Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Je komt er snel genoeg achter of het titanium is of niet,als het niet blauw verkleurd dan is het een ander metaal.
Zie de kleur van de pijp van mijn ex K5,wat de corrosie bestendigheid betreft die is juist zeer goed.
titanium is resistant to rusting and corrosion from liquids including chemicals, acids, and saltwater as well as various gases because of its oxide barrier.
Bekijk bijlage 1572748

Mooie bike trouwens .

Ik wist het al dat de GSXR1000 K3-4 ( K5-6) Downpipes Headers van Titanium zijn.Ze kosten nieuw ook een lieve 1500EURO.Plus ik heb een setje ervan liggen.

1607683659154.png
 
Mooie bike trouwens .

Ik wist het al dat de GSXR1000 K3-4 ( K5-6) Downpipes Headers van Titanium zijn.Ze kosten nieuw ook een lieve 1500EURO.Plus ik heb een setje ervan liggen.

Bekijk bijlage 1572753
Ik ben maar liefst15 jaar bezig geweest om een originele uitlaat te slijten,uilaat was nieuw,kost inderdaad een klein fortuin,
met heel veel moeite heb ik uiteindelijk de demper voor 50,- kunnen verkopen,2 jaar later eindelijk de voorbochten voor 50 verkocht,
niet te slijten dat spul.Heb je een Yoshimura of Akra ben je die zo kwijt,
 
Ik ben maar liefst15 jaar bezig geweest om een originele uitlaat te slijten,uilaat was nieuw,kost inderdaad een klein fortuin,
met heel veel moeite heb ik uiteindelijk de demper voor 50,- kunnen verkopen,2 jaar later eindelijk de voorbochten voor 50 verkocht,
niet te slijten dat spul.Heb je een Yoshimura of Akra ben je die zo kwijt,
Ja geen slijtage delen of pimpfactor he? Zelfs bij een crash hebben bochten meestal weinig te lijden.
 
Ik wil zelf eigenlijk wel graag weer een 750 k1 en zo origineel mogelijk. Gewoon voor de leuk/sentiment.
Ik een 1000K1,beest van een motor,ik heb ooit een 750 gehad,heb die na een rit gelijk weer ingeleverd,en een K4 gekocht,miste
het koppel te veel.
 
Laatst bewerkt:
Maar dat is geen originele K5 bochtenset ;)

De originele kleuren wel wat blauw en op de lasnaden zie je het goed maar verder kleuren ze niet zo netjes blauw/paars als de Yoshi, Arrow,Akrapovic titanium bochten

Hier zie je het verschil goed tussen een akra cat vervanger en de orginele titanium bochtenset.
Motor was toen 8 maanden oud denk ik.

Als je dat vergelijkt met het akrapovic evo systeem wat ik op de S1000RR had.
Nu trouwens RVS systeem gekocht op de L4, om weer een evo systeem te kopen ging me iets teveel kosten

2013-08-20 10.20.37.jpg20150510_142223.jpgIMAG0023.JPG
 
Ik ben maar liefst15 jaar bezig geweest om een originele uitlaat te slijten,uilaat was nieuw,kost inderdaad een klein fortuin,
met heel veel moeite heb ik uiteindelijk de demper voor 50,- kunnen verkopen,2 jaar later eindelijk de voorbochten voor 50 verkocht,
niet te slijten dat spul.Heb je een Yoshimura of Akra ben je die zo kwijt,
Het is eigenlijk te idioot voor woorden dat men een peperdure titanium set van Yoshimura of Akra aanschaft? Terwijl hun eigen originele bochtenset ook van titanium is 8)7_O- Ik denk zelf dat het onwetendheid is ,men niet weet van welk materiaal hun bochtenset gemaakt is.Natuurlijk is eenYoshimura of Akra set wel gemakkelijker te verwijderen van je motor.Als je ermee raced ,voor straatgebruik haal je toch zelden de uitlaat + bochten eraf.
 
Maar dat is geen originele K5 bochtenset ;)

De originele kleuren wel wat blauw en op de lasnaden zie je het goed maar verder kleuren ze niet zo netjes blauw/paars als de Yoshi, Arrow,Akrapovic titanium bochten

Hier zie je het verschil goed tussen een akra cat vervanger en de orginele titanium bochtenset.
Motor was toen 8 maanden oud denk ik.

Als je dat vergelijkt met het akrapovic evo systeem wat ik op de S1000RR had.
Nu trouwens RVS systeem gekocht op de L4, om weer een evo systeem te kopen ging me iets teveel kosten

Bekijk bijlage 1572835Bekijk bijlage 1572834Bekijk bijlage 1572833

Nee klopt John, puur even als weetje en voorbeeld de K4 genomen en ook de K5-K6 heeft titanium bochten als OEM.

Maar natuurlijk zal Yoshimura of Akra een veel betere kwaliteit Titanium gebruiken als de OEM versie.Plus de flow is beter !
 
Nee klopt John, puur even als weetje en voorbeeld de K4 genomen en ook de K5-K6 heeft titanium bochten als OEM.

Maar natuurlijk zal Yoshimura of Akra een veel betere kwaliteit Titanium gebruiken als de OEM versie.Plus de flow is beter !
Ik heb zelf een race uitlaat van Yoshi gehad,mooie was dat de bochten precies het zelfde zijn als de originele bochten,
ik had dus net zo goed alleen een demper kunnen nemen,had zo,n 900,- euro gescheeld.
 
Nee klopt John, puur even als weetje en voorbeeld de K4 genomen en ook de K5-K6 heeft titanium bochten als OEM.

Maar natuurlijk zal Yoshimura of Akra een veel betere kwaliteit Titanium gebruiken als de OEM versie.Plus de flow is beter !
Zelden levert een vervangende bochtenset uit de doos meer vermogen. Enige voordeel wat je er vaak uit haalt is dat het minder weegt omdat die systemen niet aan geluidseisen hoeveel te voldoen (want, materiaal dunner/geen katalysator) :+
 
Zelden levert een vervangende bochtenset uit de doos meer vermogen. Enige voordeel wat je er vaak uit haalt is dat het minder weegt omdat die systemen niet aan geluidseisen hoeveel te voldoen (want, materiaal dunner/geen katalysator) :+

Zekers, een hele goede 60mm uitlaat met een ECU flash, is de betere keuze ;)
 
Ik heb zelf een race uitlaat van Yoshi gehad,mooie was dat de bochten precies het zelfde zijn als de originele bochten,
ik had dus net zo goed alleen een demper kunnen nemen,had zo,n 900,- euro gescheeld.

Als je gaat racen is het wel handig hoor , zo'n uitlaat met 50 veertjes als je de bochten moet wisselen voor schonere :+:P
 
Moet altijd wel lachen over gewichtsbesparende spullen op de motor, terwijl de gemiddelde Nederlander 10kg te zwaar is, en dat na het poepen. Gelukkig heb ik er met mijn gsxr-600w uit '92 geen last van, die is sowieso 40kg+ te zwaar, dus die 10kg van mij vallen dan ook nog mee. :+



Ps, maar mooi is dat titanium spul dan weer wel.:9~
 
Als je gaat racen is het wel handig hoor , zo'n uitlaat met 50 veertjes als je de bochten moet wisselen voor schonere :+:P
Of als je gecrasht bent en het gelast moet worden.
Titanium schijnt al wat lastiger te hechten. Als de uitlaat dan uit 46 delen bestaat dan helpt dat zeker heb ik onlangs mogen aanhoren en aanschouwen bij mijn eigen uitlaat die gerepareerd werd.
 
Moet altijd wel lachen over gewichtsbesparende spullen op de motor, terwijl de gemiddelde Nederlander 10kg te zwaar is, en dat na het poepen. Gelukkig heb ik er met mijn gsxr-600w uit '92 geen last van, die is sowieso 40kg+ te zwaar, dus die 10kg van mij vallen dan ook nog mee. :+



Ps, maar mooi is dat titanium spul dan weer wel.:9~
Ik denk dat het heel veel uitmaakt. Jouw eigen gewicht doet er minder toe.
Je smijt de motor heen en weer.

Ben ik al moe in sessie 3 of pas in 4 of 5 is het verschil voor mij.
 
Ik wil zelf eigenlijk wel graag weer een 750 k1 en zo origineel mogelijk. Gewoon voor de leuk/sentiment.
Altublieft , je droom bike :)
Ik wil zelf eigenlijk wel graag weer een 750 k1 en zo origineel mogelijk. Gewoon voor de leuk/sentiment.

Alstublieft, je oude liefde en droom bike en ik kan je deze thuis leveren voor slechts 3000EURO *D
 

Bijlagen

  • 1607793723819.png
    1607793723819.png
    405,3 KB · Weergaven: 10
Ik zou eigenlijk afgelopen weekend er 1 bekijken, maar:
ACA1F1F1-7950-4D4E-BA5F-59855522F83C.jpeg

Dit betekend een reparatie van (als je achterlijk veel geluk hebt) 800 euro tot 3500 euro.

Ontwerp fout bij de Vivaro/Primastar/Trafic, water blijft op de kop staan dus injectoren en gloeipluggen rotten muurvast.

Om de kosten te drukken ga ik eerst zelf een poging doen.
Met kerst alles kaal maken en onder dompelen in kruipolie. Dan met pneumatisch hamer eruit proberen te halen en daarna kijken wat ik nog meer nodig ga hebben.
Laatste optie is de vakman met 20t hydrauliek...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eigenlijk afgelopen weekend er 1 bekijken, maar:
Bekijk bijlage 1575888
Dit betekend een reparatie van (als je achterlijk veel geluk hebt) 800 euro tot 3500 euro.

Ontwerp fout bij de Vivaro/Primastar/Trafic, water blijft op de kop staan dus injectoren en gloeipluggen rotten muurvast.

Om de kosten te drukken ga ik eerst zelf een poging doen.
Met kerst alles kaal maken en onder dompelen in kruipolie. Dan met pneumatisch hamer eruit proberen te halen en daarna kijken wat ik nog meer nodig ga hebben.
Laatste optie is de vakman met 20t hydrauliek...

Wie schroeft er dan ook een auto-blok in z'n motor |( :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan