Zeker weer zo'n "helemaal elektrisch rond de wereld"*
*Aggregaat in meerijdende vrachtwagen om op te laden.
Ja, dat zeg ikJa, daar vroeg ik ook naar woensdag.
Een deel van de projectgroep is bezig met de hele logistiek van de operatie.
Uiteraard zit er een hele ondersteuningsgroep bij met volgwagens.
Deze volgwagens worden dan opgedeeld in groepen, een groep arriveert dan op de overnachtingslocatie, misschien al een a twee dagen van tevoren en kan daar vanuit het lokale netwerk de accu's alvast opladen.
Dit kan dus met zonne, wind, waterkracht of andere stroom.
Dan zijn de packs volgeladen als de motor aankomt.
De accupacks zijn namelijk snel te wisselen, op iedere pack zit ook een handgreep.
Ja, dat zeg ik
"Het team van 28 studenten gaat in 2016 in 80 dagen rond de wereld racen om aan de hele wereld te laten zien waar elektrisch vervoer toe in staat is."
Of te wel, elektrisch is in staat om met een team van volgwagens de wereld rond te gaan.
Tja daar hoef je niemand van te overtuigen hoor.
Het opladen van de accu's in de volgwagen is idd het hekel punt
Elektrisch de wereld rond omdat je genoeg stroom aan boord heb, of 's avonds je motor in plugt waar je slaapt en dan door kan rijden, zonder het opladen van reserve accu's in de volgwagen.
Dan word het pas interessant
Iedereen vergeet alleen even voor het gemak wat voor een voetprint die accu's die geproduceerd moeten worden achter laten
Als je het zo bekijkt valt het mee, maar het moet gewoon zoals tanken worden, of zoals die nieuwe accu's binnen 1 minuut opgeladen te worden
Ze zijn er alleen nog niet vergenoeg mee
Ze zijn er alleen nog niet vergenoeg mee
Mijn auto (Saab...) is een automaat en dat bevalt me zeer goed voor de normale ritten enzo, maar op mijn motor blijf ik het toch wel leuk vinden om te schakelen en dat mis je toch met het elektrisch rijden volgens mij.
Moet je opletten wat er gebeurt als de mega accu factory's van Tesla klaar zijn
Interessant, het zou eigenlijk nog leuker zijn als 1 van de studenten zich hier zou melden om ons op de hoogte te houden.
Ik ben beroepsmatig continu met elektrisch rijden, batterijpakketten en New Energy Vehicles bezig en zal dit topic dan ook met bovengemiddelde interesse volgen.
Dat klopt, en als je genoeg tijd had kon je ook op de fiets de wereld rond, of kruipend. Of waarom zou je het überhaupt doen als je ook gewoon een vliegtuig kunt pakken en dan in 2 dagen klaar bent? Het gaat er niet om dat het met een ander voertuig ook zou kunnen.
Je zegt het goed, als er maar genoeg accu's meegaan haal je het wel op je normale elektrische motor. Je kunt dan wel fijn elke 150 km gaan stoppen om ze te wisselen. Ook met dat wisselen wens ik je dan veel succes, het zijn meestal niet de meest makkelijk bereikbare onderdelen.
Deze motorfiets kan straks zo'n 400km rijden zonder te moeten stoppen, iets wat ik met mijn benzinemotor nog niet eens zal halen. Ook zijn de accupacks zo gemaakt dat ze zeer eenvoudig en snel te wisselen zijn, waardoor je bij een stop niet veel langer bezig bent dan wanneer je aan een pomp zou staan tanken (opladen met een stekker is uiteraard ook nog gewoon mogelijk). Ook kun je kiezen om een deel van de accu's eruit te laten en zo een lichtere motor te krijgen. Hierdoor heb je uiteindelijk een elektrische motorfiets die ook voor langere stukken gebruikt kan worden ipv alleen korte stukjes. Probeer maar eens vanaf Limburg naar Groningen te krijgen met een standaard elektrische motor, dan kom je halverwege aan het stopcontact te staan. Het meedoen aan de race zal bewijzen dat de motor ook echt een gebruiksvoertuig is en niet maar een mooi plaatje in een motorblad. De afstand die ze zullen afleggen zal aantonen dat de motor ook werkelijk gebruikt kan worden voor dagelijks vervoer.