straat-/circuitmotor

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
2.315
306
Wie wil even sparren (van gedachten wisselen, niet de bokshandschoenen aantrekken :+ )?

Ik rij nu een aantal jaar met groot plezier op mijn 1000RR SC59 Repsol. Ook een aantal circuitdagen per jaar, en dat is het "probleem".... Dat is leuk :]
Alleen is het minder leuk als ik onderuit ga, dan is mijn Repsol minder mooi en een stuk minder waard (niet verzekerd op het circuit). Ik denk daarom dat als ik een circuitmotor koop ik "vrijer" ben op het circuit, dus meer met het rijden bezig ben dan met proberen om niet onderuit te gaan.

Nu is het ook zo dat mijn huidige motor voor op straat overkill is en ik ook niet meer zo heel veel kilometers maak vanwege gezin, fulltime baan en een 4-jarige HBO opleiding ernaast. Heb al eens op het punt gestaan om 'm te verkopen maar vond het toch zonde, ben er nog steeds erg blij mee!

Het gaat overigens vanwege de huidige drukte ook niet om heel veel circuitdagen, tot nu toe 4 a 5 per jaar. Wat is wijsheid, kijken voor een circuitmotor erbij of op de huidige motor de circuitdagen rijden en niet voor PR's gaan en hopen dat ik overeind blijf (wat ik overigens ook hoop mocht ik op een circuitmotor gaan rijden). Of zie ik andere opties over het hoofd?

Hebben jullie wel eens voor zo'n keus gestaan en wat was je beweegreden om de keus te maken die je gemaakt hebt?

Groet,
Berry
 
Laatst bewerkt:
Bekend probleem voor iedereen hier Berry.

Volgens mij gaat het meestal zo:
- je begint met je straatmotor circuit te rijden
- dan koop je er om door jou genoemde redenen een circuitmotor bij
- circuitrijden wordt langzamerhand belangrijker voor je dan op straat rijden
- je stopt met op straat rijden
- je circuitmotor blijkt ineens veel waardevoller dan de motor waar je ooit mee op straat reed
- en het is prima zo.

Het blijft natuurlijk een geheel persoonlijke overweging.
Als ik je verhaal zo lees zou misschien het beste je huidige motor van racekuip kunnen voorzien. Maar een motor erbij kopen is natuurlijk ook heel leuk :)
 
Laatst bewerkt:
Bekend probleem voor iedereen hier Berry.

Volgens mij gaat het meestal zo:
- je begint met je straatmotor circuit te rijden
- dan koop je er om door jou genoemde redenen een circuitmotor bij
- circuitrijden wordt langzamerhand belangrijker voor je dan op straat rijden
- je stopt met op straat rijden
- je circuitmotor blijkt ineens veel waardevoller dan de motor waar je ooit mee op straat reed
- en het is prima zo.

Het blijft natuurlijk een geheel persoonlijke overweging.
Als ik je verhaal zo lees zou misschien het beste je huidige motor van racekuip kunnen voorzien. Maar een motor erbij kopen is natuurlijk ook heel leuk :)

:Y ,alleen met de toevoeging,dat je er langzaam maar zeker achter komt dat een supersport voor de straat complete overkill is.
Ik heb zowel een triumph daytona 675 voor de straat en circuit (2 dus)
Ik rij ca 10 dagen per jaar circuit,en op straat vooral met :

full


Daar doe ik zo'n beetje alles mee: woon/werk,boodschappen,toerritten naar duitsland/luxemburg,binnendoor flink doorrijden/motoren pesten }) (ja dat kan met die frikandel :P )
Mijn supersport staat er maar een beetje werkeloos bij (3 a 4 keer per jaar laat ik deze nog uit) :$ ,maar wegdoen is ook moeilijk :') .
Tis wel mijn droommotor 8-)
 
Laatst bewerkt:
alleen met de toevoeging,dat je er langzaam maar zeker achter komt dat een supersport voor de straat complete overkill is.
Ik heb zowel een triumph daytona 675 voor de straat en circuit (2 dus)
Ik rij ca 10 dagen per jaar circuit,en op straat vooral met :

....

Daar doe ik zo'n beetje alles mee: woon/werk,boodschappen,toerritten naar duitsland/luxemburg,binnendoor flink doorrijden/motoren pesten }) (ja dat kan met die frikandel :P )

Idemdito hiero

Ik rij op straat op deze:
full
 
Bekend probleem voor iedereen hier Berry.

Volgens mij gaat het meestal zo:
- je begint met je straatmotor circuit te rijden
- dan koop je er om door jou genoemde redenen een circuitmotor bij
- circuitrijden wordt langzamerhand belangrijker voor je dan op straat rijden
- je stopt met op straat rijden
- je circuitmotor blijkt ineens veel waardevoller dan de motor waar je ooit mee op straat reed
- en het is prima zo.

Het blijft natuurlijk een geheel persoonlijke overweging.
Als ik je verhaal zo lees zou misschien het beste je huidige motor van racekuip kunnen voorzien. Maar een motor erbij kopen is natuurlijk ook heel leuk :)
haha ik zit tussen deze 2 punten in :+
 
Bekend probleem voor iedereen hier Berry.

Volgens mij gaat het meestal zo:
- je begint met je straatmotor circuit te rijden
- dan koop je er om door jou genoemde redenen een circuitmotor bij
- circuitrijden wordt langzamerhand belangrijker voor je dan op straat rijden
- je stopt met op straat rijden
- je circuitmotor blijkt ineens veel waardevoller dan de motor waar je ooit mee op straat reed
- en het is prima zo.

Het blijft natuurlijk een geheel persoonlijke overweging.
Als ik je verhaal zo lees zou misschien het beste je huidige motor van racekuip kunnen voorzien. Maar een motor erbij kopen is natuurlijk ook heel leuk :)

Zo vergaat het inderdaad de meesten :Y
 
Ik zou zeggen:
Dr uit mee die frikandel!!!!
En lekkr ongegeneerd Dn baan op met een sirkwieapparatskie
GR jrgssss
 
Bekend probleem voor iedereen hier Berry.

Volgens mij gaat het meestal zo:
- je begint met je straatmotor circuit te rijden
- dan koop je er om door jou genoemde redenen een circuitmotor bij
- circuitrijden wordt langzamerhand belangrijker voor je dan op straat rijden
- je stopt met op straat rijden
- je circuitmotor blijkt ineens veel waardevoller dan de motor waar je ooit mee op straat reed
- en het is prima zo.

Het blijft natuurlijk een geheel persoonlijke overweging.
Als ik je verhaal zo lees zou misschien het beste je huidige motor van racekuip kunnen voorzien. Maar een motor erbij kopen is natuurlijk ook heel leuk :)
HAHAHAH heel herkenbaar
 
Bekend probleem voor iedereen hier Berry.

Volgens mij gaat het meestal zo:
- je begint met je straatmotor circuit te rijden
- dan koop je er om door jou genoemde redenen een circuitmotor bij
- circuitrijden wordt langzamerhand belangrijker voor je dan op straat rijden
- je stopt met op straat rijden
- je circuitmotor blijkt ineens veel waardevoller dan de motor waar je ooit mee op straat reed
- en het is prima zo.

Het blijft natuurlijk een geheel persoonlijke overweging.
Als ik je verhaal zo lees zou misschien het beste je huidige motor van racekuip kunnen voorzien. Maar een motor erbij kopen is natuurlijk ook heel leuk :)

zeer herkenbaar, heb zelfs geen straatfiets meer
 
Vorig jaar eerste circuitkilometers gemaakt op m'n straatfiets. Imiddels straatfiets verkocht, circuitfiets gekocht en dik PRs aan t verbeteren!
 
Ik heb mijn straatfiets inmiddels ook weer omgebouwd voor een circuitdag aanstaande donderdag.

Alleen al om voor elke ciruitdag het een en ander aan te passen is het lekker om een circuitmotor te hebben en deze gedachte heb ik al vaak gehad.
helaas op het moment geen ruimte en centen ervoor over.

De motor definitief ombouwen naar circuit vindt ik dan ook wel weer jammer want ik heb nog wel plezier met af en toe een ritje op straat

Ik moet er wel bij zeggen dat ik op een fireblade rijd uit het jaar 2000, en deze tegenwoordig niet zoveel meer waard zijn. mocht ik deze een keer neerleggen blijft het uiteraard zonde maar financieel gezien niet zo erg als dat je hetzelfde doet met een veel jongere motor.
 
Ik heb er inmiddels een oude circuit-frikandel (ZXR 750) naast gekocht!! Dit omdat mijn zoon inmiddels ook oud genoeg is om met "de ouwe" achterop mee te gaan op tocht!!! Dat is dan ook iets wat ik niet zou willen missen! Zou ik dat niet hebben, dan was ik waarschijnlijk ook een van de bovenstaande personen die de straatfiets compleet er aan liet om meer en meer op circuit te gaan :] :] :] :] !!!

Grtz Eagle.
 
Haha, dus een bekend probleem waar ik mee worstel :+

Ik zal nog even goed nadenken wat ik nou precies wil.... Bedankt allen voor de reacties
 
Bekend probleem voor iedereen hier Berry.

Volgens mij gaat het meestal zo:
- je begint met je straatmotor circuit te rijden
*dan kan je het rijbewijs inleveren en komt de fiets naar voren voor pakweg 4 maanden.
*na teruggave van het rijbewijs rij je niet lekker meer op de openbare weg met een supersport
- circuitrijden wordt langzamerhand belangrijker voor je dan op straat rijden
*ondertussen de kans/mogelijkheid om veel circuit te rijden(MSL)
- je stopt met op straat rijden,*dus verkoop straatmotor
*aanschaf circuitmotor
- en het is prima zo.

Het blijft natuurlijk een geheel persoonlijke overweging.
Als ik je verhaal zo lees zou misschien het beste je huidige motor van racekuip kunnen voorzien. Maar een motor erbij kopen is natuurlijk ook heel leuk :)

Ik heb er iets aan aangepast wat bij mij van toepassing was.
 
Hier ook de wegmotor verkocht en een circuitmotor teruggekocht!
Moet wel zeggen dat het na een paar jaar toch wel weer begint te kriebelen nu het weer beter wordt!
De wegmotor verkocht met de gedachte, zonde om deze plat te leggen, maar heb dat in inmiddels ook met de circuitmotor gedaan, maar dat kost ook wel een hoop centjes :X :P

Ik weet wel dat als ik de kans krijg weer een wegmotor erbij te kopen, dat ik het wel doe, want dat mis ik toch wel als ik eerlijk ben.
Maar als ik dan weer een circuit dagje gepakt heb, dan ben ik dat wel weer even vergeten hahaha.
 
Ik ben zelf helemaal gestopt met op de straat rijden. Af en toe leen ik eens een motor van vrienden of familie, maar daar haal ik nog niet 10% van de plezier die ik haal op het circuit. Ik denk niet dat ik ooit nog een straat motor koop. Ik mis alleen de motor vakanties, maar die deed ik toch hooguit 1 keer in de 2 jaar.

Als ik jou was zou ik me volledig focussen op circuit rijden, als je 5 keer per jaar rijd lijkt me het wel de moeite waard een circuit motor te kopen :).
 
Ik ben zelf helemaal gestopt met op de straat rijden. Af en toe leen ik eens een motor van vrienden of familie, maar daar haal ik nog niet 10% van de plezier die ik haal op het circuit. Ik denk niet dat ik ooit nog een straat motor koop. Ik mis alleen de motor vakanties, maar die deed ik toch hooguit 1 keer in de 2 jaar.

Als ik jou was zou ik me volledig focussen op circuit rijden, als je 5 keer per jaar rijd lijkt me het wel de moeite waard een circuit motor te kopen :).

Daar haal ik ook het meeste plezier (openbare weg) uit. Vorig jaar nog met de Blade een leuk tripje gemaakt: Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en Italië :]

Ben er nog niet uit in ieder geval....
Als ik een circuitmotor koop, een 600 of 1000? Mijn 1000 rijdt in ieder geval heerlijk. Wil eigenlijk wel iets wat minstens zo lekker rijdt, maar daar betaal je ook voor natuurlijk.

Daarom misschien ook wel mijn huidige motor aanpassen aan circuit rijden. Dus kappen kopen.
Maar goed, de knoop doorhakken zal nog wel ff duren :+
 
hallo

bovenstaand komt mij natuurlijk ook bekend voor, ik heb mijn straatfiets (gsx-r 750 k7) verkocht en van dat geld een goed kopen oudere circuitmotor van gekocht (cbr600F3) en van het geld wat over was een mooie XJR 1300 gekocht voor op de straat.

ik vind het circuit natuurlijk super maar wel, duur (eigenlijk veel te duur)

Misschien is dit een tip voor jou om het ook zo te doen. kan je toch op straat en op het circuit rijden.

Mocht je er dan achter komen dat je voorkeur toch meer bij het circuit ligt, Kun je nog altijd je straat motor weg doen en dan je circuitfiest wat versleutelen. Of een nieuwere motor kopen of een met wat meer opties, vering etc

succes met deze zware beslissing
 
een beetje schade met je Blade kost al snel € 2000,00..!!
Een (beginnende) circuitmotor ook..keuze snel gemaakt dacht ik zo... :] *D
 
exact bij mij ook zo gelopen, had een 2002 blade (929) en vond het zonde die neer te leggen, nu voor het circuit een bmw s1000rr en die kost aan schade meer dan die 929 waard was....

maar om nou weer 1 of ander gebakje te kopen op het circuit... dan is de lol er voor mij ook af en kap ik er wel mee...
 
als je een goede straatfiets hebt die als racer kan fungeren, en die je lekker ligt, gewoon ombouwen.
aanpassen moet je iedere fiets, en schade maken moet je toch.
kost allemaal net zoveel (of misschien wel minder, zie hierboven ;))

ik rij ook al jaren op straatfietsen met racekuipie. lekker makkelijk om eens wat te testen, en als er niet op het circuit te toeren valt even terugbouwen en lekker toeren op straat. in 10 jaar maar 1 keer op circuit gevallen en schade gehad. best te overzien.
 
als je een goede straatfiets hebt die als racer kan fungeren, en die je lekker ligt, gewoon ombouwen.
aanpassen moet je iedere fiets, en schade maken moet je toch.
kost allemaal net zoveel (of misschien wel minder, zie hierboven ;))

ik rij ook al jaren op straatfietsen met racekuipie. lekker makkelijk om eens wat te testen, en als er niet op het circuit te toeren valt even terugbouwen en lekker toeren op straat. in 10 jaar maar 1 keer op circuit gevallen en schade gehad. best te overzien.
Jij bent zadelvast maar dit is niet bij ieder van toepassing ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan