Stelling: rijbewijs bij hogere leeftijd inleveren

Je rijbewijs inleveren bij bereiken max. leeftijd

  • zeik niet, houden zo!

    Stemmen: 26 28,9%
  • jawel, aan miximum grens verbinden

    Stemmen: 10 11,1%
  • hmm, kweet nie

    Stemmen: 3 3,3%
  • naderonderzoek is hiervoor nodig

    Stemmen: 51 56,7%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Openbaar vervoer!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (die laatse 5 jaar dan). Maar neem van MIJ aan dat je tegen die tijd wel 10 jaar met OV zal moeten reizen ;)

Wat is hier op tegen? Je hebt van 18 tot 60 de gelegenheid gehad om ZELF mobiel te reizen, na 42 jaar neemt de chauffeur het over....mooi toch?

IK en politiek? Jawel hoor, lekker trappen O-)

Ik merk NU al dat mijn reflexen achteruit gaan en ik ben 36 :X Ik rij namelijk lang zo strak niet meer als 10 jaar geleden }) Leeftijd MATTERS dames!!!

En ja hoor, ik HAP HAP HAP! :9

Reis jij nu wel eens met het Openbaar Vervoer? Als dat zo geweldig was waren er geen files meer hoor...In een uur ben ik nog niet vanuit Breda in Tilburg beland, terwijl dat met de motor/auto een half uurtje duurt.

De chauffeur neemt het over? :? Dat klinkt heel lekker luxe, maar in werkelijkheid zit je met minstens 40 anderen in één ruimte op keiharde plastic stoeltjes je bezittingen bewakend uit een beslagen raam te staren, ondertussen verplicht luisterend naar Dj Tiësto uit die walkman naast je, of het mobiele gesprek van Anita achter je. B|

En realiseer je je wel dat ook JIJ dan ALLES met het OV moet doen; boodschappen, naar de dokter, op visite, naar de dierentuin, de bioscoop. :r VRESELIJK!!!!!!!!!!!!

Nee, ik vind dat je wel iets beters verdiend na 42 jaar werken voor de maatschappij..... Het recht op je rijbewijs bijvoorbeeld. *D
 
En ja hoor, ik HAP HAP HAP! :9

Reis jij nu wel eens met het Openbaar Vervoer? Als dat zo geweldig was waren er geen files meer hoor...In een uur ben ik nog niet vanuit Breda in Tilburg beland, terwijl dat met de motor/auto een half uurtje duurt.

De chauffeur neemt het over? :? Dat klinkt heel lekker luxe, maar in werkelijkheid zit je met minstens 40 anderen in één ruimte op keiharde plastic stoeltjes je bezittingen bewakend uit een beslagen raam te staren, ondertussen verplicht luisterend naar Dj Tiësto uit die walkman naast je, of het mobiele gesprek van Anita achter je. B|

En realiseer je je wel dat ook JIJ dan ALLES met het OV moet doen; boodschappen, naar de dokter, op visite, naar de dierentuin, de bioscoop. :r VRESELIJK!!!!!!!!!!!!

Nee, ik vind dat je wel iets beters verdiend na 42 jaar werken voor de maatschappij..... Het recht op je rijbewijs bijvoorbeeld. *D

Het is ook niet zo dat je niet meer mag rijden als je 65 geworden bent!
En dat je dan met de BUS moet!!!

Het zou alleen verstandig zijn om mensen vanaf 65 te laten testen!

Het rijbewijs is niet iets waar je recht op hebt, je moet het VERDIENEN!!
Ik heb 42 jaar gewerkt dus ik verdien m'n rijbewijs?? :? ECHT NIET!

Laat maar zien dat je het nog KAN!? Dan verdien je je rijbewijs en kan je aan het verkeer deelnemen!!!

Stel dat een OPA of een OMA je kind, vrouw, vriendin, man of Hond aanrijdt omdat ie het niet meer zag of zag aankomen door, of niet kon voorkomen doordat hij het "inzicht" niet meer heeft!! HOE zou je er DAN over nadenken!

invwit.jpg

Alternatief voor het OV,..gewoon op het fietspad!!
 
Laatst bewerkt:
Heb ook wel es achter een oudere man gereden met 100 km/u op een 80-weg. 't Is dus niet alleen maar kommer en kwel met die oudjes.
Op sommige wegen zal 't best kunnen. Maar met een reactie tijd van dik 3 seconden met dik 100 door een lange bocht met eikenbomen 'vlammen' lijkt mij persoonlijk niet zo heel slim. Ik zou niet graag met m'n brommertje aan het einde van die bocht staan, wachtend op tegenliggers, om linksaf te slaan ofzo. B|

Reactie vermogen neemt gewoon flink af. Om dat te compenseren zul je dus wel moeten vertragen & meer afstand houden enzo. Helaas compenseren volgens mij de meeste ouderen enkel met hun steeds groter groeiende oogkleppen. |(



Nog zo'n stelling: Van alle voertuigen ouder dan 15 jaar wordt het kenteken ingetrokken. Achterhaalde onveilige ouwe meuk, weg d'r mee. B| Ben je gelijk van al die zooi af wat nog mocht onder oude regelgeving. (auto's zonder gordels, motoren met trommelremmen, zonder knippers/spiegels enzo)

En kan je geen afscheid nemen, neem je 't spul maar lekker jaarlijks naar een circuit-dag. :P
 
Zoveel kortzichtigheid onder de jongeren.

Je vraagt je af hoe zij zelf wel alles rond hen heen waarnemen.
 
Ik weet niet of dit al is gepost, maar bij blik op de weg afgelopen vrijdag hebben ze ook een spookrijder van de weg gehaald. Was een man die al bijna 60 jaar zijn rijbewijs heeft *D . De Agent in kwestie heeft de officier van justitie gebeld om te overleggen of zijn rijbewijs werd ingevorderd. Dat gebeurde niet en de man kon doorrijden :? . Later werd gezegd dat de man zelf vrijwillig zijn rijbewijs heeft ingeleverd. Hij vond het dus zelf te gevaarlijk worden.

Hij had bijna een zwaar ongeluk veroorzaakt(knalde bijna op een bestelbusje |( )
Dan had die man het misschien niet eens overleeft '(
 
Mag wel maar ze weet dat ik gelijk heb.
Ze ziet weinig, ze heeft versleten polsen, haar motoriek is niet helemaal in orde............
(Kan ze allemaal niks aan doen want het is een hele lieve meid die prima bij mij achterop zit. Ik heb liever dat ik het wat zwaarder heb door met haar achterop te rijden dan dat ik haar in een situatie te laat zie reageren en voor mijn ogen een ongeluk zie krijgen) Ik hoop dat je dit snapt. Tuurlijk wil zij haar rijbewijs zodat ik lekker alleen kan knallen. Begrijp ik wel maar ik wil niet dat zij op een motor gaat rijden. In de auto heeft ze nog een beetje de bescherming van de auto. Hoe lossen wij dit op met een weekendje weg? Als we ter plaatse zijn dan gaat zij niet mee en kan ik alleen met de groep mee knallen. De heen en terug weg kunnen we goed meekomen maar is iets zwaarder voor mij. Moet ik iets anders rijden. Ik zou niet meer anders willen.
Ik snap iets niet: waarom heb jij het zwaarder als zij achterop zit?
[me]Spider blijft trouwens van mening dat jij daar niks over te zeggen hebt als partner :P
[/me]


Dit heet overdreven bezorgdheid 8-)

Wedden dat ze beter rijdt dan jij, als ze de kans maar krijgt ? O-)

Zelf rijd ik altijd als een randdebiel, echter wanneer mijn vriendin gaat motorrijden dan ben ik meer bezorgt om haar dan wanneer ik zelf weer eens 200+ ga vlammen :X

En ik weet dat ZIJ daar weer bezorgt om is })
:} :}
 
Stel dat een OPA of een OMA je kind, vrouw, vriendin, man of Hond aanrijdt omdat ie het niet meer zag of zag aankomen door, of niet kon voorkomen doordat hij het "inzicht" niet meer heeft!! HOE zou je er DAN over nadenken!
Net zo als dat iemand van 30 diegene over het hoofd gezien heeft...
 
Waar gaat dit nou eigenlijk over :?

Je weet dat je niet iedereen over 1 kam kan scheren. Niet alle oudjes rijden als zombies rond. Dat geldt net zo goed voor jongeren en huisvrouwen. Ik heb ook wel eens achter een zombie gezeten die met 60km/u over de snelweg ging. Levensgevaarlijk natuurlijk, maar zo zijn ze niet allemaal. En oudjes willen ook nog wel eens ergens komen en dat kan niet altijd maar met het openbaar vervoer. Ik durf te wedden dat iedereen hier zo lang als hij/zij kan wilt doorrijden.
Als ik soms vrouwen van in de 30/40 zie rijden met hun kop half over het stuur, niet naar links of rechts kijken als ze van rijbaan veranderen ("ik hoor wel BOEM als ik wat raak"), dan denk ik toch ook niet "alle vrouwen moeten hun rijbewijs inleveren".

Eindeloze discussie :z
Je hebt nou éénmaal mensen die wel en die niet kunnen rijden. Dat zal je altijd hebben. Leer er mee omgaan and move on.
 
Net zo als dat iemand van 30 diegene over het hoofd gezien heeft...

Wat bedoel je daarmee, doe het met dit antwoord nou als onzinnig armgument af of doe je een toevoeging? :?

Gezichtsvermogen en reactie vermogen nemen op hogere leeftijd zienderogen ;) af!

2 essentiele eigenschappen voor een veilige deelname aan het verkeer! Daar gaat de discussie over,(of zou het over moeten gaan)

Dat jongeren, 30+ etc ook ongelukken hebben of het inzicht van een kiwi doet even voor deze discussie niet ter zake! AlS het goed is hebben zei die hierboven genoemde eigenschappen wel (Uitzondering daargelaten)
 
Zoveel kortzichtigheid onder de jongeren.

Je vraagt je af hoe zij zelf wel alles rond hen heen waarnemen.
Over het algemeen nemen jongeren dingen snel waar en trekken ze daarbij redelijk vlot conclusies. Uiteraard worden daarbij wel eens wat details over het hoofd gezien. ;)

[me]ff vraagje: Was toch geen direkte reactie op mijn post? :? [/me]
 
Waar gaat dit nou eigenlijk over :?

Je weet dat je niet iedereen over 1 kam kan scheren. Niet alle oudjes rijden als zombies rond. Dat geldt net zo goed voor jongeren en huisvrouwen.

Leuk, maar dan ook geen 25kw omdat veel jongeren zich niet kunnen inhouden, bij jongeren is het plots geen probleem.
 
Waar gaat dit nou eigenlijk over :?

Eindeloze discussie :z
Je hebt nou éénmaal mensen die wel en die niet kunnen rijden. Dat zal je altijd hebben. Leer er mee omgaan and move on.
Volgens mij is een terugkerende keuring/test nou precies het adequate antwoord & dus geen eindeloze discussie. :?


Ik vind het eerlijk gezegd nogal vreemd dat iemand na jaren ploeteren en 11 rijexamens 't rijbewijs met de hakken over de sloot kan halen en dat die vervolgens 40 jaar lang ongestoord door het verkeer mag beunen. :?
 
Over het algemeen nemen jongeren dingen snel waar en trekken ze daarbij redelijk vlot conclusies. Uiteraard worden daarbij wel eens wat details over het hoofd gezien. ;)

[me]ff vraagje: Was toch geen direkte reactie op mijn post? :? [/me]

|(
....klap...boem....

In het lokale dagblad komt te staan;
Telefonerende jongere rijdt moeder met kinderwagen van het zebrapad. ;)
 
J#zuhs,...hardleers zijn sommige zeg!!

Jongeren zijn OOK een probleem in het verkeer! MAAR EEN ANDER PROBLEEM! :(

Dat is een ANDERE discussie! B| B|

De discussie gaat nu over OUDEREN in het verkeer!!!

Haal dus nou niet steeds voorbeelden van jongeren erbij die lopen te "kloten" in het verkeer!!
 
:^

hoewel de stelling dat niet alleen ouderen maar iedereen periodiek gekeurd moet worden me wel aanstaat. Naarmate je ouder wordt de intensiteit en frequentie van de keuringen opvoeren...
 
Meer asvalt neerleggen. Ieder zijn eigen rijbaan!!!!!

Nou dat idee had ik dus wel, drierijstroken met elke rijstrook een verplichte MINIMUMsnelhied!!!

links 130, midden 110 en rechts 80.... O-)

pakken we de vluchstrook er wel bij als rijbaan en maken we pech-stroken
 
J#zuhs,...hardleers zijn sommige zeg!!

Jongeren zijn OOK een probleem in het verkeer! MAAR EEN ANDER PROBLEEM! :(

Dat is een ANDERE discussie! B| B|

De discussie gaat nu over OUDEREN in het verkeer!!!

Haal dus nou niet steeds voorbeelden van jongeren erbij die lopen te "kloten" in het verkeer!!

Jawel want dat is hetzelfde, het zijn allebei risicogroepen in het verkeer PUNT!

De reden waarom is niet interessant, als je de ene groep wil uitsluiten dan zal je de andere ook moeten uitsluiten, dus pas na je 23ste op de motor/in de auto. en als je 65 bent er weer uit...
 
Jawel want dat is hetzelfde, het zijn allebei risicogroepen in het verkeer PUNT!

De reden waarom is niet interessant, als je de ene groep wil uitsluiten dan zal je de andere ook moeten uitsluiten, dus pas na je 23ste op de motor/in de auto. en als je 65 bent er weer uit...

Niks PUNT,...de ene risicogroep staat los van de andere. |( |( |( |( |( |(

Dat het allebei risicogroepen zijn,.ok, dat is zo!!
Dat betekent toch niet dat ze beide de zelfde behandeling moeten hebben!!
De ene risicogroep heeft andere aandachtspunten dan de andere!!!!!

KANKER en AIDS zijn beide ziekte's maar moeten heeeeel anders behandeld worden!!
 
Niks PUNT,...de ene risicogroep staat los van de andere. |( |( |( |( |( |(

Dat het allebei risicogroepen zijn,.ok, dat is zo!!
Dat betekent toch niet dat ze beide de zelfde behandeling moeten hebben!!
De ene risicogroep heeft andere aandachtspunten dan de andere!!!!!

KANKER en AIDS zijn beide ziekte's maar moeten heeeeel anders behandeld worden!!

Verkeersinzicht is geen ziekte hoor..

De ene groep heeft geen inzicht omdat ze geen ervaring hebben en zo overmoedig als de pest, de andere heeft geen inzicht omdat ze "te oud" zijn en niet meer zo snel alles kunnen overzien.

Het kan voor beide niet opgelost worden, behalve door het helemaal te verbieden. Dus als je de ene groep uit de auto haalt moet je hetzelfde doen bij de andere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan