Stotteren en uitvallen rijdende motor

smeltertje

Rookie
1 mei 2010
6
0
Alkmaar
Hoi Allemaal,

Ik ben net een nieuw lid en heb het volgende probleem aan de hand.
Rij sinds een jaar op een suzuki gsx 1100f en heb sinds enkele weken last van een stotteren motor.
Tijdens het rijden voel ik dat de motor inhoud en geeft dan een aantal grote ploffen.
Hierna stopt de motor ermee, en als ik dan enkele minuten wacht met starten kan ik hem daarna gewoon weer starten maar het probleem is niet verholpen.
Heb de motor van iemand overgekocht en bij deze man heeft de motor ook een paar jaar stilgestaan.
Hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is en anders moeten jullie het maar vragen hoor?
Maar ik zit wel met het probleem dat ik nu niet meer kan rijden.
Nou wacht jullie reactie wel af.
 
Hoi,

Mijn bandit doet ook vreemd, ook lang stilgestaan. Starten ging prima, na warmlopen en 500mtr rijden slaat hij af bij 2e versn, en hoger. Heb de bougies schoongemaakt en water uit de carburatoren afgetapt. Hij heeft er vier en onderaan zitten kleine imbus boutjes hiervoor, Kwam wel water uit maar niet veel. Nu moet alles goed zijn maar wil helemaal niet meer starten.
Ben ook net lid geworden dus hoop dat er kenners aanwezig zijn .
Succes
Marinus
 
Als de boel een tijd heeft stil gestaan zou ik eerst eens de olie gaan verversen, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter en een vers tankje benzine met een flesje carbreiniger erin gooien.
Ik verwacht dat het dan al een heel stuk beter zal gaan.
Suk6
 
Laatst bewerkt:
Hey Gas man,

Nee nog niet.
Staat nog in de garage.
Heb nog geen tijd ervoor.
Word waarschijnlijk pas eind volgende week.
Maar bedankt voor de interesse.
Vind ik erg leuk.
Laat het je ook weten als het allemaal gelukt is.

GR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan