stuurslot bevroren....help!

oke heel simpel.

zoek in de schuur naar een stuk flink veroest stuk metaal of brand en paar sterretjes (kindervuurwerk)
schraap de roest van het metaal en maak het fijn in een vijzel.

pak nu een rol alu folie, vour het op en rag het langs een vijl zodat je poeder krijgt.
of een stuk alu waar je met een fijne zaag in gaat zagen.
zorg dat beide poeders fijn zijn.

meng dit in een verhouding 2 : 1 (roest : alu poeder).

giet dit poeder in je slot of leg het erbovenop.
steek er nu een stukje magnesiumlint in en steek dit aan met een brander.
neem een paar stappen afstand en voila u slot is open.

gegarandeerd succes

Is that het recept voor thermite ofzo? })
 
lijkt wel een aflevering van Macgyver :9

mg.bmp
 
Weet niet of het al geopperd is, maar gooi er gewoon benzine erover of ethanol en steek het in de brand.
Paar marshmallows erbij om het wachten te vullen en klaar :+
 
gelukt! dat pis-grapje bracht me op eens idee: handdoek onder hete kraan, tot hij gloeiend heet is, dan snel naar buiten en om het stuurslot leggen...10 seconden later ging hij los, startte meteen! yeah! nou snel eten en scheuren, even de schade van een dag niet rijden inhalen!

Een dik diepvrieszakje met heet water is makkelijker, minder gesmeer.
 
Laatst was men chokekabel ook bevroren.

Edit: Of strooi wat zout in je slot :+
Bekend probleempje. Ik had vanmiddag een bevroren chokekabel. Ik heb hem toen maar even in het verwarmde magazijn weggezet en een bakje koffie gepakt...
En dat werkte ook..
 
Als je echt niets bij de hand hebt om te ontdooien help het om over je slot heen te zeiken *D
 
Wat ik altijd bij mijn vorige koekblikbarrel deed is een plastic boterhammenzakje met warm water (niet kokend heet) vullen en die tegen het slot houden. Die warme zorgt ervoor dat je het slot weer open krijgt, maar er zal geen (extra) water je slot in lopen.

edit: spuit 11, herhaalgeniaal, dubbelposter, etc etc...

Een dik diepvrieszakje met heet water is makkelijker, minder gesmeer.


:Y
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet, als je motor aangeeft dat ie niet wil, dan moet je zelf ook niet willen. Als er wat vastgevroren is dan is dat de hetisveeltekoudomterijdenmafkeesindicator. Oplossing: hup in de opel, kachel op 100 en zo de file in....
 
Laatst bewerkt:
Bah. File rijden in een koekblik.

Moest maandag naar Amersfoort vanuit Amsterdam. Nam helaas de verkeerde weg.. Kheb me vast gestaan.. Wat verlangde ik naar mn motor.. alarmlichten aan en er tussen door *O*
 
Nee, bij -10 de bink uithangen, ik heb het wel afgeleerd. liever een half uurtje langer in de file dan anderhalf uur op de kachel moeten zitten voordat je je koffie kan drinken zonder te knoeien, en dat is als je tenminste niet op je snuffel gaat door mist regen kou ijzel of koekblikkerig onvermogen (ik had je echt niet gezien!!).
 
Laatst bewerkt:
Ik snap het niet, als je motor aangeeft dat ie niet wil, dan moet je zelf ook niet willen. Als er wat vastgevroren is dan is dat de hetisveeltekoudomterijdenmafkeesindicator. Oplossing: hup in de opel, kachel op 100 en zo de file in....
:^

Een soort 'hoofdpijn' maar dan anders...
 
simpele slotontdooier kopen en een zooitje erin gooien 10 minuutjes wachten en klaar voor rijden :) :+
bijvoorbeeld bij de lenta

een deken over je fiets wil nog wel eens helpen als ie buiten staat bescherming tegen bevriezing
 
Laatst bewerkt:
Ik zet de laatste weken standaard de waterkoker aan voordat ik met de motor weg ga. Een litertje warm water erover, een beetje siliconenspray erachteraan en gaan met de banaan. Natuurlijk vriest hij snel weer vast, maar het is me nog maar 1 keer overkomen dat ik de motor niet meer van het contact af kreeg. Bij een pompstation notabene, maar gelukkig hadden ze daar ook warm water voor me.
 
Oja goed plan, overal nog wat water ingooien :P
Kan je beter gewoon alles heel goed doorsmeren dat het lekker vet is.. Of een vuilniszak over je topkuip en dashboard en slot enzo heen trekken :+
 
Overigens je sleutel opwarmen met aansteker of gewoon op t formuis schijnt (van horen zeggen dus) niet goed te zijn voor de chip die in sleutels zitten. Hierdoor wordt je sleuteltje dan wellicht wel verdraaid, maar door t vernaggelen van de chip schakelt de startonderbrekert niet uit...
 
Ik heb een keer portiersloten ontdooid met een hittepit :) Beetje'n (huis-)vrouwenoplossing misschien, maar het werkte wel. Voor'n stuurslot zou ik het ook proberen. O-)

Ik hou er niet van om dingen in sloten te spuiten plus het risico op schade is nihil.
 
Overigens je sleutel opwarmen met aansteker of gewoon op t formuis schijnt (van horen zeggen dus) niet goed te zijn voor de chip die in sleutels zitten. Hierdoor wordt je sleuteltje dan wellicht wel verdraaid, maar door t vernaggelen van de chip schakelt de startonderbrekert niet uit...
Dat.. is voor nieuwere motoren etc inderdaad, lijkt me best logisch.

Slot waar ik dat bij had gedaan is van een oude Mercedes.. Nog voor de tijd van de afstandsbedieningen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan