Sportieve systeemhelm

klinkt gek..maar heb je wel eens gedacht aan een 2e handse?

of een NIEUWE 2e handse..

http://link.marktplaats.nl/m814989222

Zelf koop ik vrijwel alleen nieuwe 2e handse.. als iemand met een helm gevallen is, zie je dat echt wel. De lak van de moderne helmen schaaft snel!
 
Zegt het merk Caberg jullie wat? Zijn dat een beetje goede helmen of is het helemaal niks?
 
Zegt het merk Caberg jullie wat? Zijn dat een beetje goede helmen of is het helemaal niks?

Over het algemeen een budgetmerk. Niet heel slecht, maar vrij lawaaiig en kwalitatief niet heel goed afgewerkt. Je krijgt waar je voor betaalt, waarmee niet gezegd is dat het "helemaal niks is".
 
over het algemeen zijn de bmw en schuberth helmen:
Beter afgewerkt, betere materialen, beter binnenschuim wat op langere termijn minder uitlubbert..en de vizieren zijn stevig, goede ontluchting, en zijn in de windtunnel goed getest en aangepast.

Koop je een goedkopere, dan is het allemaal net wat minder...geen ervaring met caberg.

Zelf rijd ik 30.000 km per jaar.. bij mij komen er alleen de beste helmen binnen(dus een nieuwe 2e hands of zeer kort gedragen)

ook qua pakken doe ik het zo..
 
Dus de top merken in de helmen wereld zijn BMW en schuberth?
 
je zoekt blijkbaar specifiek een systeemhelm. Daarin is er inderdaad eigenlijk maar 1 echt topmerk. De BMW helmen worden ook door Schuberth geproduceerd namelijk :)

Waarom specifiek een systeemhelm? met deze eis + een beperkt budget kom je uit op helmen die meestal niet de veiligheidskeur hebben voor zowel open als gesloten toestand. (worden dus eigenlijk getest/gecertificeerd als een jethelm, omdat het opklap mechanisme niet sterk genoeg is voor de kin-valtest). In zo'n geval is een simpele integraalhelm qua bescherming een stuk zekerder!!

Je zou voor die caberg dus even moeten checken hoe het zit met deze certificering. ik ken het type verder niet maar deze info moet te vinden zijn.

2e hands/restpartijtje/faillisementsuitverkoop kun je ook proberen maar past voor mijn gevoel niet bij het veiligheids aspect van een helm. Ik ben zelf redelijk cheap op vanalles maar mn helm is een dure, gewoon uit de winkel. Beetje doorsparen en het gewoon goed doen, lijkt mij uiteindelijk het beste...

Overigens, in alle helm topics geldt eigenlijk maar 1 must: passen! Ook helmen hebben verschillende pasvormen en het kan best zijn dat het ene topmerk je totaal niet goed zit terwijl een ander (misschien iets minder goed bekend staand) merk door een goede pasvorm wél perfect is voor je. Over het passen van helmen en waar je dus op moet letten is op dit forum al best veel info te vinden.
 
Dus de top merken in de helmen wereld zijn BMW en schuberth?

Nee, al horen ze tot de betere. In het algemeen zijn Arai, Shoei en Schuberth de betere merken. Daar betaal je dan wel voor.
BMW laat zijn helmen overigens ook bij Schuberth maken, al wijken ze op een aantal punten af. Ze zijn ook nog een stukje duurder......
Arai maakt overigens geen systeemhelm, omdat ze claimen dat ze die niet veilig genoeg vinden.

Het advies om een 2e hands helm te kopen vind ik geen goed advies. Je weet nooit wat zo'n helm al te verduren heeft gehad. En nee, dat kun je lang niet altijd zien adhv schade op de helm.
 
Zelf koop ik vrijwel alleen nieuwe 2e handse.. als iemand met een helm gevallen is, zie je dat echt wel. De lak van de moderne helmen schaaft snel!

3 helmen afgeschreven maar bij 1 was 1mm² rood doordat de lak eraf gesprongen was. als je in de berm valt komt er geen kras op maar de helm is wel afgeschreven
 
Dus de top merken in de helmen wereld zijn BMW en schuberth?

Is peroonlijke mening, wordt officieel in testen niet echt gestaafd. Ik vind BMW helmen veel te duur voor wat ze bieden ( net als hun auto's en motoren trouwens ;) ). Ik zweer, na echt wel veel merken geprobeerd te hebben, bij de Shark Evoline. Deze klapt ook helemaal naar achter, waardoor je er met open kinstuk niet uitziet als kabouter Wipneus. De ontluchting is prima, het scherm slaat niet aan en hij is één vn de stilste. wat je van de BMW/Schubert niet echt kunt zeggen. Zonnevizier is ook prima. Enige nadeel ( voor de merkenfreaks) : Hij is een pak goedkoper en Shark klinkt niet zo duur als BMW en Schuberth.

Aanvulling: De Evoline is zowel als jethelm als als Systeemhelm goedgekeurd

Trouwens de BMW helm is gewoon een brandingproduct van Schuberth, voorzien van een extra prijskaartje voor de merkenliefhebbers
 
Laatst bewerkt:
ik koop de bmw helm niet om het merk.
worden inderdaad door schuberth gemaakt.

Ik ga wel voor 2e hands..maar dat is MIJN keuze..

In de link die ik stuurde stonde NIEUWE helmen..(maar al wel een keer opgehad om te passen in de winkel) (neem even aan dat je met met stickers op je vizier gaat rijden)
 
Laatst bewerkt:
Heb een Caberg gehad. Was een prima helm, ook comfortabel en netjes afgewerkt, maar wel lawaaiig.
Of het een goede helm voor jou is, hangt af van de vorm van je hoofd. Passen dus!
 
Laatst bewerkt:
check eens SHARP daar worden (nu meer dan 300) helmen getest.
Jouw Caberg duke krijgt daar krijgt daar 5 sterren. lijkt me dus een prima helm
Helmets Archive - SHARP

Uiteraard is het eerste doel waar je een helm voor koopt dat ie je bolletje beschermt.
Maar dat is zeker niet het enige. Een "prima helm" scoort niet alleen goed in een of andere test, maar moet nog wel wat meer eigenschappen hebben om goed te zijn. Hij moet ook goed passen, stil zijn, comfortabel zitten, kwalitatief goed afgewerkt zijn en een goede ventilatie hebben.
Je draagt 'm immers veel vaker dan dat ie je bolletje heel moet houden.....
 
Zelf heb ik een caberg modus waarover ik zeer te spreken ben.
Voordeel is een goede ontluchting, goed vizier, ingebouwde zonneklep en goed strak om het hoofd door een oppompbare vulling.
Nadelen heb ik momenteel niet echt, ervaar het lawaai momenteel niet als een probleem.
 
Hallo,

Ik zoek een goede sportieve systeemhelm voor maximaal 200 euro.

Nu zag ik deze helm: http://www.voordeelhelmen.nl/systeemhelmen/caberg-duke-smart.html?

Maar wat zijn jullie voorkeuren voor een systeem helm? Iemand suggesties?

Groetjes!

Heb je ook een hoofd voor Caberg? Dat is eigenlijk de eerste vraag die gesteld moet worden.

Ik heb zelf een Shoei Multitec, erg tevreden over. geluidsniveau in de helm vind ik zeer acceptabel.
full


Afwerking erg goed. Maar helaas niet voor 200,00 Eypo te koop, ben ik bang. Wellicht nog even door sparen een optie?

Een 2dehands zou ik zelf niet echt de voorkeur voor hebben (ook al is deze "nieuw"), maar mijn budget is dan ook waarschijnlijk wat ruimer.
 
Laatst bewerkt:
Over het algemeen een budgetmerk. Niet heel slecht, maar vrij lawaaiig en kwalitatief niet heel goed afgewerkt. Je krijgt waar je voor betaalt, waarmee niet gezegd is dat het "helemaal niks is".

:^
Ik heb de Caberg VR2 gehad. Sja.... wat een herrie en de uitstekende "vinnetjes" braken af toen ik deze per ongeluk tegen een paaltje aan stootte terwijl ik liep (niet mepte of wat dan ook, gewoon een tikkie). Het ingebouwde zonnevizier mocht wat donkerder maar deed zijn werk.
Verder kostte de helm volgens mij 150 euro ofzo dus ik verwachtte er niets van en vanuit dat oogpunt was het een prima helm (los van de vinnetjes die door zo'n tikje afbraken).

Ik heb nu een wat duurdere Shoei en deze zit een stuk beter maar mist het zonnevizier. De bouw is wel steviger (geen uitstekende delen bijvoorbeeld) maar ook hier nog steeds, een bak met herrie.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees dat er verschillende keurmerken zijn en dat een systemehelm als jethelm of als intergaalhelm gekeurd kan zijn.
Weet iemand waar ik dat aan kan zien als ik aan het passen ben? Andere code op het label of zo??
De verkoper kwam zaterdag niet verder dan "hij is heel veilig hoor, mijnheer. Al onze helmen zijn gekeurd" en verder wist hij niet van dit verschil.

Ok, zaterdag is niet de handigste dag om een helm te kopen met de assistent-zaterdag-stagiar-die al in het twede jaar van zijn opleiding zit- in de winkel. Maar ik was in de buurt en had even tijd.
Maar ik wil er wel een die als integraal gekeurd is.
 
Ik hoor van allerlei merken voorbij komen maar nog geen HJC.
Die maken tegenwoordig ook echt goede systeemhelmen, die hebben ook modellen die binnen het budget vallen.

Zelf heb ik een HJC rpha-max (wel gelijk de duurste 429 euro)
Toen ik een andere helm ging kopen kwam ik met het idee een schuberth C3 te kopen.
Deze heb ik toen gepast maar zat voor geen meter.
Ik denk dat de goedkopere helmen van HJC ook goed zullen zijn.
Ze zullen alleen een stuk lawaaierig zijn *O*

http://www.motozoom.nl/webshop/foto...11-1.jpg&SID=20326811&SToken=25497657C87C2B0D

deze bijvoorbeeld kost 189 euro met een zonnevizier

Maar 1 tip pas de helm wel van te voren dit is gewoon heel persoonlijk
 
Laatst bewerkt:
Misschien kan TS eerst eens gaan bepalen wat voor merken er een beetje bij zijn hoofd passen ??
 
Ok, zaterdag is niet de handigste dag om een helm te kopen met de assistent-zaterdag-stagiar- .

Zo zijn wij eens bij een auto-garage geholpen door zo'n knakker (gaf nog eerlijk toe dat hij student was en dat hij op zaterdag- en feestdagen daar werkte.

Kerel kon niks vertellen, kon geen bedragen noemen, helemaal niks. Moest telkens alles gaan vragen aan een echte verkoper.
Knakker zou nog e.e.a. uitzoeken en dat op de mail zetten, nooit meer wat van gehoord. En dat was op dat moment niet heel erg, want we waren ergens anders wel goed geholpen, en tot koop over gegaan.

Dat is allemaal leuk en aardig en ik snap dat die kerel dat ook allemaal nog moet leren, maar dat kost je wel gewoon een klant op dat moment.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan