Mit46
MF veteraan
- 12 mei 2008
- 11.734
- 1.072
blehhh..Ik zou eigenlijk afgelopen weekend er 1 bekijken, maar:
Bekijk bijlage 1575888
Dit betekend een reparatie van (als je achterlijk veel geluk hebt) 800 euro tot 3500 euro.
Ontwerp fout bij de Vivaro/Primastar/Trafic, water blijft op de kop staan dus injectoren en gloeipluggen rotten muurvast.
Om de kosten te drukken ga ik eerst zelf een poging doen.
Met kerst alles kaal maken en onder dompelen in kruipolie. Dan met pneumatisch hamer eruit proberen te halen en daarna kijken wat ik nog meer nodig ga hebben.
Laatste optie is de vakman met 20t hydrauliek...
Ik had zo iets begin deze maand. Bracht mijn auto weg, ook nog eens 10k te vroeg, maar ik dacht prima. Toch maar de olie wisselen dacht ik en dan is het weer goed. Wat kost dat? Max 200 euro? Daar ging ik al de mist in, want dat was 500.
Word ik opgebeld, ja je moet dan ook nieuwe remvloeistof, wiellager en 2 voorbanden. En je waterpomp lekt. 2000 euro.
Uhm..... Wat??
Maar aangegeven dat we dat niet allemaal meteen gaan doen. Vloeistoffen prima en de rest ga ik nog even over nadenken.
Dat zijn geen leuke verassingen in december.
Nu is dat een vakgarage dus " katjing". Banden en wiellager gaat een maat doen die manager is bij een kwikfit filiaal. Die mag korting geven en dat scheelt enkel voor die 2 zaken al bijna 300 euro.
Nu heb ik liever niet dat ze bij Kwikfit aan mijn waterpomp gaan knutselen, maar als dat ook 300 euro scheelt dan is de kans groot dat ze dat wel mogen gaan doen.
Een lekkende waterpomp heb ik al eens gehad. Ik heb nu voor de 2e keer dit model auto en bij de vorige ook (kwaal). Toen kreeg ik er een melding over in mijn display en was het reservoir dan ook leeg de volgende dag.
Nu blijft het reservoir vol dus de kans dat die pomp lekker blijft zitten waar die zit totdat de auto er zelf over begint is best groot.