Suzuki GT 550 1972-1977

Bedankt voor de gegevens, nu heb ik een basis om mee te gaan experimenteren als het zover is. Ik laat de olievoorziening, middels de pomp, wel intact.

Mijn Projectje ligt qua techniek wat stil ik wacht op de uitlaten uit Blackpool als ik deze passend krijg kunnen er weer stappen gezet worden. Ik hou me nu bezig met schuren en poleisten vh Kawa frame. Morgen nog even naar FTR om het voortandwiel te bestellen ( moet geschikt voor 520 ketting worden) en ze mogen ook de 8mm vd achterwielflens afdraaien zodat de ketting mooi in lijn komt te liggen.
Wat moet je nu nog aan de V-max verbeteren Math ? brommer zag er toch goed uit.
Ik heb aan de guzzi nog een ding gewijzigd en dat is een diepere karterpan geplaatst.
staat hem goed.

goeie jaarwisseling voor jullie allemaal.
peter

moet veel polijsten en een ander stuur erop,daschbord veranderen,carterontluchting,achterlichten,kleppendeksels spuiten,dus kan vooruit peter
zalig uiteinde
gr math
 
Waar je wel op moet letten is dat de ketting vrij loopt van de achterbrug,het kan zijn dat
de originele GT kettingwielverhouding de achterbrug gaat raken ,omdat bij een moderner
frame zoals het Kawa frame de stand van de achterbrug extremer is dan van een GT,ook
is de veerweg vaak langer dan bij de oude fietspompen die op een GT zaten.

bedankt ik weet 't heb het mezelf niet echt makkelijk gemaakt met dit frame maar ik wilde perse een ZXR400 rijwielgedeelte gebruiken.
Ik heb er vertrouwen in blok hangt na lang puzzelen goed en de ketting loopt vrij zowel bij in- als uit- gaande demping.
Voor de zekerheid ga ik beginnen om met 17-45 te rijden dan weet ik (meer dan) zeker dat het geen probleem oplevert.

Iedereen de allerbeste wensen voor 2013 veel veilige km en een goede gezondheid.

nog even foto'tje van het bling-bling werk.



full
 
Laatst bewerkt:
Het is weer eens wat anders dan een RG500 of RD500 blok in een modern frame,
ben benieuwd hoe het er uit gaat zien. :Y
 
in afwachting vd uitlaten beetje gaan navelstaren hoe de Suka er nu Qua uiterlijk uit moet gaan zien. ik had en heb hier nog geen enkel beeld bij. Ben zelf vd race en caferace look en ik kom hier niet mee uit de voeten. De kuip wil ik er niet meer op hebben (1/2 kuip evt) je mag het blokje best zien is ook de grap.
Wat ik ook bedenk |( ik kom uit op een steetfighter uiterlijk en dat is gewoon niet mijn ding.
Ben beetje met het zitje gaan rommelen aangezien ik de zitjes die in de handel te koop zijn oer lelijk vindt soort wespen kont maar dan met een overdreven disney aanhangsel.
Bestaande kontje ingekort en smaller gemaakt en er wat op gefreubelt (voor spatbord dus _O- ). probeer wat foto's mee te sturen.
commentaar en ideeen zijn welkom.
full
 
Heren, ik bied mijn GT550 te koop aan, ik wilde er eerst een cafe racer van gaan maken met oa moderne vering en remmerij erop maar ik zie dat toch niet helemaal zitten. En de fiets is nog erg origineel en compleet, wel in B staat misschien iemand die deze fiets in A staat wil brengen als project? Richtprijs is wat ik er voor betaald heb, 2 mille.

Surfroy01 in "Suzuki GT 550 1972-1977"

Verkocht voor de vraagprijs aan een belg, dit is zijn 2e die hij in korte tijd uit NL heeft gehaald!
 
Gisteren maar eens aan de gasfabriekjes begonnen. helaas heb ik van deze gecombineerde carburateurs geen enkele documentatie.
Weet iemand waar ik documentatie kan vinden of heeft een van jullie kopie voor me.
full
 
foto vd cilinderkop.
recht/links ziet eruit als maanlandschap middelste heeft vrijwel geen last van pitting.
wat zegt dit over de verbranding?
is er iets aan te doen?
gewoon laten voor wat het is?

graag advies,
Peter
full
 
Die zal ooit wel eens vastgelopen zijn,polijsten is een manier om het weer netjes te krijgen.
 
heren een vraagje voor de GT 380 / 550 eigenaren

kan iemand mij vertellen hoe lang de toerenteller kabel is bij de 380/550 ??

op mijn RG 250 heb ik een andere kokpit gezet
waardoor de toerenteller iets hoger zit dan origineel
met als gevolg dat de kabel te kort is
de kabel van een GT 250 is weer veel te lang
volgens mij is de kabel van de 380 korter dan die van de 250 :? :?

hoor het graag :Y :Y
 
heren een vraagje voor de GT 380 / 550 eigenaren

kan iemand mij vertellen hoe lang de toerenteller kabel is bij de 380/550 ??

op mijn RG 250 heb ik een andere kokpit gezet
waardoor de toerenteller iets hoger zit dan origineel
met als gevolg dat de kabel te kort is
de kabel van een GT 250 is weer veel te lang
volgens mij is de kabel van de 380 korter dan die van de 250 :? :?

hoor het graag :Y :Y

Erik............willen M.V. te B. of E.P te Z/W dat niet "verklappen" na een meeltje of telefoontje ?

:W
 
vandaag de uitlaatjes binnen en even gepast, gelukkig gaat met wat slijp/las/pas werk helemaal lukken. project nog in business.
full
 
Mooi spul :9~ waar zijn die van, van Higgspeed?

klopt ze komen uit blackpool ik heb ze via Erik over laten roeien.
Heeft nogal wat tijd gekost om ze hier te krijgen maar het is gelukt en ze zijn nog passend te maken ook. Ik kan door met het plan ben alleen hierom al weer blij *O*
mgr. en fijne dag, Peter.
 
Suka is van de brug het wordt tijd om te gaan rijden met de andere motoren dus de brug moet vrij zijn. Brommer in de hoek gezet voorlopig einde project volgende winter weer verder. bedankt voor jullie input wie weet als dit topic nog in leven is tot over paar maanden. veel plezier allemaal laten we hopen dat het weer gaat meewerken, we de gepoetste kant van de brommers boven houden en veel km maken.
nog laatste foto.
full
 
Suka is van de brug het wordt tijd om te gaan rijden met de andere motoren dus de brug moet vrij zijn. Brommer in de hoek gezet voorlopig einde project volgende winter weer verder. bedankt voor jullie input wie weet als dit topic nog in leven is tot over paar maanden. veel plezier allemaal laten we hopen dat het weer gaat meewerken, we de gepoetste kant van de brommers boven houden en veel km maken.
nog laatste foto.[afbeelding]

Dit topic blijft zeer zeker in leven. Als het mooi weer wordt ga ik weer verder. En daar was het allemaal mee begonnen.

Groet,
Ruud.
 
Terug
Bovenaan Onderaan