Stront op de weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

~Vincent~

MF veteraan
31 mrt 2003
3.204
0
Juist. Ik rij daarnet een toertje en kom op zo'n éénvaks-boerenweg.

Erg korte draai naar links (neem hem met koekblik @ 40 en dat is zowat alles wat je er kan uithalen) en ik zie dat de baan vol met platgereden mest/aarde ligt. Je kent dat wel...van die ronde koeken op de weg.

Ik denk...rustig an want dat wordt glijden. Dus rustig bochtje genomen.
Maar nu voel ik in dat bochtje ineens m'n voorwiel schuiven (heb te weinig ervaring om te kunnen zeggen of het hard of zacht was)
Beetje paniekreactie...moto recht gebracht...gracht gekeken en er bijna ingereden.

Nu is mijn vraag. Wat moet je doen als je voorwiel gaat glijden (door stront of weetikveel)
1. Blijven hangen in de bocht
Doel: Bocht halen
Risico: Onderuitgaan

2. Rechtzetten
Doel: niet onderuitgaan
Risico: Bocht niet halen

Nee ik was niet aan het racen...
 
Vincent, alvorens ik hier een weloverwogen en welgefundeerd antwoord op geef.... jouw onderschrift; wat bedoel je daar in hemelsnaam mee? Ik moet het weten.
 
Bidden . . ?



Tja, op het moment dat ie gaat glijen kan je eigenlijk al niet veel meer doen. Je zit al in de bocht met een bepaalde snelheid en dan hangt het per situatie af wat het veiligste is.

Blijven sturen en onderuitgaan is beter dan tegen een boom parkeren. Maar is er een brede berm dan kan je nog proberen recht door te gaan en je motor af te remmen.

In mijn situatie (Ik reed wel te snel) ben ik er gewoon afgesprongen en in mijn eentje door gegeleden. Mijn cbr1000 rechtdoor de gracht in en ik stopte voor het randje. Had ik geprobeerd de bocht wel te halen had ik kans gehad dat de verdomd zware motor op mijn been terecht was gekomen en me zo in het water zou trekken.

Moraal: Ik heb er van geleerd door nog meer tegaan anticiperen en me niet meer te laten verrassen.
 
Laatst bewerkt:
Vincent, alvorens ik hier een weloverwogen en welgefundeerd antwoord op geef.... jouw onderschrift; wat bedoel je daar in hemelsnaam mee? Ik moet het weten.


Ok maar ik doe het nu wel weer weg want het begint veel weg te hebben van aandachtstrekkerij terwijl het gewoon voor mezelf bedoeld is.
Tis een herinnering aan mezelf dat ik komend half jaar hard moet werken voor school want als ik niet slaag moet ik zo'n triest (met alle respect) werkje gaan doen de rest van me leven en met de clio blijven rondtuffen. Als ik slaag geef ik les aan tieners (nooit slecht die tieners vooral als het meisjes zijn) en kan ik ooit wel eens een R1 kopen (nee zo materialistisch zijn we niet maar het is net als die tieners een symbool van een mooie toekomst die me moet aanzetten tot werk)
 
Als je niet te schuin hangt, motor rechtop zetten door even rechtuit te sturen en na de prut een scherpere bocht maken.
Als je al te schuin hangt het sturen verder doorzetten, dus scherper sturen, waardoor je bij het bereiken van stroef wegdek door de scherpe stuuruitslag rechtop gedwongen wordt en de bocht weer verder kunt nemen.
Als je de weg niet kent niet tot het uiterste gaan. Koeiestront is nog duidelijk te zien, maar diesel niet en dat ligt ook in bochten af en toe..
Probeer altijd een beetje marge te houden voor als het fout gaan.
Enne een antislip cursus is er ook voor de motor en je hebt er veel gemak van...
 
Ok maar ik doe het nu wel weer weg want het begint veel weg te hebben van aandachtstrekkerij terwijl het gewoon voor mezelf bedoeld is.
Tis een herinnering aan mezelf dat ik komend half jaar hard moet werken voor school want als ik niet slaag moet ik zo'n triest (met alle respect) werkje gaan doen de rest van me leven en met de clio blijven rondtuffen. Als ik slaag geef ik les aan tieners (nooit slecht die tieners vooral als het meisjes zijn) en kan ik ooit wel eens een R1 kopen (nee zo materialistisch zijn we niet maar het is net als die tieners een symbool van een mooie toekomst die me moet aanzetten tot werk)
Heb les gegeven aan tienertjes.Vond het maar ettertjes en heb gekozen voor triest werkje.Lekker relaxed .
 
Als je niet te schuin hangt, motor rechtop zetten door even rechtuit te sturen en na de prut een scherpere bocht maken.
Als je al te schuin hangt het sturen verder doorzetten, dus scherper sturen, waardoor je bij het bereiken van stroef wegdek door de scherpe stuuruitslag rechtop gedwongen wordt en de bocht weer verder kunt nemen.
Als je de weg niet kent niet tot het uiterste gaan. Koeiestront is nog duidelijk te zien, maar diesel niet en dat ligt ook in bochten af en toe..
Probeer altijd een beetje marge te houden voor als het fout gaan.
Enne een antislip cursus is er ook voor de motor en je hebt er veel gemak van...


Anders een antishit cursus, dan leer je het spotten op 200 meter afstand dmv je neus.
 
Heb les gegeven aan tienertjes.Vond het maar ettertjes en heb gekozen voor triest werkje.Lekker relaxed .

[off]
Das heel mooi voor jou maar ik heb beiden geprobeerd en etters lukten nog wel maar aan magazijnwerk ging ik mentaal kapot. Vandaar ook het woord triest...je moet er niet teveel achter zoeken. Ik kijk heus niet neer op jou ofzo...zou maar erg zijn.

mag ik lesgeven aan tieners een erg sneu baantje vinden?

Zeker wel. Stel je voor dat iedereen het wilde doen?
[on]
 
Ok maar ik doe het nu wel weer weg want het begint veel weg te hebben van aandachtstrekkerij terwijl het gewoon voor mezelf bedoeld is.
Tis een herinnering aan mezelf dat ik komend half jaar hard moet werken voor school want als ik niet slaag moet ik zo'n triest (met alle respect) werkje gaan doen de rest van me leven en met de clio blijven rondtuffen. Als ik slaag geef ik les aan tieners (nooit slecht die tieners vooral als het meisjes zijn) en kan ik ooit wel eens een R1 kopen (nee zo materialistisch zijn we niet maar het is net als die tieners een symbool van een mooie toekomst die me moet aanzetten tot werk)


Als jij geilt op tieners zou ik je niet alleen willen bannen van MF.
 
Vincent, graag was ik toch wat dieper ingegaan op jouw vraag. Nu ik zie dat de Usual Suspects zich roeren, zie ik daar liever van af. En an sich is dat best jammer.
 
Nee ik geil niet op tieners in godsnaam |(

Waarom wordt er toch weer zo moeilijk gedaan? Ik heb toch nergens iets verkeerd gezegd? Als ik nou graag leraar wil worden aan oudere tieners (is gewoon anders werken dan met pubers) dan is dat toch mijn goed recht? En dat van die meisjes moet je godverdomme toch niet serieus nemen :(

Weet je wat...doe maar een slotje. Had maar niet zo dom moeten zijn om mezelf op die manier aan te moedigen op een forum. En veel goeie tips komen er toch niet meer uit.

Bedankt heren!
 
Nee ik geil niet op tieners in godsnaam |(

Waarom wordt er toch weer zo moeilijk gedaan? Ik heb toch nergens iets verkeerd gezegd? Als ik nou graag leraar wil worden aan oudere tieners (is gewoon anders werken dan met pubers) dan is dat toch mijn goed recht? En dat van die meisjes moet je godverdomme toch niet serieus nemen :(

Weet je wat...doe maar een slotje. Had maar niet zo dom moeten zijn om mezelf op die manier aan te moedigen op een forum. En veel goeie tips komen er toch niet meer uit.

Bedankt heren!

Hallo man jij begint over tieners. En als je dat niet meende dan is er verder niks aan de hand.

Citaat uit je post: Als ik slaag geef ik les aan tieners (nooit slecht die tieners vooral als het meisjes zijn)


 
Apropos...aan de grapjurken. Leuk dat je ff hebt duidelijk gemaakt dat ik achterlijk bezig was.

Maar die sig was voor mij wél belangrijk. Misschien moeten jullie maar eens aan andere mensen (geen nicknames) denken ook...ipv steeds weer cynisch praat te verkopen.

Citaat uit je post: Als ik slaag geef ik les aan tieners (nooit slecht die tieners vooral als het meisjes zijn)

Ja omdat de jongens vaker klootzakjes zijn.

Zit niet te grienen

Sta me ff toe om dat wel te doen. Alsof jullie altijd zo'n harde binken zijn
 
Als je iets in koeieletters op een openbaar forum onder iedere post neerzet kan je vragen verwachten. Kan je niet een post-it op je scherm hangen :?
 
Ja weet het. Dom en meteen afgestraft. Sorry.
Vragen heb ik beantwoord. Ook dat werd afgestraft...

Sig is weg. Post itje hangt er. Nu nog een slotje.
 
Ja weet het. Dom en meteen afgestraft. Sorry.
Vragen heb ik beantwoord. Ook dat werd afgestraft...

Sig is weg. Post itje hangt er. Nu nog een slotje.

waarom? koeiestront is een echt motorrijders probleem, hoeweel ik ook moeite heb in de campagne, maargoed.

bedenk dat als je glijdt je meestal maar een stukkie opzij glijdt en daarna gewoon weer grip hebt en verder rijdt. Geen extreme correcties uitvoeren dus.


ps, ipv werk!! zou ik gaan voor: STUDEER!!
 
Weer gezellig hier....


popcorn.gif



In zo'n geval is het denk als eerst belangrijk om je automatische/schrik reactie uit te schakelen. Denk dat ik voor het recht op zetten voor de vlaai om hem vervolgens extra de bocht in te hoeken zou kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan