Strafblad voor verkeershufters

Volgens mij klopt dat niet.
Wellicht dat dat voor zware delicten geldt, 'simpele' overtredingen zoals bijv. art. 5, of de nu onder het strafrecht toegevoegde zaken worden na 5 jaar echt gewist althans, toen ik vorig jaar mijn verleden eens opvroeg kreeg ik de melding dat men over mij niets kon vinden.
En ik mag toch aannemen dat ik als 'eigenaar' van een dossier het volste recht heb om dat volledig in te zien.
Eea is hier https://www.justid.nl/Index/index/bewaartermijnen/ te vinden.
 
Ik verdenk mijn SC-Project uitlaat met e-keur (én db-killer) ervan toch stiekem teveel geluid te produceren. Puur op gehoor hoor, in vergelijking met de originele uitlaat.
- meer motorlawaai maken dan volgens het kenteken(register) is toegestaan
Een strafblad ligt nu dus ook nog eens binnen de mogelijkheden? Terwijl ik toch dacht een goed ding aan te schaffen (niet goedkoop ook en met e-keur, moet gewoon goed wezen zou je denken).

De soep wordt vast niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend, maar dat geeft je toch weer te denken.
 
De boetes overstijgen de inflatie over meer dan 10 jaar plus de verdubbeling door invoering van de pleuro. B|

In 2002 was het €114,- Omgerekend toen,(2.20371) kwam het dus van 250 gulden.
Als je €377, want daar komt het uiteindelijk op neer, deelt door 1.8 ( meer is die pleuro niet waard nu ) kom je op 209 gulden.
Het lijkt dus heel erg gestegen, en eigenlijk is het goedkoper geworden.
 
En als ik het terug reken naar guldens, kom ik toch echt op 830 gulden. en dan overstijgt het de normale inflatie wel degelijk.
 
In 2002 was het €114,- Omgerekend toen,(2.20371) kwam het dus van 250 gulden.
Als je €377, want daar komt het uiteindelijk op neer, deelt door 1.8 ( meer is die pleuro niet waard nu ) kom je op 209 gulden.
Het lijkt dus heel erg gestegen, en eigenlijk is het goedkoper geworden.

Ehm... ik ben econoom noch bovengemiddeld begaafd met rekentalent.
Maar ik meen toch een vergissing te ontdekken in deze berekening.

De waarde van de euro t.o.v. de gulden bij introductie van eerstgenoemde kun je nu inderdaad niet meer hanteren.
De inflatiegecorrigeerde waarde van de euro t.o.v. wijlen de gulden was in 2010 ongeveer fl 1,88 (Ik heb de bron niet gecheckt overigens, maar de berekening leek redelijk aannemelijk.)
Dat je voor de euro nu ongeveer fl 1,80 kunt rekenen lijkt me dan ook wel aardig kloppend.

Maar... dan kom ik met basisschoolrekenvaardigheden toch op een bedrag in guldens van 377*1,8= fl 678,60
Niet dat je er iets mee opschiet. Dat niet.
 
Whaaaaat? zoveel -O-

Ik moet hier even van bijkomen.

:^ :o :o :o :o

ACHTHONDERDDERTIG GULDENS

dat zijn wel 1500 raiders

loekie.jpg


Loekies sez welcome to the new millennium ;)
 
Als jullie dan toch zo lekker terug aan het rekenen zijn naar historische valuta:
Hoeveel paarden, koeien, schapen of kippen zijn dat?
 
Ehm... ik ben econoom noch bovengemiddeld begaafd met rekentalent.
Maar ik meen toch een vergissing te ontdekken in deze berekening.

De waarde van de euro t.o.v. de gulden bij introductie van eerstgenoemde kun je nu inderdaad niet meer hanteren.
De inflatiegecorrigeerde waarde van de euro t.o.v. wijlen de gulden was in 2010 ongeveer fl 1,88 (Ik heb de bron niet gecheckt overigens, maar de berekening leek redelijk aannemelijk.)
Dat je voor de euro nu ongeveer fl 1,80 kunt rekenen lijkt me dan ook wel aardig kloppend.

Maar... dan kom ik met basisschoolrekenvaardigheden toch op een bedrag in guldens van 377*1,8= fl 678,60
Niet dat je er iets mee opschiet. Dat niet.

Je hebt helemaal gelijk, ik had moeten vermenigvuldigen ipv delen ;)
 
Zo'n strafblad stelt tegenwoordig ook niks meer voor... De topcriminelen van vroeger/nu hebben zware misdaden gepleegd..
Wat in de OP opgesomd staat mag natuurlijk niet, maar een strafblad?! Nouja, zal mij een zorg zijn.. ik ga er niet voorzichtiger om rijden
 
Zo'n strafblad stelt tegenwoordig ook niks meer voor... De topcriminelen van vroeger/nu hebben zware misdaden gepleegd..
Wat in de OP opgesomd staat mag natuurlijk niet, maar een strafblad?! Nouja, zal mij een zorg zijn.. ik ga er niet voorzichtiger om rijden


En waarom zijn het topcriminelen geworden ? Misschien, omdat ze na het verkrijgen van een strafblad niet meer op een normale manier geld konden verdienen ?
 
En waarom zijn het topcriminelen geworden ? Misschien, omdat ze na het verkrijgen van een strafblad niet meer op een normale manier geld konden verdienen ?

Ja, dat zal t zijn... |(


Ik snap volledig de bedenkingen dat dit soort dingen op een strafblad zouden komen, maar hier sla je echt wel alle (vloer)planken mis...
 
Ja, dat zal t zijn... |(


Ik snap volledig de bedenkingen dat dit soort dingen op een strafblad zouden komen, maar hier sla je echt wel alle (vloer)planken mis...

Ik weet dat ik af en toe een vloerplank voor m'n kop heb, maar ik weet ook, dat de gemiddelde topcrimineel vaak al op vrij jonge leeftijd keuzes heeft gemaakt, die hem richting zijn carrière in de criminaliteit hebben gestuurd. Een strafblad heeft daarop weinig invloed. De bedoeling was een reactie uitlokken, maar zoals meestal in de MF historie komt bij de verkeerde de stoom uit de oren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan