Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou Dep...........das een heel wel overwogen besluit geworden (en verstandig ) want in 2003.......of was het 4, in Bosschenhoofd twijfelde je nog een beetje ...............
Suc6
Altijd makkelijk om op de plank te hebben liggen dacht ik dus.
Je hebt een aardige eindejaarsuitkering ontvangen?De eerste onderdeeltjes zijn besteld, voornamelijk rubbertjes die vervangen moeten worden. Wat we nu hebben zijn een aantal onderdelen die verchroomd moeten gaan worden, een deel moet gepoedercoat worden, en een deel moet worden schoon gemaakt en goed bekeken worden. Mogelijk moet er dan links en rechts nog wat vervangen worden. De velgen bijvoorbeeld zijn wel te gebruiken, maar het zou mooier zijn ze te vervangen. Het spuitwerk is origineel, maar heeft duidelijke sporen van 40 jaar. Dus wat wordt het? Spuiten? Of op de plank leggen, een andere tank op de kop tikken en die laten spuiten? Kortom, er moet nog wel het een en ander beslist worden. Aan het motorblok wordt in eerste instantie niets gedaan, dat loopt goed.
Klopt, daar kwam ik ook achter bij de restauratie van mijn Yamaha RD250. Motoport kon gewoon een hoop rubbertjes, boutjes en klein materiaal gewoon op bestelling leveren. Ik heb al het een en ander op de kop getikt via Marcel Vlaandere, ook tegen normale prijzen. Op eBay moet je mazzel hebben, anders gaat het een hoop centjes kosten. Ik heb wel op eBay een NOS rechte rcilinderkop gekocht. Ik was met 16 pond (21 euro) de hoogste bieder! Heb het ding (nog) niet nodig, maar ik heb wel eens gelezen dat de koppen van de T500 wel eens haarscheurtjes in de verbrandingsruimte kunnen oplopen. Altijd makkelijk om op de plank te hebben liggen dacht ik dus.
kijk maar uit
zo begon het bij mij ook
Hier vast de eerste rubbertjes, een fittinkje voor het stadslicht, en dat metalen ding rechts is de montageplaat voor de zijstandaard, de mijne was krom. Hoe je het voor elkaar krijgt een massief stalen plaat van 5-6 mm dik te verbuigen is mij een raadsel.
In mijn jeugd werd ik gegrepen door de T500. Een vriendje van mijn zus had zo een ding, en als joch van 12 keek ik iedere avond hoe Peter het monster aantrapte, even liet reng-deng-dengen, en vervolgens wegspoot, de T500 in elke versnelling doortrekkend. Het geluid stierf langzaam weg, tot je het niet meer hoorde. Ik neem aan dat dit betekende dat Peter thuis was. Voor mij stond het vast, als ik 18 ben koop ik een Suzuki T500. Een monster. Groot, woest, ultra-sportief en bovenal....dat BLOK! Dat machtige,massieve, kogelvrije tweecilinder blok. Dus, zodra ik 18 werd, kocht ik.....een Yamaha RD250. Ok, wel een tweecilinder tweetakt.