spanningsregelaar cb 750 kz

Ramonovietsj

Die hard MF'er
10 sep 2002
307
0
Veenendaal
Beste brikkers!

mijn spanningsregelaar is naar de knoppen. Nu ga ik over twee weken met mijn broer en een maat voor een lang weekend met de motor weg. Ik moet dus als een gek zorgen dat het gefikst wordt. Alleen, student zijnde, is 110 euro voor een regelaar iets te veel. Weet iemand waar ik goedkoop een betrouwbaar onderdeel op de kop kan tikken? Dan hou ik nog wat geld over om mijn benzine te kunnen betalen ;) .
Alvast bedankt voor antwoord! :}
 
ik heb bij www.carmo.nl een eigen product voor 84 euro gezien.
e57_1.jpg


Ziet er niet slecht uit lijkt me. Zijn er goedkopere alternatieven bekend bij een van jullie? 2ehands lijkt me niet echt verstandig omdat je anders misschien binnen korte tijd weer hetzelfde probleem krijgt......
 
ik heb bij www.carmo.nl een eigen product voor 84 euro gezien.
(Afbeelding)

Ziet er niet slecht uit lijkt me. Zijn er goedkopere alternatieven bekend bij een van jullie? 2ehands lijkt me niet echt verstandig omdat je anders misschien binnen korte tijd weer hetzelfde probleem krijgt......
Ik heb voor mijn kz destijds in 2e instantie ook bij carmo geinformeerd (dynamo) en vantevoren zonder gewenst resultaat op een motorsloop idd een 2ehands regelaar geprobeerd. Probleem is een beetje om zeker te krijgen waar de oorzaak nu zit, rottige stekkerverbindingen is in ieder geval ook nogal eens mede-veroorzaker van problemen. Volgens mij heeft Stan die extra regelaar nog als reserve liggen, mag je misschien proberen en evt. zelfs overnemen :?
 
Volgens mij heeft Stan die extra regelaar nog als reserve liggen, mag je misschien proberen en evt. zelfs overnemen :?

Klopt als een bus. Je mag hem proberen. De connector die er aan zat is er wel door de vorige eigenaar :+ vanaf gesoldeerd. Je kunt hem proberen en als hij werkt kun je hem wel overnemen. Mocht hij niet werken stuur je hem gewoon terug, heeft het je alleen verzendkosten gekost. Ik vraag niet de hoofdprijs voor de regelaar dus daar komen we wel uit.
Mail mij maar.
 
regelaar is binnen, alleen ik kan er pas zaterdags mee aan de slag. Ik hou je op de hoogte Stan!
Als je niet bang bent uitgevallen kunt je ook die (flut) stekkers laten vervallen en de draden stevig solderen. Geeft je een betere kans van slagen & een verminderde kans op vervolgproblemen. (anders die stekkers wel heel goed nalopen)

En wat Laffie zei in een ander topic: Bij dik 6000toeren moet ie 14,5 volt geven op de accu. (wel ff motor opwarmen :P )
 
thanks voor de moeite Stan! Zoals ik net telefonisch melde was de spanningregelaar niet goed. Ik heb gister een nieuwe gehaald en de accu wordt nu weer perfect bijgeladen! HOERA!!!!!!!!

hopelijk heb jij hetzelfde probleem bij je cb750.

groeten Ramón
 
hopelijk heb jij hetzelfde probleem bij je cb750.
Zou best kunnen. Wel irritant dat ik dus destijds een hoop moeite en geld heb verspild omdat de fijne meneer vd motorsloop me schijnbaar een defecte regelaar heeft verkocht. B|

ps. zomaar een ideetje :P maar als Stan zijn andere regelaar uit de KZ peutert en ook opstuurt kun jij met 2 stekkers omprikken zo testen of die regelaar ook kaduuk is.
(ik weet niet in hoeverre 't geld kost om bij carmo in helmond dat ding te laten testen :? )

psps. nog een vervolg bedacht :P :P stan heeft natuurlijk zelf 'een 2e' bold'or dus die kan zelf ook die regelaar overzetten :z
 
Laatst bewerkt:
Zou best kunnen. Wel irritant dat ik dus destijds een hoop moeite en geld heb verspild omdat de fijne meneer vd motorsloop me schijnbaar een defecte regelaar heeft verkocht. B|

Ik heb dit weekend vrij van het werk, als het morgen ff droog blijft zal ik de regelaar van de 900 op de kz zetten. Dat moet probleemloos kunnen neem ik aan :?

EDIT: rdz snel editten als ik aan het typen ben he :P . Ik zie dat het hier momenteel in Limboland droog is, zonnetje schijnt dus als iemand me kan melden dat ik de regelaar van de 900 zo in de kz kan zetten dan probeer ik dat zo eens
 
het is precies dezelfde regelaar! dus dat is mooi! Op de doos van de regelaar die ik heb gekocht staat cb750/900......ben benieuwd!
 
Ik heb de spanningsregelaar van de 900 in de kz gezet. En ook de startmotor "effe" moeten omzetten, die van de 900 moet ik nog (schoon)maken en dus had ik die van de kz geleend. Het was weer 20 minuten pielen om het tandwieletje goed te hebben staan en ik de startmotor op zijn plek kon schuiven. De accu ook nog omgezet, carbs afgelaten vanwege het lange stilstaan.

Toen starten, dat ging redelijk vlot, alleen de motor liep als een tractor. Eventjes aan de uitlaatbochten gevoeld en ik merkte dat alleen de rechter (voor als je er op zit) bocht heet werd, de andere veranderde amper van temperatuur. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? De bougies haal ik zo los, moet eerst de bougiesleutel terug halen bij een vriend.
De laatste keer dat ik een stukje gereden heb gebeurde er iets vreemds.... Ik reed op het einde van de straat en ik hoorde een enorme knal uit de uitlaat, mijn broer zag toen een flinke vlam uit de uitlaat komen. Kan dit verband houden met het feit dat de motor nu maar op 1 cylinder loopt?

En een tweede vraag. Als de motor op 1 cylinder loopt en je voert eventjes de toeren op, zou de spanning over de accu polen dan ver over de 13V moeten lopen zoals je dat ook bij een normaal lopende motor hebt?
 
Hij loopt inmiddels weer op 4 cylinders, tenminste alle 4 de uitlaat bochten worden heet, echt gereden heb ik er nog niet mee. Vandaag de accu nog ff aan de lader hangen zodat ik morgen ook zeker een volle accu heb. en dan maar hopen dat het probleem voorbij is
 
Terug
Bovenaan Onderaan