die verchroomd moeten gaan worden, een deel moet gepoedercoat worden, en een deel moet worden schoon gemaakt en goed bekeken worden. Mogelijk moet er dan links en rechts nog wat vervangen worden. De velgen bijvoorbeeld zijn wel te gebruiken, maar het zou mooier zijn ze te vervangen. Het spuitwerk is origineel, maar heeft duidelijke sporen van 40 jaar. Dus wat wordt het? Spuiten? Of op de plank leggen, een andere tank op de kop tikken en die laten spuiten? Kortom, er moet nog wel het een en ander beslist worden. Aan het motorblok wordt in eerste instantie niets gedaan, dat loopt goed.
Je hebt een aardige eindejaarsuitkering ontvangen?
Ik lees verchromen, spuiten, rubbertjes vervangen.........kassa! Maar mijn advies doe het gewoon zo goed mogelijk of niet. Krijg je geen spijt van!
 
Laatst bewerkt:
Klopt, daar kwam ik ook achter bij de restauratie van mijn Yamaha RD250. Motoport kon gewoon een hoop rubbertjes, boutjes en klein materiaal gewoon op bestelling leveren. Ik heb al het een en ander op de kop getikt via Marcel Vlaandere, ook tegen normale prijzen. Op eBay moet je mazzel hebben, anders gaat het een hoop centjes kosten. Ik heb wel op eBay een NOS rechte rcilinderkop gekocht. Ik was met 16 pond (21 euro) de hoogste bieder! Heb het ding (nog) niet nodig, maar ik heb wel eens gelezen dat de koppen van de T500 wel eens haarscheurtjes in de verbrandingsruimte kunnen oplopen. Altijd makkelijk om op de plank te hebben liggen dacht ik dus.

Als je zo doorgaat, zit je binnenkort nieuwe planken te zoeken op Ebay! })

O-)
 
Nou......daar zeg je wat. Heb vandaag even in de schuur rondgeneusd en verdomd.....ik heb onderdelen gevonden waarvan ik wist dat ik ze had, maar alleen even niet meer wist waar. Onder andere een splintrenieuwe draadboom. Nou maar hopen dat het het juiste type is, morgen maar even nakeijken in de partslist.
 
Hier vast de eerste rubbertjes, een fittinkje voor het stadslicht, en dat metalen ding rechts is de montageplaat voor de zijstandaard, de mijne was krom. Hoe je het voor elkaar krijgt een massief stalen plaat van 5-6 mm dik te verbuigen is mij een raadsel.


full
 
En hier de draadboom, splinternieuw. Heb net even het onderdeelnummer bekeken, en verdomd....het is de juiste!

full
 
Nou, eigenlijk heb ik deze al een jaar of twee op de plank liggen, voor het geval dát.....
 
Hier vast de eerste rubbertjes, een fittinkje voor het stadslicht, en dat metalen ding rechts is de montageplaat voor de zijstandaard, de mijne was krom. Hoe je het voor elkaar krijgt een massief stalen plaat van 5-6 mm dik te verbuigen is mij een raadsel.

Met standaard uit wegrijden/linker bocht in sturen?
 
In mijn jeugd werd ik gegrepen door de T500. Een vriendje van mijn zus had zo een ding, en als joch van 12 keek ik iedere avond hoe Peter het monster aantrapte, even liet reng-deng-dengen, en vervolgens wegspoot, de T500 in elke versnelling doortrekkend. Het geluid stierf langzaam weg, tot je het niet meer hoorde. Ik neem aan dat dit betekende dat Peter thuis was. Voor mij stond het vast, als ik 18 ben koop ik een Suzuki T500. Een monster. Groot, woest, ultra-sportief en bovenal....dat BLOK! Dat machtige,massieve, kogelvrije tweecilinder blok. Dus, zodra ik 18 werd, kocht ik.....een Yamaha RD250. Ok, wel een tweecilinder tweetakt.


Een klasgenoot op de middelbare school had er 1 en die wist toendertijd het gas wel te vinden. Hij deed zijn snelheids tests op de Mr Cramerweg in Hoogeveen. Halverwege die testbaan lag het politiebureu. :P
Hoogste snelheid op de teller ongeveer 190. :X Dat waren andere tijden, dat je dat kon flikken in de bbk zonder meteen gevierendeeld te worden. En een wonder, dat die klasgenoot nooit ergens tegenop gekacheld is. Wel een gave motor en dat geluid als hij wegspoot op dat ding :9~

Alleen dat zuurstokken roze. Ik vond de botsauto blauwe met veel glitter in de lak toch mooier. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan