Spookrijder!

Oude mensen in het verkeer?

  • Nee

    Stemmen: 10 11,8%
  • Ja

    Stemmen: 20 23,5%
  • Alleen 's nachts

    Stemmen: 2 2,4%
  • Alleen maandelijkse keuring

    Stemmen: 34 40,0%
  • Alleen met rollators

    Stemmen: 19 22,4%

  • Totaal aantal stemmers
    85
En ook niet al te snugger van jezelf moet ik zeggen. Je weet zelf ook wel dat er vaak genoeg mensen op plotseling linksafslaande auto's klappen. Je had gewoon effe moeten wachten met inhalen tot na de zijweg ;)
:^ Anticiperen noemt men dat ook wel. Leer jij in een van jouw eerste rijlessen als het goed is. Verder ben jij door dit voorval waarschijnlijk zo geconditioneerd, dat jij er bij zo'n volgende situatie rekening mee gaat houden. Dit noemt men ook wel rij-ervaring. :+
 
Vanmorgen ook een 'oude mensen'-ervaring gehad. Reed achter een bejaarde in de bebouwde kom. Die kerel reed al de hele tijd 30km/h dus begon aardig op m'n zenuwen te werken. Komt er eindelijk een mooi recht stuk aan met slechts één zijstraat links, waar je enkel uit mag komen (eenrichtingsverkeer dus). Ik zet dus m'n richtingsaanwijzer aan en trek m'n gas open om die bejaarde in te halen. Net als ik naast hem kom, slaat die vent zonder z'n richtingsaanwijzer te gebruiken die straat (waar hij niet in mocht rijden!!!) in. Keihard in de remmen moeten gaan om m'n motor niet in z'n flank te parkeren... Levensgevaarlijk, sommige bejaarden!

er had ook een auto UIT die straat kunnen komen die alleen naar links kijkt....
 
:^ Anticiperen noemt men dat ook wel. Leer jij in een van jouw eerste rijlessen als het goed is. Verder ben jij door dit voorval waarschijnlijk zo geconditioneerd, dat jij er bij zo'n volgende situatie rekening mee gaat houden. Dit noemt men ook wel rij-ervaring. :+

Zal mij idd niet meer overkomen, en moest idd wat beter uitgekeken hebben. Maar het blijft te gek voor woorden dat die kerel gewoon botweg zonder zelfs z'n richtingaanwijzer nog maar te gebruiken een éénrichtingsstraat inslaat! Gekken zullen er altijd wel rondrijden zeker...
 
Ouderen moeten op het cirquit gaan rijden, kunnen ze capriolen zat uithalen!

maareh, bij sommigen is het rijbewijs idd een wezenlijk levensgevaar!
 
In engeland nemen ze de rotonde's met de klok mee hoor!


niet allemaal :N

mrs.jpg

mr.jpg

lifemagi1.jpg


_O-
 
ZO ! :o

Als ik die rotonde zou zien dan schoot ik ook wel ff in de vlekken ! -O-

Euh... links, dan rechts, dan links :?

Grtzzz Simon. 8-)
 
ZO ! :o

Als ik die rotonde zou zien dan schoot ik ook wel ff in de vlekken ! -O-

Euh... links, dan rechts, dan links :?

Grtzzz Simon. 8-)
 
Persoonlijk vind ik dat ouderen ( door verlies van reactie vermogen, zicht en kennis van het drukke verkeer, e.d) onveiliger zijn dat de "wat jongeren". Echte jongeren rijden soms ook niet erg veilig.

Ik heb er even wat kerncijfers van het min. van verkeer bijgehaald:

----------gewonden p.j---doden p.j

0/15--------2440------------71
16/17-------1260------------49
18/24-------2450------------180
25/34-------2560------------181
35/49-------3330------------192
50/64-------2760------------155
65+---------3620------------260

Deze cijfers zijn volkomen onzinnig als je er niet voor elke categorie ook bijzet hoeveel kilometers de groepen afleggen.
 
gelukkig zelf nooit mee gemaakt maar ik zou me echt te pletter schrikken en ben bang dat ik er boven op geknalt had :X
 
Deze cijfers zijn volkomen onzinnig als je er niet voor elke categorie ook bijzet hoeveel kilometers de groepen afleggen.

Statistieken maar ook dergelijke absolute getallen zeggen over het algemeen weinig. Anders moet er ook even bij vermeld worden wat voor weer het was, de periode van dodelijke aanrijdingen (de maand bijvoorbeeld) en andere relevante zaken.
 
Laatst reed ik op een rotonde af en blijkbaar reed het oude vrouwtje wat op de rotonde zat verkeerd. Gevolg >> autootje in de achteruit en zo weer de rotonde af
en keren
Dat zijn nou van die dingen die je niet verwacht als je aankomt rijden.

Frans
 
Dan weet ik niet hoe bij jou thuis de wijzers van de klok draaien??
Op dit kruispunt rijden ze ook gewoon met de klok mee. :?

Veel rotondes in Engeland. Rij je lekker op de snelweg kom je ineens een rotonde tegen. En dat zijn echt niet zomaar een paar getekende lijnen op de weg hoor.


Als je goed naar de tweede foto kijkt zie je dat ze op de buitenste rotondes idd met de klok mee gaan maar op de binnenste tegen de klok in ;)
 
Ik heb er even wat kerncijfers van het min. van verkeer bijgehaald:

----------gewonden p.j---doden p.j

0/15--------2440------------71
16/17-------1260------------49
18/24-------2450------------180
25/34-------2560------------181
35/49-------3330------------192
50/64-------2760------------155
65+---------3620------------260

En wat kan je hier uit leren? De jongste categorie laat ik even buiten beschouwing. Even rekenen: tussen 16 en 34 jaar vallen er dus 6270 gewonden en 410 doden. Boven de 65 tot dus pak'm beet 83 vallen er 3620 gewonden en 260 doden. Overigens zijn het ook nog cijfers van enkele jaren geleden.
Stelling: Jongeren zijn een gevaar op de weg! Verkeer, het zou verboden moeten worden!
 
En wat kunnen we hier nu echt uit concluderen???

1) Altijd uit je doppen blijven kijken
2) Ook op een SM is een rotonde geen speeltuin ;)
3) "Nuancering" is een eigenschap die bepaalde MF-ers volkomen vreemd is

:]
 
Laatst nog een bejaarde vrouw gehad die levensgevaarlijke capriolen uithaalde om voor mij langs af te slaan :?

full


Zag het al aankomen dus heb haar lekker de ruimte gegeven :z

En nee ik heb idd niets te doen :+
 
En ik had laatst nog een jongeman van rond de twintig op mijn voorvork omdat hij meende dat hij voorrang had en ja dit gaat ook nergens over :Z :Z
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan