Jouw dealer rekent je €250 voor een probleem dat ze niet op hebben kunnen lossen? Heel apart...
Probleem klinkt eigenlijk niet echt als iets met de electronica. Als de motor er mee ophoudt --> gaan dan alle controle lampjes enzo ook uit? Alsof de motor geen stroom meer krijgt? Of slaat de motor gewoon af, en doet het dashboard het nog wel?
Als het laatste het geval is klinkt het meer als een probleem met de brandstof. Kun je bij jouw motor het stationair toerental bijstellen (kan niet bij elke injectie motor)? Staat dit toerental misschien te laag? Ik denk dat het bij jouw motor rond de 1300 tpm moet staan.
Da's een goede suggestie. Als moeder natuur het toelaat, ga ik de tanktruc uitproberen. Keeping my fingers crossedOude truc al geprobeerd: bij niet te gek volle tank en droog weer eens rijden zonder tankdop? Helpt dat dan deugt je tankventilatie niet.
Ook eens kijken met een zaklantaarn door de vulopening - maar SCHAKEL met die zaklantaarn op AFSTAND want het schakelaartje is NIET VONKVRIJ - of er geen rommel, bladders door de tank dwarrelt en zich bovenop kraan(zeefje) samenpakt.
Eigenlijk bedoel ik: eenvoudigste dingen sowieso afstrepen.
Aha, een lotgenoot....Oja, een jaar geleden ongeveer viel mijn motor ook plotsklaps uit. Starten lukte zelfs niet meer. De ANWB man vond na optisch nalopen van de bedrading gelukkig een stroomdraad die kortsluiting veroorzaakte tegen het frame! Hier moet je veel geluk bij hebben om dit te vinden. Onder het zitje van de gsxr600 loopt een stoomdraad om een hoek van het frame. Na lang trillen slijt het plastic en maakt de draad sluiting. Slechte afwerking van Suzuki! Misschien is dat het bij jou ook, ik wil wel een foto maken van de plaats. Bij mij zit er nu 3M tape op.
Dat zou idd kunnen. Of dat er vuil in de schakelaar zelf zit of dat er iets loszit, waardoor ie door het afremmen/terugschakelen geen of slecht contact maakt. Probeer de schakelaar eens te overbruggen en kijk of het dan over is (wel uitkijken bij het wegrijden ;-)).Jiffy schakelaar.
Dus als ik het goed begrijp moet de standaard tijdens het remmen dan wat gaan hangen, zodat de jiffy verder naar buiten steekt en de motor in de 1e versnelling afslaat.
O.k ik heb de standaard ontdaan van wat oud kettingvet en hij blijft nu niet meer hangen. Deed ie inderdaad een klein beetje.
Nu maar rijden....
Ik ken de term overbruggen in dit zinsverband niet....
Foto is perfect. Ik ben de bedrading als langsgelopen en heb geen breuk o.i.d. kunnen constateren. Ook is alles netjes geisoleerd (incl. de bedrading van de nieuwe knipperlichten en alarmsysteem)De jiffy was het bij mij niet. Vandaag bij het testen geen uitval gehad. Wel nog steeds haperend optrekken. Dat was ervoor ook niet aanwezig (het bekende gsxr 600 dipje niet meegerekend). De tank zag er ook schoon uit. Misschien hebben jullie nog andere suggesties. Ik heb wel toerenaantal van het stationair lopen omhooggedraaid naar 2000 ipv 1300.
Hierbij zoals beloofd de foto met mijn draadbreuk van vorig jaar. Op de foto zie je bij A het scherpe deel van het frame (links achter de accu). Het draad B schuurde daar tegenaan en was niet extra geïsoleerd.Hier zit nu een dikke laag tape omheen. Hopelijk heeft Suzuki hiervan geleerd en heeft jou motor het niet.
Is de foto zo duidelijk?