Sportieve systeemhelm

Als eerste excuses voor het 'oudere'topic weer omhoog te halen.
Heb de zoekfunctie gebruikt en dit is het recentste topic voor en over systeemhelmen.


Ik heb sinds afgelopen dinsdag een kawasaki versys.
En daar moet ik dan nog kleding en helm/laarzen/schoenen bestellen.

Zit zelf ook te denken aan een systeemhelm vandaar dat ik hier de vraag ga stellen.


Heeft er iemand ervaring met de helmen van SCORPION.???

Als ik die zo bekijk lijken me die echt perfect te zijn.
Mooi met zonnenvizier opklap kin dus en die beschikken over een pompsysteem in de helm.
(Wat me ook wel goed lijkt)
Hiermee kun je de wangstukken opblazen/pompen.
Zo past je hem zich dus helemaal mooi aan aan je hoofd.
Lijkt me kwa passing wel t beste,Maar heb er zelf geen ervaring mee vandaar de vraag.

Ik heb altijd cross/enduro gedaan dus nooit wat met echt op straat. Dus ook nooit een straathelm gekocht.

Nu ik dus de keuze heb gemaakt om voor de kawasaki versys te gaan (Die heb ik nu dus) moet ik alleen de helm. twijfel ook nog licht tussen intergraal en systeem, Maar denk dat systeem voor dit type motorfiets toch wel t fijnste is.

141794290_4_big.jpg

Hier zie je dus aan de rechter kant (het rode gedeelte) de pomp zitten

vind zelf dat dit merk ook wel leuke modellen heeft, Ipv van die standaard egale helmen.
l_scorpion-exo-910-gt-systeemhelm-zwart.jpg

ietswat van een printje of wat dergelijks,Maakt het in mijn ogen wel altijd iets mooier, Maar dat is gewoon een kwestie van smaak uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een scorpion EXO-1000, integraal helm en ben zeer tevreden.
Redelijk stil, DD-sluiting, glasvezel, knopjes voor verluchting zijn zeer stevig ivm met veel duurdere helmen, vizier voelt stevig aan en sluit stevig en luchtdicht, zonnevizier voelt stevig en vloeiend.
Dat opblaas systeem zou niet echt nodig moeten zijn, bij mij past hij perfect en heb ik het systeem niet nodig.
Het lijkt me wel handig na een jaar of twee wanneer je wangkussens dunner/platter worden.
Materialen voelen aan als kwaliteitsmaterialen voor zover dat je dat visueel kan beoordelen, en interieur voelt zacht.

Ik zou zeggen ga eens een helm (of 20) passen voor je beslist.
Dat je wangen strak zitten is het minst belangrijkst (kan je toch oppompen) voor de pasvorm, je hoofd moet de juiste vorm hebben.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een scorpion EXO-1000, integraal helm en ben zeer tevreden.
Redelijk stil, DD-sluiting, glasvezel, knopjes voor verluchting zijn zeer stevig ivm met veel duurdere helmen, vizier voelt stevig aan en sluit stevig en luchtdicht, zonnevizier voelt stevig en vloeiend.
Dat opblaas systeem zou niet echt nodig moeten zijn, bij mij past hij perfect en heb ik het systeem niet nodig.
Het lijkt me wel handig na een jaar of twee wanneer je wangkussens dunner/platter worden.
Materialen voelen aan als kwaliteitsmaterialen voor zover dat je dat visueel kan beoordelen, en interieur voelt zacht.

Ik zou zeggen ga eens een helm (of 20) passen voor je beslist.
Dat je wangen strak zitten is het minst belangrijkst (kan je toch oppompen) voor de pasvorm, je hoofd moet de juiste vorm hebben.

Dat klinkt al goed :D

Ja passen dat is iets wat het belangrijkste is, Echter kan ik t nu alleen nog bij kijken kijken houden.
Kamp met een kapotte tussenwervelschijf en kan dus niet even ergens naartoe rijden, Vandaar dat ik via internet alvast veel info erover probeer te verzamelen.

Zit zelf ook rond deze prijsklasse te kijken. 200 250 daar moet je toch wel een redelijk/goede helm voor kunnen kopen lijkt me toch.

En dan nog schoentjes en de rest hahaha, Ik wil geen laarzen kopen,maar van die motorschoenen. Ook daar twijfel ik nog aan een paar merken.
(Wat dat betreft is de site van motorkledingcenter.nl wel fijn vooral bij helmen hebben ze vrijwel overal een filmpje van, Van hoe het in mekaar steekt en de functies. Lekker duidelijk in t nederlands :D
 
Er is maar één sportieve klaphelm, die ook nog eens ene coole look heeft.

de RooF BoXer !!1!

roof-boxer-v8-devil-systeemhelm.jpg


:N :N :N Nee sorry die vind ik echt niet mooi hoor :N :N :N

Maar zoals eerder gezegt, Smaken verschillen uiteraard.
mooiste zou zijn als ik iets kon krijgen in zwart/groen de kleuren van mn kawa.
Maar dat valt niej mee hahahaha
Mja als m'n rug probleem dalijk eens verholpen is rij ik wel even naar die dealer die die scorpion's heeft, Die vind ik wel mooi en dat lijken me wel erg fijne helmpjes. Met zonnebril erin en dat pompsysteem (Mooi voor als hij wat ouder is kun je m netjes weer op pompen.)
 
Komt er uiteindelijk op neer dat de beste helm degene is die jou prima past. Dat kun je niet vanaf een plaatje bepalen.

Ik heb zelf iets van: dat pompsysteem maakt een helm zwaarder en is alweer iets dat kapot kan gaan. Als een helm goed zit, heb je die rommel niet nodig.
 
Mensen met een caberg duke:

Ik heb vandaag zo'n helm aangeschaft (Hij pastte me gelukkig perfect en daar ben ik blij mee)
Want alle extra's die erop zitten is net dat wat ik zocht.

Nu heb ik alleen een vraag over dat blokkeer pallteje voor de kinbak.
De eerste paar keren bleef dat palletje zeg maar boven aan staan, Dan kon je gewoon met 1 hand de kinbak naar beneden trekken.
Maar nu schiet die steeds automatisch terug,(Dus dan heb je beide handen nodig om de kinbak dicht te maken.

Hoort dit zo of klopt er dan iets niet.?
(Kan me ergens wel inbeelden dat dat juist de bedoeling is, Zodat mocht je de helm open klappen hij vanzelf in de lock springt en je dus niet ineens voor je ogen kan klappen met alle gevolgen van dien)

Verder ben ik zeeeeeer tevreden over de helm (Tot nog toe)
Hopelijk blijft dit zo maar dat zullen we zien/merken.


Mocht iemand het antwoord hebben dan hoor ik het graag
 
Terug
Bovenaan Onderaan