Strafblad voor verkeershufters

Meet de schedel eens na van een gehate personeelschef en je komt er achter waarom hij zo doet.
 
Ik maak me er niet zo druk om nee :] Ik zal inderdaad wel een maatschappelijk onaangepast iemand zijn _O- Nog ff brullen met die spullen nu het nog kan, voordat we met z`n alle in een geautomatiseerd voertuigje stappen dat je van A naar B brengt :+ _O-

Die realiteit komt in mijn ogen best snel, maar ik vraag me af hoe betrouwbaar het is, aangezien de auto in de tunnel natuurlijk het GPS signaal verliest.

Ik heb dan wel open pijpen, maar ze bleren niet super hard :') , echter word ik daardoor wel in de file opgemerkt door de meeste auto's omdat ze me horen aankomen...

Toen de DB killers er weer in zaten, werd ik vlak daarna gewoon onderuit gekegeld, dus tja...
Nu zitten de DB killers er in omdat de demperwol inmiddels op is :+

Zelfde als al die snelheids controles, ze veroorzaken meer opstoppingen omdat mensen gelijk op de rem gaan staan als ze ineens zo'n controle zien. Niet dat ze niet nodig zijn, alleen de locatie waar ze flitsen is gebaseerd op pak kans, de locatie is niet gebaseerd op waar het echt nodig is. (Behalve als je gaat kijken naar rood licht flitsers bij een oversteek plaats)

Maar je kan door een rood licht flitser ook geflitst worden als je netjes aan de kant gaat voor de hulpdiensten, zelfs al is het op aanwijzing van een agent, staat de agent dan niet op de foto, of het voertuig van de agent en heb je geen papiertje van de agent gekregen, dan mag je toch die boete betalen B|
 
Hmmm.. een bekeuring vind ik nog één ding, maar een strafblad omdat je motor teveel vroem heeft?!?! B|
Da's wel wat té heftig vind ik... :N
Opstelten heeft een hekel aan motorrijders.
Ik vermoed trouwens aan nog wel meer mensen.
 
..

Ik heb dan wel open pijpen, maar ze bleren niet super hard :') , echter word ik daardoor wel in de file opgemerkt door de meeste auto's omdat ze me horen aankomen...

.|


hoe ken dah nou!? het geluid gaat naar achteren en de auto's vóór jou zien je wel maar horen je echt niet eerder dan dat je naast het achterwiel rijdt.
Ik denk eerder dat je inmiddels een manier gevonden hebt om nu wel meer/eerder/beter op te vallen dan in het begin. Heet dat niet ervaring ;)
 
hoe ken dah nou!? het geluid gaat naar achteren en de auto's vóór jou zien je wel maar horen je echt niet eerder dan dat je naast het achterwiel rijdt.
Ik denk eerder dat je inmiddels een manier gevonden hebt om nu wel meer/eerder/beter op te vallen dan in het begin. Heet dat niet ervaring ;)
Hij rijd op een motor, niet in een F16 die sneller gaat dan het geluid.
 
Ik heb dan wel open pijpen, maar ze bleren niet super hard :') , echter word ik daardoor wel in de file opgemerkt door de meeste auto's omdat ze me horen aankomen...

Toen de DB killers er weer in zaten, werd ik vlak daarna gewoon onderuit gekegeld, dus tja...

Herrie maken om opgemerkt te worden, man de hulpdiensten worden vaak niet eens opgemerkt. Het komt ook niet bij je op dat het ook TOEVAL kan zijn, beetje kortzichtig vindt je niet ?!
 
Als ik zelf ingeblikt zit en de muziek staat lekker aan, dan hoor ik de 2cilinders toch echt wel aankomen rijden in de file, als ze open pijpen hebben hoor.
Ik hoor ze dan eerder dan ik ze zie.

Tenzij ze met 100 door een file van 50km/h gaan.

Maar de meeste files rijden hooguit 20-30 waar ik in sta als er motoren tussendoor gaan met een gangetje van 30-40 max.

En ik heb al een tijd gereden zonder de db killers er in, gelijk in de week nadat ik ze er in deed (rij vaak op hetzelfde stukje in dezelfde file) zag iemand me wel over het hoofd....
En die persoon gaf dat ook toe, hij let er normaal altijd op omdat hij veel motorrijdende vrienden heeft.

alarmlichten aan (ook al staat in de file code dat het niet mag) helpt ook al een boel, vooral als het donker is, overdag valt het iets minder op.

Hangt er ook maar vanaf hoe goed je spiegelt, hulpdiensten merk ik als ik het licht zie goed op, het geluid van de sirenes komt van alle kanten.

Het enige is dat je als je een motor geluid hoort, dan kan je de link al leggen dat er een motor tussen de file door rijd, dan ben je alerter.

Laatst had ik bij een stukje langzamer rijden, van 100 naar 80km/h , dus niet bepaald langzaam, dat er een motor met 100 tussendoor ging, tja die merk je pas echt op als ie naast je is of al bijna je voorbij.

Ik rij altijd al anticiperend, ik had ook bijna geen schade daardoor, maar zo snel als het ging, kon ik er ook totaal niets meer aan veranderen, reed er extra rustig, maar zat al in de dode hoek van die auto toen ie besloot snel naar rechts te gaan.

Anyway, om terug te komen op het geluid, ik zorg niet dat het oorverdovend hard is door met helemaal geen demping rond te rijden. Ik vind mijzelf niet "het type aso rijder" wat geassocieerd werd met blerpijp rijders. Ik sta vaak bij stoplichten gewoon te wachten tot het rijtje is opgeschoven, tenzij er meer dan genoeg ruimte is, of er echt een dikke dikke file is.
 
Als vluchtstrookrijden als misdrijf word beschouwd. Mag je dan ook burgerarrest toepassen? Dan blokkeer ik ze en sla ze in de boeien.. lijkt mij wel tof :P
 
http://justis.nl/Nieuws/2014/jongeren-schatten-kans-op-vog-te-laag-in.aspx?cp=123&cs=56671


Jongeren schatten kans op VOG te laag in

Nieuwsbericht | 03-10-2014

Jongeren hebben vaak een onjuist beeld van de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Ze vragen er geen aan, omdat ze denken dat ze die toch niet krijgen. Maar veruit de meeste jongeren die een VOG aanvragen (ook met een strafblad), krijgen een VOG.

‘Ik heb een strafblad dus ik krijg nooit meer een VOG’. Een veel gehoorde uitspraak, maar hij klopt niet. Bij de VOG wordt naar de laatste vier jaar van iemands strafblad gekeken. Dit is de ‘terugkijktermijn’. Heeft een persoon binnen die vier jaar niets op het strafblad staan, dan krijgt hij de VOG. De terugkijktermijn voor jeugdigen is zelfs verkort tot twee jaar. Jongeren tot 23 jaar komen dus sneller in aanmerking voor een VOG. Deze terugkijktermijnen gelden alleen niet als iemand met justitie in aanraking komt wegens zedendelicten of ernstige geweldsdelicten. Ook voor specifieke beroepsgroepen is het mogelijk dat de terugkijktermijn langer is. Voor taxichauffeurs kijkt Justis bijvoorbeeld vijf jaar terug.

Een voorbeeld: Niels pleegde toen hij 18 was een diefstal en werd gepakt met 100 XTC-pillen. Daarna heeft hij zijn leven gebeterd. Op zijn 21e heeft hij zijn studie afgerond en wil hij in de zorg gaan werken. Krijgt hij een VOG? Ja. Bij de VOG-aanvraag tot 23 jaar wordt twee jaar teruggekeken en de delicten die hij op zijn 18e heeft gepleegd vallen dan buiten de terugkijktermijn.
Niet alle overtredingen tellen mee

Niet alle overtredingen van de wet tellen mee bij de VOG-beoordeling. De VOG kan alleen worden geweigerd als een strafbaar feit op het strafblad staat, maar niet alle overtredingen van de wet staan op het strafblad. Denk bijvoorbeeld aan een kleine snelheidsovertreding, rijden zonder helm of zwart rijden. Kortom, veel kleine overtredingen worden niet betrokken in de beoordeling van de VOG-aanvraag. Ook belangrijk om te weten: heb je je straf uitgevoerd bij HALT, dan staat dat niet op je strafblad. HALT vormt dus geen probleem bij de afgifte van de VOG.
Zorgvuldige belangenafweging

Aan het wel of niet afgeven van een VOG gaat een uitgebreid beoordelingsproces vooraf. Dat proces is opgebouwd uit twee stappen.

Justis kijkt of de delicten op het strafblad een risico opleveren voor de baan of studie waarvoor de VOG wordt aangevraagd. Zo kan iemand wel een VOG krijgen voor de ene functie maar niet automatisch ook voor een andere baan. Een voorbeeld: Sven heeft iemand mishandeld. Vraagt Sven de VOG aan voor een baan bij een callcenter, waarbij het contact alleen via de telefoon plaatsvindt, dan is mishandeling niet relevant. Hij kan de klanten dan niet mishandelen, want hij spreekt hen alleen via de telefoon. Sven krijgt de VOG. Vraagt hij een VOG aan voor een functie in het onderwijs, dan is dit delict wel relevant. Een geweldsdelict als mishandeling vormt een risico voor de leerlingen.
Tijdens de belangenafweging toetst Justis of de VOG ondanks een delict toch kan worden afgegeven. Wat weegt zwaarder, het risico voor de maatschappij of het belang van de aanvrager bij afgifte van de VOG? Hierbij wordt onder andere gekeken naar hoeveel delicten er zijn gepleegd, hoe lang dat geleden is en welke straf iemand heeft gekregen. Een boete wegens het eenmalig stelen van een cd of lipstick leidt bij jongeren niet zo snel tot weigering van de VOG. Dit omdat het feit eenmalig gepleegd is, er een lage straf is gegeven en het voor een nieuwe baan of studie heel belangrijk is dat deze jongere toch een VOG krijgt. Het feit dat het om een jongere gaat, weegt in positieve zin mee bij de beoordeling.

Persoonlijke omstandigheden wegen mee

Wordt de VOG in eerste instantie geweigerd, dan is dat alleen op basis van de gegevens op het strafblad. Dit heet het ‘voornemen tot weigeren’. De persoonlijke omstandigheden van de aanvrager zijn dan bij Justis onbekend en worden dus ook niet meegenomen. Deze omstandigheden kunnen echter wel belangrijk zijn. Als iemand bijvoorbeeld al een tijd op de goede weg is kan dat helpen bij de beoordeling. Dat moet Justis dan wel van weten. Dit kun je Justis laten weten door een ‘zienswijze’ te sturen, nadat je een voornemen tot weigeren hebt ntvangen. Hierin kunnen redenen en persoonlijke omstandigheden worden aangevoerd waarom de VOG volgens jou tóch afgegeven moet worden. Documenten die het persoonlijke verhaal kunnen ondersteunen zijn bijvoorbeeld positieve referenties van werkgevers of een positief reclasseringsrapport. Dit soort stukken geeft een beeld van de persoonlijke omstandigheden en kan het besluit van Justis positief beïnvloeden.
Eens een dief, niet altijd een dief

Jongeren komen dus eerder in aanmerking voor een VOG dan ze vaak denken. ‘Eens een dief, altijd een dief’ geldt in de VOG-procedure niet. Het is een zorgvuldige afweging, waarbij het individueel belang zwaar weegt en bij jongeren meestal twee jaar wordt teruggekeken. Dat zien we ook terug in de cijfers. In 2013 vroegen 147.265 jongeren de VOG aan, waarvan 16.109 met een strafblad. In totaal werden 618 VOG's van jongeren onder de 23 geweigerd (0,42% van het aantal aanvragen). Zie het onderstaande diagram en het overzicht in de tabel.

VOG onder jongeren tot 23 jaar

Aantallen aanvragers onder de 23

Periode aantal aanvragen afgegeven Waarvan met antecedenten Waarvan zonder antecedenten waarvan geweigerd % geweigerd
jan-13 13.058 12.983 1.423 11.560 72 0,55
feb-13 11.244 11.176 1.385 9.791 64 0,57
mrt-13 10.163 10.098 1.262 8.836 60 0,59
apr-13 9.165 9.107 1.134 7.973 51 0,56
mei-13 9.540 9.474 1.153 8.321 58 0,61
jun-13 12.850 12.785 1.348 11.437 53 0,41
jul-13 14.833 14.774 1.452 13.322 52 0,35
aug-13 13.518 13.461 1.326 12.135 43 0,32
sep-13 15.658 15.604 1.590 14.014 47 0,30
okt-13 14.408 14.356 1.549 12.807 42 0,29
nov-13 12.732 12.676 1.403 11.273 47 0,37
dec-13 10.096 10.059 1.084 8.975 29 0,29

Totaal 147.265 146.553 16.109 130.444 618 0,42
 
Toch ben ik in het verleden wel voorzichtig geweest, met wat ik deed. Ik ben werkzaam geweest in het onderwijs en daar moet je ook een VOG over leggen. Tijdens sloopwerkzaamheden op zolder van mijn net aangeschafte huis vonden we een oude revolver, die vergeten in een oude lap op het zoldertje van een slaapkamertje lag. Geen patronen er bij, dus niet bruikbaar, behalve om iemand naar het hoofd te gooien. Toch maar ingeleverd, want geen zin in gedoe met justitie. Dat had me toendertijd mijn baan gekost. Op zich wel jammer, want het was een zeldzaam zakrevolvertje, die ik best als curiositeit had willen bewaren.
 
Wie een verkeersovertreding maakt moet levenslang krijgen. Degene die iemand de hersens inslaat of overval pleegt moet met 90 euro boete weg kunnen lopen O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan