stuurslot bevroren....help!

Zal hem deze week nog een keer vol moeten gooien en dan gaat hij ergens in een loods zijn winterslaap houden. Het heeft me al een keer een ketting gekost vanwege de pekel dus doorrijden doe ik niet meer.
Nee deze meneer gaat lekker op het door de beentjes aangedreven fietstie naar het werk.

Zal eens bij de Halfords kijken voor zo'n nippeltje.
 
Damnd contactslot is geen enkel probleem bij mij :)

sta ik vandaag bij het tankstation krijg ik die sleutel niet in me tankdop :( daar zit zo'n plaatje met veertje voor die ik normaal wegdruk, was nu vastgevroren :( :(

Eerst 3 minuten op staan blazen en met me hand erover wrijven, geen beweging :(
slotontdooier gekocht voor € 1,80 en het ruikt gewoon naar goedkope spiritus. werkt ook al niet :( :(
dan maar capoierist gebeld en hij kwam met de oplossing van LAUW water Heet water koelt te vlug af koud water ook en lauw is goed genoeg :) dat werkte wel naturlijk alles direct weer afgeveegd met die papieren handoekjes. Morgen ff naar de trekpleister om zo'n warmte kussentje te kopen die leg ik er de volgende keer wel op *D
 
Of gewoon heet water in een stevige plastic zak
Even oppassen want het platisc wil eens wat zachter worden als het heet is
Trucje pas ik al jaren toe en werkt goed bij autosloten
Doordat je een groter oppervlak warm maakt is het resultaat beter en je voorkomt dat er ergens water in dringt
EgbertO


Gelukkig werken er hier een aantal die-hard motor rijders en eentje had het idee om hete thee in een boterhamzakje te doen en deze op de tankdop te zetten.

Straks in mijn pauze ga ik het ff proberen en als het lukt eerst tanken en daarna alhier een berichtje plaatsen dat het werkt. (en nou maar hopen dat het dus echt werkt)
 
het trucje met WD40 werkt helaas niet zo erg, had het slot gisteren ontdooid met warm water (stom, maarja, je moet wat) en daarna even 'afgetankt' met WD 40. Vanochtend was het weer één grote ijsklomp. Vanmiddag maar eens met een föhn in de weer om de boel goed uit te drogen en dan in het vet zetten.....


waren er ook tips tegen bevroren vizieren toevallig?
 
het trucje met WD40 werkt helaas niet zo erg, had het slot gisteren ontdooid met warm water (stom, maarja, je moet wat) en daarna even 'afgetankt' met WD 40. Vanochtend was het weer één grote ijsklomp. Vanmiddag maar eens met een föhn in de weer om de boel goed uit te drogen en dan in het vet zetten.....


waren er ook tips tegen bevroren vizieren toevallig?
TOPIC IS UIT 2002!!! |( :r

ps met een aansteker je sleutel verwarmen helpt ook wel denk ik.
 
Laatst bewerkt:
het trucje met WD40 werkt helaas niet zo erg, had het slot gisteren ontdooid met warm water (stom, maarja, je moet wat) en daarna even 'afgetankt' met WD 40. Vanochtend was het weer één grote ijsklomp. Vanmiddag maar eens met een föhn in de weer om de boel goed uit te drogen en dan in het vet zetten.....


waren er ook tips tegen bevroren vizieren toevallig?


Met een aansteker je sleutel goed heet maken.
Simpel trukje. :)

TOPIC IS UIT 2002!!! |( :r


Ja en? Nu vriest het niet meer wil je zeggen?

Hij neemt tenminste de moeite om een topic op te zoeken i.p.v een nieuwe te plaatsen.
Want als hij daar een nieuw topic over opent roept er weer 20 man "Gebruik de zoekfunctie, daar is al een topic over! ". :)
 
het trucje met WD40 werkt helaas niet zo erg, had het slot gisteren ontdooid met warm water (stom, maarja, je moet wat) en daarna even 'afgetankt' met WD 40. Vanochtend was het weer één grote ijsklomp. Vanmiddag maar eens met een föhn in de weer om de boel goed uit te drogen en dan in het vet zetten.....


waren er ook tips tegen bevroren vizieren toevallig?

Met water ontdooien als het vriest is vragen om problemen :')
 
Ik heb hetzelfde gehad toen ik zonder brandstof stond en het sleutelgat van m'n tankdop ingevroren was :+

Lang staan kloten, sleutel warm maken met aansteker, beetje ademen in het sleutelgat en uiteindelijk ging het :+
 
je kunt van die spuitbusse speciaal om bevroren sloten te laten ontdooien, ik weet dat het voor auto's bestaat, waarschijnlijk ook voor motors...
en anders haal ja maar de haardroger ;)

:^


Laatst was men chokekabel ook bevroren.

Edit: Of strooi wat zout in je slot :+
 
Laatst bewerkt:
het trucje met WD40 werkt helaas niet zo erg, had het slot gisteren ontdooid met warm water (stom, maarja, je moet wat) en daarna even 'afgetankt' met WD 40. Vanochtend was het weer één grote ijsklomp. Vanmiddag maar eens met een föhn in de weer om de boel goed uit te drogen en dan in het vet zetten.....

Ik heb een speciaal goedje daarvoor...
Da's een dunne olie met een anti-vries er doorheen... werkt prima... :)
Volgens mij kan je zoiets bij elke automaterialenzaak halen...
 
oke heel simpel.

zoek in de schuur naar een stuk flink veroest stuk metaal of brand en paar sterretjes (kindervuurwerk)
schraap de roest van het metaal en maak het fijn in een vijzel.

pak nu een rol alu folie, vour het op en rag het langs een vijl zodat je poeder krijgt.
of een stuk alu waar je met een fijne zaag in gaat zagen.
zorg dat beide poeders fijn zijn.

meng dit in een verhouding 2 : 1 (roest : alu poeder).

giet dit poeder in je slot of leg het erbovenop.
steek er nu een stukje magnesiumlint in en steek dit aan met een brander.
neem een paar stappen afstand en voila u slot is open.

gegarandeerd succes
 
Laatst bewerkt:
oke heel simpel.

zoek in de schuur naar een stuk flink veroest stuk metaal of brand en paar sterretjes (kindervuurwerk)
schraap de roest van het metaal en maak het fijn in een vijzel.

pak nu een rol alu folie, vour het op en rag het langs een vijl zodat je poeder krijgt.
of een stuk alu waar je met een fijne zaag in gaat zagen.
zorg dat beide poeders fijn zijn.

meng dit in een verhouding 2 : 1 (roest : alu poeder).

giet dit poeder in je slot of leg het erbovenop.
steek er nu een stukje magnesiumlint in en steek dit aan met een brander.
neem een paar stappen afstand en voila u slot is open.

gegarandeerd succes


Ja, poepsimpel!



_O-
 
oke heel simpel.

zoek in de schuur naar een stuk flink veroest stuk metaal of brand en paar sterretjes (kindervuurwerk)
schraap de roest van het metaal en maak het fijn in een vijzel.

pak nu een rol alu folie, vour het op en rag het langs een vijl zodat je poeder krijgt.
of een stuk alu waar je met een fijne zaag in gaat zagen.
zorg dat beide poeders fijn zijn.

meng dit in een verhouding 2 : 1 (roest : alu poeder).

giet dit poeder in je slot of leg het erbovenop.
steek er nu een stukje magnesiumlint in en steek dit aan met een brander.
neem een paar stappen afstand en voila u slot is open.

gegarandeerd succes

Inderdaad erg simpel... tenslotte heeft iedereen magnesiumlint in de keukenla liggen... :X
Deze tip is de klapper van de week... ;)
 
gelukt! dat pis-grapje bracht me op eens idee: handdoek onder hete kraan, tot hij gloeiend heet is, dan snel naar buiten en om het stuurslot leggen...10 seconden later ging hij los, startte meteen! yeah! nou snel eten en scheuren, even de schade van een dag niet rijden inhalen!
Hoop niet dat dat water er dan in zit, en je motor buiten staat.. Dan ben je straks verder van huis :P

@ Clown: _O-
 
Laatst bewerkt:
takke had ik ook vanmorgen ,alleen zat mijn vinger vast aan het slot.
en acf 50 is ook goed...........
t,was min 11 hier..............
 
Terug
Bovenaan Onderaan