Soms lekke achterband?

Sigma

MF veteraan
4 feb 2002
19.474
73
Antwerpen
Gisteren reed ik naar mijn garage toe (ernaast staan scoutslokalen) toen ik iets hoorde knarsen onder mijn achterband, een stuk van een bierflesje |(

Deze ochtend speciaal gevoeld, band nog knoerhard...50km naar mijn werk gevlogen gereden (5u s'ochtends }) ) en heel de weg niks gevoeld

Om 3 uur gedaan, ik rij terug door, ga de Beliardstraat in, beliardtunnel, E40 (zonder noemznswaardige bochten) en moet dan de splitsing naar de ring nemen, ik ga tegen 100 de bocht in, denk ...hee dat voelt raar aan (motor ging links en rechts onder mijn) en vertzette zich achteraan...

ga ff snel links rechts met mijn stuur....yaaiks voelt aan alsof ik bijna op mijn bek ging |(
Ik denk nog ff: mischien mijn stuurdemper waar aan geklooid is op mijn werk, ik stond volledig los zoals altijd, pak toch ff de afrit en stop aan het tankstation

Voel aan mijn achterband...zo zacht als wat, ik zet de meter erop: 0.9 bar :?

Terug opgepompt naar 2.5 bar, naar huis gereden, thuis aangekomen gemeten 2.2 bar, dus lek dacht ik, kan wel nergens geen lek vinden :?

Ging nu net terug ff meten (5 uur later) nog steeds 2.2 bar

Hoe kan dit?? scheurtje dat enkel onder druk lucht verliest :?

Uiteraard gaat deze band opgeburned worden }) en komt er een nieuwe onder, gezien de lokale MF supercorsa dealers niet antwoorden op hun mail, zoek ik ff een goedkope plaats omgeving groot Antwerpen voor banden en heeft er iemand een idee wat een nette prijs is voor een setje Supercorsa of Rennsports (eventueel streetversion, als die ook zo lekker oprullen, :X ja ik ben een poser) of kan er iemand mij een goed alternatief geven voor die dragon corsa's waar ik toch niet zo super tevreden over ben.
 
die scheur is nu toe, zodra je gaat rijden dan heb je middelpuntsvliedende krachten welke jouw band naar buiten forceert waardoor je band boller staat. Daardoor opent de scheur zich en heb je een kleine pssssssssssssss ;)
 
Is het nu een idee...toen ik deze ochtend aan mijn werk aankwam trok ik een monsterwheelie }) Komt dit door die platte band dat de motor stabieler was dan anders :?
 
Je ziet in die filmpjes waar ze rechtop wheelien wel altijd dat ze dat met slappe achterbanden doen. Dus ik denk dat het wel stabiliseert...

Disclaimer: ik heb geen idee of ik gelijk heb :P
 
die scheur is nu toe, zodra je gaat rijden dan heb je middelpuntsvliedende krachten welke jouw band naar buiten forceert waardoor je band boller staat. Daardoor opent de scheur zich en heb je een kleine pssssssssssssss ;)

Of heeft ie last van z'n ventieldopjes?
 
die scheur is nu toe, zodra je gaat rijden dan heb je middelpuntsvliedende krachten welke jouw band naar buiten forceert waardoor je band boller staat. Daardoor opent de scheur zich en heb je een kleine pssssssssssssss ;)
:^

Dit zou idd een mogelijke verklaring kunnen zijn...
 
Terug
Bovenaan Onderaan