nou ik heb de motor vandaag weer opgehaald, de dynamo was vervangen.
nee geeft ie weer netjes 14.6 volt aan als ie loopt
maar als de motor uit staat geeft ie 11.9 aan, en dat nadat ie volledig is opgeladen volgends motoport.
als ik hem nu start hoor ik de spanningsregelaar knorren / zoemen.
(tenminste, dat is toch de spanningsregelaar, dat kleine dingetje naast de accu aan de rechterkant van de motor?)
het vreemde is toen ik hem bij motoport startte, ging het vlekkeloos.
20 km verder, toen ik thuis was gekomen, deed ik hem uit en startte ik hem weer voor de gein. nee hoor. de motor hoor je heel ff proberen, maar daarna begint de regelaar te knorren.
dus wat me duidelijk lijkt, is dat de regelaar kaduuk is.
maar wie kan ff uitleggen hoe dat nou kan? geeft ie geen prik naar de startmotor of accu ofzo?
nee geeft ie weer netjes 14.6 volt aan als ie loopt
maar als de motor uit staat geeft ie 11.9 aan, en dat nadat ie volledig is opgeladen volgends motoport.
als ik hem nu start hoor ik de spanningsregelaar knorren / zoemen.
(tenminste, dat is toch de spanningsregelaar, dat kleine dingetje naast de accu aan de rechterkant van de motor?)
het vreemde is toen ik hem bij motoport startte, ging het vlekkeloos.
20 km verder, toen ik thuis was gekomen, deed ik hem uit en startte ik hem weer voor de gein. nee hoor. de motor hoor je heel ff proberen, maar daarna begint de regelaar te knorren.
dus wat me duidelijk lijkt, is dat de regelaar kaduuk is.
maar wie kan ff uitleggen hoe dat nou kan? geeft ie geen prik naar de startmotor of accu ofzo?
Laatst bewerkt: