stuurslot bevroren....help!

bart_chaos

Die hard MF'er
29 sep 2002
311
0
Goes
vanacht heeft mijn motor buiten gestaan (niet slim, maar ja), vanmorgen kreeg ik eerst de sluetel niet in het contact, na enig geklooi wel, maar ik kan de sleutel met geen mogelijkheid draaien en van het stuurslot halen. en dat moet echt, wil ik rijden (JA!) of hem op zijn minst binnen zetten.....what to do?
 
je kunt van die spuitbusse speciaal om bevroren sloten te laten ontdooien, ik weet dat het voor auto's bestaat, waarschijnlijk ook voor motors...
en anders haal ja maar de haardroger ;)
 
Warme kruik er tegen aan leggen :? Moet wel voldoende contact maken anders werkt het niet.

En als je met een verlengsnoer bij je motor kan komen werkt een haarfohn ook prima. Zo heb ik zojuist de buitenkraan in de tuin ontdooit en alsnog afgetapt.

Of slotontdooier er op spuiten... Maar dat heb je natuurlijk nu niet bij de hand...

Edit: Florre was me net voor
 
ff je contactslot inspuiten met electro-spray(geeeen contact-spray) is vochtverdrijvend en smeert tegelijk :)

mocht het contactslot bevroren zijn dan kun je de boel ook ff voorverwarmen door het slot door te blazen met je adem :P ( werkt tenminste bij de portiersloten van m'n auto :P )

[edit] dit laatste natuurlijk niet doen bij - 20 grd celcius :+ staat zo stom als je met de mond vastgeplakt zit aan het contactslot :P [/edit]
 
Laatst bewerkt:
wd-40??? leg eens uit?

Ken het goedje zelf nog niet maar:
"With a household name like WD-40, users know they can trust a brand that cleans, penetrates, protects, and lubricates just about anything." Het is fantastsich Mike, Inderdaad niet te geloven!

Zo'n smeermiddel verlegt het vriespunt van water en omdat het overal in doordringt krijg je je slot weer gangbaar. Waarschijnlijk werkt een slotsmeermiddel ook... Even spuiten en laten inwerken.
 
gelukt! dat pis-grapje bracht me op eens idee: handdoek onder hete kraan, tot hij gloeiend heet is, dan snel naar buiten en om het stuurslot leggen...10 seconden later ging hij los, startte meteen! yeah! nou snel eten en scheuren, even de schade van een dag niet rijden inhalen!
 
gelukt! dat pis-grapje bracht me op eens idee: handdoek onder hete kraan, tot hij gloeiend heet is, dan snel naar buiten en om het stuurslot leggen...10 seconden later ging hij los, startte meteen! yeah! nou snel eten en scheuren, even de schade van een dag niet rijden inhalen!
daarna wel smeren he :) , anders blijft er maar vocht inzitten wat kan bevriezen :)
 
gelukt! dat pis-grapje bracht me op eens idee: handdoek onder hete kraan, tot hij gloeiend heet is, dan snel naar buiten en om het stuurslot leggen...10 seconden later ging hij los, startte meteen! yeah! nou snel eten en scheuren, even de schade van een dag niet rijden inhalen!

Heb ik toch een positieve bijdage geleverd ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan