Gasschuif ff met scotchbride schoonmaken zodat de zwarte aanslag weg is..
Grote kans dat het zwarte een coating is geweest om juist soepel te kunnen glijden.het lijkt er inderdaad niet op dat het zwarte een aanslag is
Grote kans dat het zwarte een coating is geweest om juist soepel te kunnen glijden.
Joah ik heb begin dit jaar er wat forte power in gemikt en sindsdien regelmatig mee gereden. De carburateur zag er op zich ook wel schoon uit. Als ik in de buurt van een compressor kom moet ik de boel maar eens lekker doorblazen denk ikAl eens forte geprobeerd? Carb verder wel goed schoon?
Nameten kan nooit kwaad.
Joah ik heb begin dit jaar er wat forte power in gemikt en sindsdien regelmatig mee gereden. De carburateur zag er op zich ook wel schoon uit. Als ik in de buurt van een compressor kom moet ik de boel maar eens lekker doorblazen denk ik
originele uitlaat, originele tandwiel verhouding. Het blok heeft +- 45.000 gelopen. Compressie weet ik niet
edit: de carb heeft er waarschijnlijk al wel 85.000 opzitten
Heb je bij deze kms van de carbs de naald al eens gecontroleerd.
deze kunnen bovenaan wel een ingeslagen zijn zodat je mengselverhouding niet meer correct is . ook de naaldbuis kan bovenaan ovaalvormig zijn uitgesleten.
De naald controleren is niet zo moeilijk en hoeft de carb er niet vanaf.
dekseltje bovenaan verwijderen en zuiger kan eruit met de naald .
controleer deze op beschadiging of vlakke stukjes . eigenlijk zou je de naaldbuis , welke je ziet op de derde foto , bovenaan ook moeten controleren of deze niet ovaal is . dikwels word de naald vervangen en niet de naaldbuis . verstandigste is om deze alletwee te vervangen indien slijtage .
Is er een manier om te *meten* of de naald en sproeier nog goed zijn? Het werkplaatshandboek van m'n XBR zegt daar helemaal niks over. Alleen 'check for excessive wear and bending'. Ik heb afgelopen weekend niet echt aandacht besteed aan de naald, omdat ik niet wist waar ik naar zou moeten kijkenHeb je bij deze kms van de carbs de naald al eens gecontroleerd.
deze kunnen bovenaan wel een ingeslagen zijn zodat je mengselverhouding niet meer correct is . ook de naaldbuis kan bovenaan ovaalvormig zijn uitgesleten.
De naald controleren is niet zo moeilijk en hoeft de carb er niet vanaf.
dekseltje bovenaan verwijderen en zuiger kan eruit met de naald .
controleer deze op beschadiging of vlakke stukjes . eigenlijk zou je de naaldbuis , welke je ziet op de derde foto , bovenaan ook moeten controleren of deze niet ovaal is . dikwels word de naald vervangen en niet de naaldbuis . verstandigste is om deze alletwee te vervangen indien slijtage .
Is er een manier om te *meten* of de naald en sproeier nog goed zijn? Het werkplaatshandboek van m'n XBR zegt daar helemaal niks over. Alleen 'check for excessive wear and bending'. Ik heb afgelopen weekend niet echt aandacht besteed aan de naald, omdat ik niet wist waar ik naar zou moeten kijken
Helaas zit de carburateur nogal krap onder de bovenste framebuis, dus echt kijken ga ik komend weekend pas weer denk ik