spiegels

23 sep 2008
46
0
Ik heb laatst een 2e rechter spiegel bijgekocht zoals te zien. Echter zoals het nu is bevalt het me (nog steeds) niet. De linker spiegel heeft het probleem dat ik mijn arm altijd ff moet in trekken om zicht te hebben. De rechter spiegel, na montage, trilt ongelofelijk. Nou weet ik niet zo goed welke kant op te gaan. Ik kan spiegel demper voor rechts ertussen zetten, en misschien links weer een tussen stuk voor verhoging en verbreding van de spiegel, maar het wordt allemaal zo torenhoog/toeter en tig van die adapterstukjes met de bijbehorende prijzen en vraag me af of ik niet gewoon 2 compleet andere/betere spiegels er op kan zetten. Ik heb wel een beetje een budget vandaar dat het misschien niet verstandig weer de nodige 10-tjes uit te geven voor adapter stukjes. Heeft iemand suggesties? die wel een beetje stijlvol blijven. Dacht aan de ronde stuurspiegels misschien, maar ook hier vraag ik me af of het zicht beter wordt en! of ze een beetje stevig!! blijven zitten.
full
 
je arm intrekken ontkom je denk ik niet snel aan.
of je moet echt lompe lange spiegels erop zetten.

ik zeg gewoon af en toe even je elleboog opzij om recht achter je te kijken.
want schuin achterje kan je wel zien denk ik in de spiegel :Y
 
Tja voor het zich kun je beter de originele spiegels monteren. Misschien op een sloop.
Maar ook dan kun je wel eens last hebben van een arm in je spiegel....

Dan zou je een spiegelverbreder er tussen kunnen zetten.

M'n buurman met z'n zxr moet ook altijd z'n armen intrekken om wat te zien in z'n spiegels. Bij mijn ZZR is dat ietsjes beter.

Succes
 
Goede bar-ends (heb zelf CRG) zitten prima en trillen nauwelijks. Ziet er ook een stuk beter uit op een naked.
 
Zeker als je hard rijdt is het handig om te kijken wat wie er achter je zit ;)
 
ik zou zeggen check ebay eens voor betaalbare spiegels ;) scheelt je snel een paar euries.
 
even nog een andere gedachte.. zou het helpen als ik hier draad in tap voor mijn rechter spiegel betreft verbeteren van trillen?
full
 
Als ik zijn vraag goed begrijp, wil hij juist ook gebruik maken van de functionaliteit. Was het niet zo dat je dan beter geen Italiaan kon kopen? O-)



Ja dat bedoel ik te zeggen. Had het idd wat cryptisch verwoord. In Italiaanse spiegels zie je sowieso alleen maar de Italiaanse Bella zelf.
 
die ronde barend spiegels heb ik ook, het zicht is er veel beter in dan bij de standaard spiegels en ze trillen niet. kosten 20 per stuk ofzo bij marcomoto.nl ze blijven goed zitten, ook boven de 200 km/u ;)
 
die ronde barend spiegels heb ik ook, het zicht is er veel beter in dan bij de standaard spiegels en ze trillen niet. kosten 20 per stuk ofzo bij marcomoto.nl ze blijven goed zitten, ook boven de 200 km/u ;)

Ik vraag me alleen af of het niet vervelend is bij het tussen de auto's door rijden. Of valt het nogal mee met de extra breedte?
 
Ik heb zelf de originele spiegels weer op mn fiets gezet. Hij ziet eruit als mickey mouse met die oren, maar ik heb wel zicht.

De spiegel die erop zat trilde enorm. Ik heb die andere gewoon in hetzelfde gat gezet en het trillen is weg. Bij mij lag het dus echt aan de spiegel zelf, niet aan het gat, zou nog even geen gaatjes extra boren dus.
 
Ik heb zelf de originele spiegels weer op mn fiets gezet. Hij ziet eruit als mickey mouse met die oren, maar ik heb wel zicht.

De spiegel die erop zat trilde enorm. Ik heb die andere gewoon in hetzelfde gat gezet en het trillen is weg. Bij mij lag het dus echt aan de spiegel zelf, niet aan het gat, zou nog even geen gaatjes extra boren dus.

ok, maar de linker spiegel heeft hier helemaal geen last van. de rechterspiegel is gemonteerd op een stuurclip.. en die dus wel!!.
 
Ik heb een echte fladderspiegel. Hij zorgt ervoor dat ik geen tickets krijg en als iemand ermee gaat lopen kan het me niet veel schelen.

Achter mij kijken doe ik door me even om te wenden, dan zie ik meteen alles, ook iemand die me aan het voorbijsteken is :X
 
je arm intrekken ontkom je denk ik niet snel aan.
of je moet echt lompe lange spiegels erop zetten.

ik zeg gewoon af en toe even je elleboog opzij om recht achter je te kijken.
want schuin achterje kan je wel zien denk ik in de spiegel :Y
Dat valt nog reuze mee. Op mijn TDM zag ik in de originele spiegels ook voornamelijk mijn ellebogen. Nou is daar niks mis mee, maar ze zijn niet bijster interessant en ik was er wel een beetje op uitgekeken 8-)
Bij Kommer Motorparts hadden ze nog een setje liggen voor de Diversion. Die zagen er praktisch hetzelfde uit alleen waren de stelen een paar cm langer. Ik heb nu prima zicht naar achteren, en de stabiliteit is ook prima, tenzij ik mn hand van het stuur haal. Echt veel lomper is het er niet op geworden, alleen staan de spiegels een paar cm verder naar buiten maar daar merk je op een beter zicht na praktisch niets van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan