Suzuki GS550E kroegen sjezer

De motor liep niet erg goed, had ook al een tijd stil gestaan en daar zal het ook wel niet beter van geworden zijn. De carburatie krijgt daarom een ultrasoon behandeling, heb ze al vast klaar gemaakt, volgende week wegbrengen :)

DSC_0782.jpg

Het ergste vuil er al vast af schrobben, iemand nog interesse in een 2ehands tandenborstel?

DSC_0786.jpg

Wachtend op betere tijden :+

Uit de ketting deksel (?) is een stuk afgebroken, zoek hier nog een andere voor. Tips zijn welkom!
DSC_0780.jpg



Inmiddels ook weer wat onderdeeltjes bij elkaar gesprokkeld, voor en achter lampje, koplamp oren en clip ons *O*

Nu aan het rondkijken voor een accu, ik heb wel aardig wat ruimte onder het zitje zometeen. Na wat zoeken leek me een op AGM principe wel wat, bijvoorbeeld deze: Motobatt MB9U
Iemand hier ervaringen mee? 11Ah zit er nu ook in geloof ik.

En dan de huidige stand van zaken, had van isolatie schuim even wat in elkaar geflanst om een idee voor de lijn te krijgen, ook is de zithouding zo wat beter te bepalen.
DSC_0779.jpg
 
En weer een stapje verder. Met dit mooie weer word het toch tijd om er eens vaart achter te zetten :)

Mal verder geschuurd, smoothh 8-)
DSC_0821.jpg


Toen vacuüm gevormd, kwam er heel netjes uit maar wil hem nog een keer in de lak zetten, dan word hij nog mooier
DSC_0835.jpg


Tevens het achterlampje met kentekenplaat houder binnen, met geïntegreerde led knippers
Moet zo ongeveer komen, wil er een uitsparing voor maken.
DSC_0848.jpg


En op de motor lijkt dat ongeveer zo:
DSC_0844.jpg


DSC_0845.jpg


Ook maar eens aan het denken over een kleurstelling, ik neig momenteel naar zwarte velgen en de hoofd kleur vooral antraciet.. eventueel mat.. maar ben er nog niet echt uit (er zijn zo veel mooie kleurstellingen :+ )
 
Vandaag kwamen de clip ons bezig en ik had mooi even tijd om de kroonplaat aan te pakken. Vaarwel stuur stroppen, hallo clip-ons! 8-)

DSC_0870%257E2.jpg


DSC_0889%257E2.jpg

Moet alleen nog een radiusje op de rand komen.

En de huidige stand van zaken. De meeste frame tabs zijn er inmiddels ook af, nu eens kijken hoe ik het zadel, accu, electronica en dergelijke ga bevestigen.
DSC_0892%257E2.jpg


Weet iemand trouwens of die remslang naar de verdeler een universele maat is? Deze is wel wat lang nu hij zo laag is voor
 
Vanmiddag bezig geweest om de zithouding te bepalen. Na veel standen een prettige gevonden, of dit gaat werken moet ik nog kijken. Ze zitten nu zo'n 5cm hoger als origineel, maar verder naar achter en dus staat de voet dan verder onder een hoek. Geen idee hoe dit in de bochten uit gaat pakken, of ze niet hoger moeten. Iemand tips of tricks?

DSC_0908.jpg


Inmiddels ook de koplamp oren binnen gekregen dus maar eens gaan passen en meten. Conclusie, vind ze te lang. De koplamp op zijn kop en dichter op de poten staat veel mooier. Er zal dus wel een stuk af gaan. Dan een busje draaien om de speling in het grotere gat op te vullen.

DSC_0907.jpg


En de huidige stand van zaken, 't begint er op te lijken :)
DSC_0909.jpg
 
Ik heb de accu van een z1000 gebruikt, die zijn relatief klein en toch sterk.
dsc03378jj.jpg


Past bij mij perfect onder mijn zitje.
 
Zoiets zou inderdaad ook kunnen, er is wel redelijk wat ruimte dus zal wel goed komen!

Nog even vlot wat dingetjes in SW uitgetekend. Er komt een losse (demontabele) zadelplaat op, hier onder wil ik de elektronica plaatsen, zodat ik er makkelijk bij kan mocht er iets zijn. Onder de achterkant deels buis, geen volledige 'loop' omdat dat wat lastig word met buigen door de verschillende radii in de vorm. Op de eind plaat kan ik dan mooi het achterlicht met kenteken houder plaatsen. Nou maar eens een bezoekje aan de werkplaats wagen ;)

C1qqCBuymI7MvFZYA4XrYw07qCILKqGt46TNyH7Y5PI=w1598-h831-no


Carbs zijn inmiddels ook gereinigd *O*
 
Dag oma :W

Gister bezig geweest met de wielen, ze zijn zwart geworden en de originele kale rand is wat slanker geworden.. tandwiel adapter ook wat gepoetst ;)

After & Before:
DSC_1069.jpg


Poetse *D
DSC_1061.jpg


DSC_1065.jpg
 
Vanmiddag bezig geweest om de zithouding te bepalen. Na veel standen een prettige gevonden, of dit gaat werken moet ik nog kijken. Ze zitten nu zo'n 5cm hoger als origineel, maar verder naar achter en dus staat de voet dan verder onder een hoek. Geen idee hoe dit in de bochten uit gaat pakken, of ze niet hoger moeten. Iemand tips of tricks?

Voeten gewoon met de tenen op de stepjes houden, beetje aan de buitenkant, dan heb je maar een kleine tik te verwerken als je tegen de grond komt en ga je niet direct op je muil.
 
Gisteren de sjezer weer op zijn pootjes gezet. Ziet er stukken beter uit naar mijn mening. Ga hem nu verder eerst opbouwen, zorgen dat hij goed rijd, eventueel wat dingen aanpassen en daarna zal hij weer uit elkaar gaan om alles mooi af te werken. :)


DSC_1083.jpg


En het totaal plaatje:

DSC_1087%257E2.jpg
 
Hey nog een IPO-er.
Vet project! Ik ga hem volgen!

Nog een vacuumvorm tip: als je hem gevacuumvormd hebt, snij hem dan af rondom de mal en laat er nog een plaat overheen vacuumvormen. Geen oneffenheden meer, en een sterker kontje!
 
Kunnen jullie dit soort dingen allemaal op school doen? Fantastisch......zou bijna weer naar school willen :X
 
Op scholen wordt er volgens mij meer gemaakt voor thuis dan voor schoolprojecten ;)
Ik heb ook vaak genoeg op mijn vrij middag achter de draai- of freesbank gestaan op school haha.
 
Je bent super bezig hier [afbeelding] ik ga je volgen!
*O*
Hey nog een IPO-er.
Vet project! Ik ga hem volgen!

Nog een vacuumvorm tip: als je hem gevacuumvormd hebt, snij hem dan af rondom de mal en laat er nog een plaat overheen vacuumvormen. Geen oneffenheden meer, en een sterker kontje!
Ha een soortgenoot 8-)
Een dubbele laag vacuumvormen was inderdaad de bedoeling, ik heb de mal ook zo gemaakt dat hij iets kleiner is dan de het model, met 2 lagen erover kom ik dan op de juiste afmetingen ;)
Op scholen wordt er volgens mij meer gemaakt voor thuis dan voor schoolprojecten ;)
Ik heb ook vaak genoeg op mijn vrij middag achter de draai- of freesbank gestaan op school haha.
Haha achja, je moet toch ergens je praktijk ervaring opdoen hè :Y
 
Ha een soortgenoot 8-)
Een dubbele laag vacuumvormen was inderdaad de bedoeling, ik heb de mal ook zo gemaakt dat hij iets kleiner is dan de het model, met 2 lagen erover kom ik dan op de juiste afmetingen ;)

[...]

Haha achja, je moet toch ergens je praktijk ervaring opdoen hè :Y

Dan hebben we in ieder geval het zelfde denkvermogen!
En het is inderdaad ook leuk om zelfstandig een beetje dingen in de werkplaats te doen.
Zelf ben ik vanmiddag ook weer wezen beunen.
10014534_871140289566563_3007816765366280190_n.jpg


Vind t jammer dat t bij ons op school steeds minder met je handen werken wordt.
Ja veel solidworks, en af en toe wat rapid prototyping. Ze worden helemaal geil van 3d printers tegenwoordig..
 
Het neigt inderdaad veel naar rapid prototyping en dergelijke technieken, wij hebben 1 module waar we op conventionele manier een werkstukje moeten maken waarbij de meeste technieken, draaien, frezen, lassen, tappen, boren-ruimen met staal en alu wel aan bod komen maar het is nou niet dat je daar veel ervaring opdoet. Je komt er mee in aanraking maar that´s it.

Buiten dat zijn er wel projecten waar er een model op tafel moet komen en dan kun je de werkplaats nog wel eens in, maar dit is meestal met kunststof en hout. Hoewel je dit wel zelf wat kunt sturen .. ;) Ik zit in Enschede trouwens (Saxion).

Ziet er goed uit, ik ben ook nog een systeem aan het bedenken om de zadel partij vast te kunnen maken. Een manier zodat je ook gemakkelijk bij de elektronica kunt.

Vandaag de carbs weer opgebouwd, en de nieuwe luchtfilters geplaatst. *O*

4JdAMdqAYHSsf8cEz0MZYv9Bjx-WqkW__OID9W6kgTE=w1598-h899-no
 
Wij waren in den haag in het eerste en 2de jaar wel wat meer bezig met t maken met modellen in de werkplaats. Zit nu in de 3de en zijn eigenlijk alleen maar aan het solidworksen.

Die luchtfilters zijn heel erg vet trouwens!
 
Niets bijzonders, el cheapo pod filtertjes uit verweggistan. Na een avondje op Ebay speuren kwam ik ze tegen, de aanbieder waar ik ze vandaan had heeft ze niet meer zie ik.

Zoek termen; pancake, filter, pod air, filter, performance en bij mij was het type D1 (met 50mm flens)

Heb er 1 extra mee besteld en dat was maar goed ook want de kwaliteit is nou niet om van naar huis te schrijven, maar met een beetje geknooi zitten ze er goed op:

DSC_1090.jpg


Buiten het feit dat ze passen (die standaard powerfilters zitten tegen het frame) vind ik ze er ook wel tof uit zien :) Zal nog wel afstel gedoe worden maar dat zien we tzt wel weer
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook van die el cheapo filters uit China, maar die zijn zoals bijna alle filters conisch. Ik vind deze juist zo mooi en apart omdat ze recht zijn.
 
Vandaag de zaag weer in het frame gezet, om het kontje mooi te laten passen moesten de frame buizen nog naar binnen. In plaats van een losse 'loop' buig ik ze naar binnen en komt aan het eind de bevestiging voor het achterlicht.

Nog under construction:
DSC_1134%257E2.jpg


En zoiets zal het gaan worden. definitieve accu bevestiging moet nog bedacht worden (accu nog niet binnen)
Knipsel.JPG
 
Terug
Bovenaan Onderaan