Stop jij voor een collega,met panne aan de kant?

ik zou wel stoppen voor een medeweggebruiker in nood.
alleen nog nooit gezien eigenlijk, ik heb zelf wel eens zonder benzine gestaan, dat krijg je als je het benzinekraantje al op de reserve hebt staan en als de tank dan leeg is je even denkt verder te gaan op de reserve, mooi niet dus :P :+
 
Ja, in principe altijd maar meestal is het niet nodig en is iemand gestopt om iets aan zijn kleding te doen of iets vast te sjorren.

Kunnen we niet iets afspreken als signaal dat je hulp kan gebruiken. Zoiets als helm af is hulp nodig helm nog op ik red me wel?

ik stop ook. Dit jaar nog een toerist langs de snelweg ook hij stond achteraf te op de kaart te kijken waar hij naar toe moest. Wat betreft een bepaald signaal / teken als je met pech staat is op zich niet eens een slecht idee. Volgens mijn heb ik in een motorblad (ik dacht motoren en toerisme )eens iets zien staan over een pech sjaal. Deze bond je dan aan je spiegel of stuur als je met pech stond. zodat het in ieder geval duidelijk is dat je niet van het uitzicht staat te genieten.
 
Ja, ik stop zeker. Inderdaad als de situatie dat toelaat. Ik heb daar nog wel een verhaal over. Een aantal jaren geleden was ik op de weg terug van Tilburg richting Arnhem (A12). Ik had toen nog mijn FZR1000 en had lekker doorgereden. Ik kon meestal zo'n 200 km op een tank rijden. Ik zat inmiddels op de 180 km en dacht dat ik het volgende tankstation wel zou halen. NIET DUS!! Pruttel de pruttel en einde oefening. K**! Sta je bij Gouda langs de snelweg zonder peut! Maar goed, je moet wat, dus ik de motor strak langs de kant gezet en ben maar gaan lopen richting de eerste afslag. Ik dacht dat daar vast wel een tankstation ergens zou zijn. Ik had 100 meter gelopen en wat denk je? Stoppen er 3 Harleyrijders op de vluchtstrook en vragen wat er aan de hand is. Ik de situatie uitgelegd en zonder verder nadenken hebben deze mannen mij naar de eerste de beste benzinepomp gebracht. Vervolgens daar een jerrycannetje gekocht en gevuld. Daarna hebben ze mij met een aardig eindje om weer bij mijn motor afgezet. Ze hebben gewacht tot mijn motor het weer deed, zodat ze zeker wisten dat deze weer liep. Als dat geen collegialiteit is! Hulde voor deze mannen!!
 
Ik stond laatst met pech langs de kant, op een relatief rustige weg, maar waar wel erg veel motorrijders langskwamen. Niet een is er gestopt.

Als er wel iemand gestopt was, kon die mij toch niet helpen, want de gaskabel was gebroken, maar toch.. :N

Of ik zelf zou stoppen weet ik niet. Ik heb nog nooit zo'n situatie meegemaakt en misschien zou ik wel denken dat die persoon van het uitzicht aan het genieten is... :P

Uiteraard wel weer wat van geleerd, want ik had nog geen pechhulp o.i.d. dus mijn vader moest komen met de aanhangwagen. Meteen ff pechhulp bij de verzekering genomen :)
 
Laatst bewerkt:
ik stop wel als men zwaait ofzo dat ze hulp nodig hebben, bij autos ook. dat vind ik iig normaal, als je hulp nodig hebt daje dan zwaait ofzo naar voorbij gangers, maar niet van dat hey hallo zwaaien, maar btje duidelijk dat je hulp nodig hebt.
 
zelf eens stilgestaan op de snelweg ergens rond utrecht toen ik van de TT kwam, dacht mijn kraan even op reserve te zetten,yzf 750 heeft elektrische schakelaar daarvoor en die deed het dus niet toen.
aan de overkant van de snelweg was een pomp dus even een sprintje getrokken tot in de middenberm en nog eens tot aan de pomp B|
jerrycan gekocht en toen ik terug wilde sprinten bood er een man aan om mij even te brengen met de auto *O*
heb hem de jerrycan maar gegeven voor de moeite.
stop zelf ook vaak voor motorrijders,meestal houden ze gewoon even pauze blijkt.
ook wel eens een oud brik geholpen die voor de deur kapot ging,accu laadde niet meer op. accu geladen en hij kon weer even verder :Y
 
Ik stop zoveel mogelijk.

Ook al een paar keer meegemaakt dat ik ergens lekker rustig een peukie aan t doen ben, en dat andere motorrijders stoppen om te vragen of er iets is..

Ik stop (soms) ook wel voor koekblikkers, maar dit is meer afhankelijk van de situatie (lang blond haar, blauwe ogen etc :9 ) of als er echt nood lijkt te zijn.

Laatst reed ik over de Tilburgseweg richting Tilburg, zie ik een man voorovergebogen met zijn hoofd op het stuur steunen.
Ik kon zou gauw niet stoppen, dus omgedraaid en toen ik er bijna was zat ie gehurkt naast zijn auto met open deur, leunend op de bestuurdersstoel.

Toch ff gestopt om te vragen wat er was.
Zit ie verbaasd te kijken en verteld dat er een zekering van z'n lampje gesprongen is....
Voor hetzelfde geldt lag die man daar langzaam te creperen, dus volgende keer stop ik toch ook maar weer. 8-)
 
Als het verkeer het toelaat dan stop ik ook wel.
Vorig jaar nog een keer gestopt voor iemand die de bocht op een afrit had gemist door een lekke band en met de motor half van het talud af stond.
Heb nog aangeboden om te helpen om hem uit de berm te trekken, maar vlak daarna arriveerde zijn zoon met een aanhanger en bedankten ze me voor de aangeboden hulp.
 
:} ,Gegroet allen ,afgelopen zondag weer de weg op,even naar fam. Op de terug weg langs de dijk gereden die veel gebruikt wordt door mede motorrijders.Dus rij ik achter een groep rijders aan (achteraan).Staat op een gegeven moment er een namaak harley Cruiser langs de kant,op een rare plek,Met de piloot er naast,niemand stopt.Zagen hem niet eens staan volgens mij,terwijkl je er bijna tegenaan reed.Ik stopte wel even :Y ,de piloot keek verbaast,en er was gelukkig niets aan de hand.Maar als er wel wat aan de hand was ,zou ik blij zijn als er hulp geboden word.
Ben wel eens meer gestopt en die keek me aan,van wat gebeurd hier?
Ligt dat aan de oude l.llen,dat wij stoppen.Of word dat niet meegegeven op de rij-opleiding? :?
Daa-grtn, 8-) .

Ik stop om te vragen of tie hulp nodig heeft of een telefoon. Als ik dit zonder gevaar voor eigen lijf en leden kan doen.
 
Altijd. Gisteren nog op de snelweg afrit genomen, teruggereden, gestopt. Geholpen en weer verder.
 
yep als het verkeer het toelaat,
pas nog iemand in apeldoorn, meneer stond met z'n sjoppert langs de kant, ben ff over de stoep terug gereden.
ik kon hem niet helpen maar ik heb hem maar ff naar huis gebracht,
hoefde hij niet naar huis te sjokken om gereedschap te halen, of in zijn motorkloffie de motor mee te zeulen in de warmte.
( meneer vond het maar niks achterop zo'n scheurijzert :P _O- )
 
Ben een keer door een duitser naar een benzine station gebracht,.. Dankzij hem was ik nog op tijd bij een winkel om een motorpak te kopen voor mijn vriendin,..

Dus ja, 75% van de keren zal ik stoppen,...
 
ik stop...niet
1 keer wel gedaan maar deze kerel had mijn hulp niet nodig
meestal staan ze toch te wachten op de hulp die ze al aangevraagd hebben
 
Ik stop ook altijd, tenzij ik echt gehaast ben. Niet lang geleden nog iemand geholpen met een platte batterij. We wisten eerst niet wat het was, misschien een slecht contact ofzo, ik ben dan naar huis gereden, mijn auto + werkkoffer + extra batterij, ... gaan halen en hem geholpen. Die vent was echt dankbaar en vroeg me wat hij voor mij kon doen. Ik heb hem gevraagd een deftig pak te kopen :+

En vorige week nog was ik op weg met een lege aanhangwagen voor motos toen ik iemand zonder naft langs de kant stond. Ik heb toen zijn moto achterop gezet en naar een tankstation gereden. Achteraf hebben we nog iets gedronken, was echt gezellig.

Na die 50keer dat ik nutteloos gestopt ben, geeft dit me wel een goed gevoel natuurlijk (goed voor je ego) :Y
 
Ik wil wel stoppen, maar iedere keer dat ik iemand (met pech) langs de weg zie staan (snelweg tot nog toe) dan zit ik op de linkerbaan.
Aan de andere kant, 2 jaar terug ofzo tijdens een toerritje nog een motorrijder met electrische problemen geholpen, door hem ff aan te duwen.
En afgelopen weekend nog ff gestopt voor een oude Snoek met wat koelvloeistof slang problemen.. kon helaas niets doen.
En even later in middelburg nog ff snel uit de auto gesprongen bij het verkeerslicht om de sleutels van een auto uit het slot van de kofferbak te trekken en aan de bestuurster te geven. En de mensen die direct achter der stonden toeterden alleen maar toen het licht net op groen was gesprongen, op het moment dat ik haar die sleutels overhandigde B| :X
Het is idd jammer dat maar weinig mensen op de weg nog bereid zijn elkaar te helpen (Vooral koekblikkers)
 
Ik heb een maal een meisje met een honda cm 400(?) aangehouden omdat haar ketingspanner aan haar achterbrug aan het rondtollen was,met mijn gereedschapsetje verholpen.
En ik heb een keer een gast geholpen die met zijn 999 zonder bezine was komen te staan,dus ik heb voor hem een 1 litertje gehaald en uitgezwaait,15 min later reed ik mijn gixxer total loss |( |(
 
Paar keer gestopt en het was een keer echt problemen maar door amateuristisch onderhoud en de rest altijd leeg met benzine en hulp al onderweg. Sindsdien ben ik wat skeptischer geworden over stoppen voor een medemotorrijder...
 
Terug
Bovenaan Onderaan