SPOED Baehr Comm. ingebouwd, alarm kaduk?

Quicksilver

MF veteraan
11 mrt 2003
1.075
0
's Heerenberg
Deze vraag in de woorden van een no-no:

Samen met mijn vriend (elektro-technisch geschoold) een Baehr Communicatie set ingebouwd in mijn, recent aangeschafte Yamaha Diversion XJ900S uit 1999. Alles tot in de puntjes geregeld en gemonteerd :} . De voeding van deze Baehr aangesloten op de zekering van het contact (dus niet van het alarm!).

Nu is mijn vriend helaas vergeten het alarm (Cyclelok Alarm Systems YMD-1PACK-12) eerst op OFF te zetten, zoals ze aanraden in de handleiding. Goed geen paniek, denk je dan. Kunnen we wel weer resetten.... |( Had je gedacht dus :(

Daar waar het alarm het vóór het monteren van de comunicatieset het nog prima deed, nu helemaal niets, nada, noppe meer. Ook het rode lampje op de kuip doet niet meer, dus zou je denken dat het aan de voeding ligt ?! De batterijen van de afstandsbediening zijn in orde (gecheckt). Het alarm heeft gewoon spanning en de stroomkring is NIET onderbroken (gecheckt met een multi-meter).

Ook al geprobeerd het contact van de motor aan te zetten en dan de rode knop van de afstandsbediening een minuut ingehouden (elders in het forum geadviseerd). Niets ;(

Ook al het alarm weer op AAN gezet en een paar minuten gewacht met inschakelen met de handbediening in de hoop dat het ding zichzelf reset, maar weer niets :( :(

WIJ WETEN HET NIET MEER!!! Help ons alsjeblieft, wij gaan volgende week op vakantie en het zou fijn zijn als mijn alarm het weer doet :)
 
Wat je kan proberen is je accu loskoppelen, waardoor je alarm zonder stroom komt te staan. Moet je alleen nog je eventuele alarmaccu leeg trekken (door bijvoorbeeld het alarm af te laten gaan.) Als het alarm dan volledig spanningsloos is reset het zichzelf bij het weer opnieuw aansluiten op de accu. Ben je wel even mee bezig...
 
K denk dat ding spanningsloos maken , en dan Als mogelijk de backup batterij van het alarm af koppelen en dan het alarm eve'n 1 minutje kortsluiten (DUZZ SPANNINGSLOOS )

Succes er mee !
 
Terug
Bovenaan Onderaan