Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Ik zou eigenlijk afgelopen weekend er 1 bekijken, maar:
Bekijk bijlage 1575888
Dit betekend een reparatie van (als je achterlijk veel geluk hebt) 800 euro tot 3500 euro.

Ontwerp fout bij de Vivaro/Primastar/Trafic, water blijft op de kop staan dus injectoren en gloeipluggen rotten muurvast.

Om de kosten te drukken ga ik eerst zelf een poging doen.
Met kerst alles kaal maken en onder dompelen in kruipolie. Dan met pneumatisch hamer eruit proberen te halen en daarna kijken wat ik nog meer nodig ga hebben.
Laatste optie is de vakman met 20t hydrauliek...
blehhh..
Ik had zo iets begin deze maand. Bracht mijn auto weg, ook nog eens 10k te vroeg, maar ik dacht prima. Toch maar de olie wisselen dacht ik en dan is het weer goed. Wat kost dat? Max 200 euro? Daar ging ik al de mist in, want dat was 500.

Word ik opgebeld, ja je moet dan ook nieuwe remvloeistof, wiellager en 2 voorbanden. En je waterpomp lekt. 2000 euro.
Uhm..... Wat??

Maar aangegeven dat we dat niet allemaal meteen gaan doen. Vloeistoffen prima en de rest ga ik nog even over nadenken.
Dat zijn geen leuke verassingen in december.

Nu is dat een vakgarage dus " katjing". Banden en wiellager gaat een maat doen die manager is bij een kwikfit filiaal. Die mag korting geven en dat scheelt enkel voor die 2 zaken al bijna 300 euro.

Nu heb ik liever niet dat ze bij Kwikfit aan mijn waterpomp gaan knutselen, maar als dat ook 300 euro scheelt dan is de kans groot dat ze dat wel mogen gaan doen.
Een lekkende waterpomp heb ik al eens gehad. Ik heb nu voor de 2e keer dit model auto en bij de vorige ook (kwaal). Toen kreeg ik er een melding over in mijn display en was het reservoir dan ook leeg de volgende dag.
Nu blijft het reservoir vol dus de kans dat die pomp lekker blijft zitten waar die zit totdat de auto er zelf over begint is best groot. :Y
 
blehhh..
Ik had zo iets begin deze maand. Bracht mijn auto weg, ook nog eens 10k te vroeg, maar ik dacht prima. Toch maar de olie wisselen dacht ik en dan is het weer goed. Wat kost dat? Max 200 euro? Daar ging ik al de mist in, want dat was 500.

Word ik opgebeld, ja je moet dan ook nieuwe remvloeistof, wiellager en 2 voorbanden. En je waterpomp lekt. 2000 euro.
Uhm..... Wat??

Maar aangegeven dat we dat niet allemaal meteen gaan doen. Vloeistoffen prima en de rest ga ik nog even over nadenken.
Dat zijn geen leuke verassingen in december.

Nu is dat een vakgarage dus " katjing". Banden en wiellager gaat een maat doen die manager is bij een kwikfit filiaal. Die mag korting geven en dat scheelt enkel voor die 2 zaken al bijna 300 euro.

Nu heb ik liever niet dat ze bij Kwikfit aan mijn waterpomp gaan knutselen als dat ook 300 euro scheelt dan is de kans groot dat ze dat wel mogen gaan doen.
Een lekkende waterpomp heb ik al eens gehad. Ik heb nu voor de 2e keer dit model auto en bij de vorige ook (kwaal). Toen kreeg ik er een melding over in mijn display en was het reservoir dan ook leeg de volgende dag.
Nu blijft het reservoir vol dus de kans dat die pomp lekker blijft zitten waar die zit totdat de auto er zelf over begint is best groot. :Y
mooi kak
 
Wie schroeft er dan ook een auto-blok in z'n motor |( :+
Moet je voor de grap eens duiken in de geschiedenis van de BMW K100 en K75.

Staat bekend als een van de meest betrouwbare motoren aller tijden, en het aantal modellen met 300.000+ km op de klok is absurd...
 
Och ja ik ben het gewend 1000-2000EURO kosten voor een auto.Kan er ook niet echt wakker van liggen.Volgende keer koop ik een Suzuki Alto dan kan ik overal zelf bij :P Hang ik meteen een hayabysa blok met 1 turbo erin.
 
Ja dikke Audi. Ik rij een fucking Opel. Als het 3500 zou kosten is hij eigenlijk TL

De mijne is dan elk jaar TL aan onkosten _O- Anderzijds heb ik er ook geen andere ervoor ;) OPEL is ook een dure in onderhoud ,trouwens welke auto tegenwoordig niet ! Neem je een OPEL benzine injectie met turbo ,ook dan kan je lachen als de injectors stuk gaan na een paar jaar.
 
blehhh..
Ik had zo iets begin deze maand. Bracht mijn auto weg, ook nog eens 10k te vroeg, maar ik dacht prima. Toch maar de olie wisselen dacht ik en dan is het weer goed. Wat kost dat? Max 200 euro? Daar ging ik al de mist in, want dat was 500.

Word ik opgebeld, ja je moet dan ook nieuwe remvloeistof, wiellager en 2 voorbanden. En je waterpomp lekt. 2000 euro.
Uhm..... Wat??

Maar aangegeven dat we dat niet allemaal meteen gaan doen. Vloeistoffen prima en de rest ga ik nog even over nadenken.
Dat zijn geen leuke verassingen in december.

Nu is dat een vakgarage dus " katjing". Banden en wiellager gaat een maat doen die manager is bij een kwikfit filiaal. Die mag korting geven en dat scheelt enkel voor die 2 zaken al bijna 300 euro.

Nu heb ik liever niet dat ze bij Kwikfit aan mijn waterpomp gaan knutselen, maar als dat ook 300 euro scheelt dan is de kans groot dat ze dat wel mogen gaan doen.
Een lekkende waterpomp heb ik al eens gehad. Ik heb nu voor de 2e keer dit model auto en bij de vorige ook (kwaal). Toen kreeg ik er een melding over in mijn display en was het reservoir dan ook leeg de volgende dag.
Nu blijft het reservoir vol dus de kans dat die pomp lekker blijft zitten waar die zit totdat de auto er zelf over begint is best groot. :Y

"Vakgarage"

Ja, zo ken ik er hier nog 1
Waar je nog een ton op de teller kan zetten met -volgens hun- versleten remblokken
(Na 3 beurten bij een andere merkdealer, dus niet een kwestie van stug doorrijden)
 
Als hij zich scheert heeft hij nog steeds een babyface. :') :+
Eeuwig jong! Gewoon jaloers, ik zie er met 39 nog jonger uit dan jij bent 😎
😂

De mijne is dan elk jaar TL aan onkosten _O- Anderzijds heb ik er ook geen andere ervoor ;) OPEL is ook een dure in onderhoud ,trouwens welke auto tegenwoordig niet ! Neem je een OPEL benzine injectie met turbo ,ook dan kan je lachen als de injectors stuk gaan na een paar jaar.
Ach ja, het is maar net wat je er voor over hebt of kan hebben.
Ik ga er vanuit door zelf eerst te proberen de nodige euro’s in de zak te houden en dat kost me dan alleen een hoop tijd (en knokkels).

"Vakgarage"

Ja, zo ken ik er hier nog 1
Waar je nog een ton op de teller kan zetten met -volgens hun- versleten remblokken
(Na 3 beurten bij een andere merkdealer, dus niet een kwestie van stug doorrijden)
Nou ligt dat natuurlijk wel aan de rijstijl. Een ander kan de blokken wel in no time kaal hebben.
Ik zeg meestal dat ze helemaal niet hoeven te vervangen, als ik metaal op metaal hoor is dat snel gedaan (of ze moeten al echt dun zijn).
Net zoiets als ruitenwisser vloeistof bijvullen voor 5 euro. Pleur op gekken, daar koop ik 2x 5L voor.
 
Ha!
Ik ben 34 en moest de laatste keer mijn ID laten zien toen ik een fles whiskey ging halen.

Zag dr al twijfelend kijken dus deed mijn mondkapje maar af. Ik heb een baart dus ik dacht... he?!?

Toen vroeg ik zelf maar of ze mijn ID wilde zien, want de vertwijfeling in haar ogen ging niet weg. Toen ze eenmaal mijn bouwjaar had gelezen ging het van vertwijfeling naar schrik en excuses. _O- _O-

Nou... ik voel mij er niet beledigd door en vind het eigenlijk wel hilarisch als iemand denkt dat ik nog begin 20 ben. Beter dan dat ze zeggen dat er uitzie als 43 terwijl ik 34 ben :+

Ik word elk jaar opnieuw 26 zeg ik altijd. Schijnbaar ben ik niet de enige die dat denkt. _O- _O-
 
Ha!
Ik ben 34 en moest de laatste keer mijn ID laten zien toen ik een fles whiskey ging halen.

Zag dr al twijfelend kijken dus deed mijn mondkapje maar af. Ik heb een baart dus ik dacht... he?!?

Toen vroeg ik zelf maar of ze mijn ID wilde zien, want de vertwijfeling in haar ogen ging niet weg. Toen ze eenmaal mijn bouwjaar had gelezen ging het van vertwijfeling naar schrik en excuses. _O- _O-

Nou... ik voel mij er niet beledigd door en vind het eigenlijk wel hilarisch als iemand denkt dat ik nog begin 20 ben. Beter dan dat ze zeggen dat er uitzie als 43 terwijl ik 34 ben :+

Ik word elk jaar opnieuw 26 zeg ik altijd. Schijnbaar ben ik niet de enige die dat denkt. _O- _O-
En ik al die jaren maar denken dat je 46 bent. 🤔🤡
 
2021.jpg
 
De K5 600 racer begint al lekker te vorderen.
Het was veel werk ook meteen grondig aangepakt , de totale motor ook eens goed nagekeken.De motor staat er straks weer fris bij met veel leuke optie op een quick-shifter na.Die mag de volgende eigenaar zelf kopen en past zo op de powercommander.

1608838444894.png


1608838518495.png

1608838602599.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan