F2ride2001
MF veteraan
Na het lezen van de vele leuke topics hier (in het bijzonder HAPO in zijn GS550) heb ik me laten inspireren. Ben al lang met onderhoud van de meest uiteenlopende motoren bezig. Ook de meer ingrijpende motorblok reparaties heb ik al mogen doen.
Omdat ik een veelrijder ben, doe aan woon/werkverkeer alleen al 30.000km per jaar, doe ik al het onderhoud van deze motoren (GS500E / GSX650F) zelf. Dus de technische kennis is al voorhanden.
Dat was, in het kort, de introductie.
Vandaag dus wezen kijken naar een "oude" GS550.
1978 GS550. Viel niet tegen, prijs ook niet, dus maar gekocht. Vervolgens het risico genomen en hem naar huis toe gereden. Was een rit van 215 km. Het oudje heeft dit wonderwel goed doorstaan en ik ook
Effe een paar piccies:
Ondanks zijn leeftijd redelijk origineel. Uiteraard een aantal aandachtspunten maar de planning is om dit in een rustig tempo te doen. Leuk werk om erbij te doen. Blijft toch hobby
Zomaar een paar pijnpunten:
- achtervering compleet gaar (lek)
- deuk in tank
- stuurslot kapot
- her en der roest
- toerenteller danst alle kanten op
- 1 knipper hangt op half 11
- beetje zweten bij de kop.
- achterband op, voorband oud
- nog originele uitlaat, maar wel niet helemaal dicht meer onderaan.
- deuk en krassen in voorspatbord
Voor de rest eigenlijk prima in orde, kabelboom niet verkl**t, alles werkt, verbruik vandaag 1:18,4 Niet verkeerd. Lage (originele) km stand, remschijven etc netjes. Geen misbruikte of verknutselde motor. Ziet er eigenlijk nog niet eens zo slecht uit.
Nog een doos erbij gekregen. Tot mijn verrassing bevat deze doos nog:
-een WPH
-nog wat remklauwen
-een teller partij
-voorvorkkeerringen (nieuw)
-doosje nieuwe contactpunten
-oliefilter (nieuw, maar oud)
Bedoeling is hem weer zo origineel mogelijk te maken. Heb er zin in.
Wordt vervolgd.
Marc
Omdat ik een veelrijder ben, doe aan woon/werkverkeer alleen al 30.000km per jaar, doe ik al het onderhoud van deze motoren (GS500E / GSX650F) zelf. Dus de technische kennis is al voorhanden.
Dat was, in het kort, de introductie.
Vandaag dus wezen kijken naar een "oude" GS550.
1978 GS550. Viel niet tegen, prijs ook niet, dus maar gekocht. Vervolgens het risico genomen en hem naar huis toe gereden. Was een rit van 215 km. Het oudje heeft dit wonderwel goed doorstaan en ik ook
Effe een paar piccies:
Ondanks zijn leeftijd redelijk origineel. Uiteraard een aantal aandachtspunten maar de planning is om dit in een rustig tempo te doen. Leuk werk om erbij te doen. Blijft toch hobby
Zomaar een paar pijnpunten:
- achtervering compleet gaar (lek)
- deuk in tank
- stuurslot kapot
- her en der roest
- toerenteller danst alle kanten op
- 1 knipper hangt op half 11
- beetje zweten bij de kop.
- achterband op, voorband oud
- nog originele uitlaat, maar wel niet helemaal dicht meer onderaan.
- deuk en krassen in voorspatbord
Voor de rest eigenlijk prima in orde, kabelboom niet verkl**t, alles werkt, verbruik vandaag 1:18,4 Niet verkeerd. Lage (originele) km stand, remschijven etc netjes. Geen misbruikte of verknutselde motor. Ziet er eigenlijk nog niet eens zo slecht uit.
Nog een doos erbij gekregen. Tot mijn verrassing bevat deze doos nog:
-een WPH
-nog wat remklauwen
-een teller partij
-voorvorkkeerringen (nieuw)
-doosje nieuwe contactpunten
-oliefilter (nieuw, maar oud)
Bedoeling is hem weer zo origineel mogelijk te maken. Heb er zin in.
Wordt vervolgd.
Marc
Laatst bewerkt: