Suzuki Monsutā aka Suzuki Monster

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er is wel ruimte maar ik moet een hele kleine hebbe, aangezien ik die nog niet heb is dit een tijdelijke oplossing ;)
En bedankt :D
 
Hier de nieuwste foto's van de motor :D vandaag stukje gereden omdat ik grotere sproeiers moest halen, gelijk onbedoeld beetje gedrift... achterschokbreker stond te hard reed op rotonde en begon spontaan te glijden.. best scary zo ineens xD

uz36.jpg

2xay.jpg

pvq6.jpg

3soo.jpg

w52b.jpg

4ymm.jpg
 
thanks Sander,

Ben zelf ook blij met resultaat, ook omdat het kontje zo lekker slank is en toch stukkie korter als originele kont waardoor motor toch weer korter lijkt als origineel.
Nu nog sparen en zoeken voor leuke wieltjes want vind de 3spaaks niet mooi, en een duozit cover.
Van de winter wil ik de motor late spuiten moet alleen nog eens goed gaan na denken over de kleur. Vond de nieuwe KTM SuperDuke Concept wel vette kleurstelling hebben vooral die wielen zo zijn vet.

Tevens eergister sproeiers gehaald want motor loopt te arm, smoort als ie koud is met oppakken en als ie warm is bij de 7K RPM stottert ie flink, trek ik de choke er op loopt ie wel door. Dus carbs te arm. Gister nog even de rechter spiegel er op gezet, toch wel zo fijn met rijden.
 
het zit weer tegen :(

Had grotere sproeiers geleend bij kennis van me, passen die niet in de sproeier buis.. WTF!
even op de draad gemeten en de sproeiers die er in zitten zijn 4,8mm dik en de grotere zijn 4,9mm Sproed is verder het zelfde.....
Dus oude sproeiers weer terug gezet en toen de naalden allemaal op de hoogste stand gezet. Toen was me iets opgevallen, de luchtfilters zaten niet goed op de carbs. Dus los gehaald en eens goed bekeken en gemeten. Aansluiting carbs zijn 58mm die van luchtfilter zijn 60mm. Nu maakt dit nog niet zoveel uit kon evt. 4 ringen draaien en dan was het opgelost. Laat nou net de steek van 2 carbs 85mm zijn en de steek van luchtfilter aansluiting is 80mm.........
FIJN!! past dus niet en ik kan mn luchtfilters niet verder naar achter zetten want dan past het niet.

Nu is dus de vraag wat moet ik doen. Kan geen 1in2 filters vinden (dus 1 ovale filter voor 2 carbs) dus ben denk ik genoodzaakt om 4 losse filters aan te schaffen, maar ja dit gaat dan weer ten koste van de hoeveelheid lucht. Als 1 inlaat open gaat en die heeft een ruimte van 2 carbs aan luchtfilter is dat toch altijd beter dan maar 1 filter voor 1 carb.
Maar denk dat er niets anders opzit, tenzij iemand een alternatief weet??

gr Lloyd

PS. nu heb ik dus nog niet kunnen rijden met de motor.
 
lissenaar?
Ja fijn zitje is het haha, ben momenteel bezig met mn luchfilters alson passend te maken op mn carbs. We kunnen op het werk 3D printen dus heb op solidworks even een halve maan getekend die als space dient en dit is gister geprint op het werk. Was nog wat aan de dikke kant dus zelf maar even dunner gemaakt. Was te goed aan de maat xD.
denk pas maandag afmaken want heb dit weekend mn laatste ONK wedstrijd dus de crosser gaat weer eventjes voor.
Ik hou jullie op de hoogte
 
Kleine kick :D

Zo, voor de kerst had ik nog een GSX-R rem en koppeling hendel setje gekocht van iemand hier op het forum.
Maar wegens omstandigheden nu pas tijd kunnen vinden.
Heb de remhendel gemonteed.. Wilde ik de koppelings hendel monteren. Was ik vergeten dat ik een Suzuki Bandit koppelinghendel heb aangezien ik met een std GSXR niet uitkwam met een recht stuur en de koppelingskabel.
Dus daar moet nog even wat voor gefixt worden.
Hier toch een pic.. van de remhendel

85al.jpg
 
Oma opsoute!! met je hippe bril en bloemetjes krans op oe hoofd!


Laatst een rest stuk wrap folie besteld op internet, vandaag binnen gekregen.
Net even geprobeerd op mn teller unit :D

lqi8.jpg

Hier het resultaat op de fiets :D
zxh1.jpg
 
@gs500 van internet webshop.
@suzuha jup stickerbomb :D alleen omdat het zo'n klein oppervlakte is is het niet erg duidelijk.
Maar ik wil nog meer bestickeren :D
 
Dit blijft ook wel een lekker ding hoor.
had voor de start van mijn project getwijfelt tussen een streetfighter, caferacer of een tour naked met als uitgangspunt een duc monster.

is uit eindelijk de eerste geworden, maar door jouw project weet ik zeker dat mijn volgende project de tour-naked met duc monster als uitgangspunt gaat worden.:Y

P.S.
nog vorderingen??
 
Heb je een link naar de shop?

kan de link niet meer vinden. Er zijn genoeg webshops die folie hebben. Alleen dit is goedkope folie dus zit niet heel veel rek in. Heb nog niet echt extreme vormen geprobeerd.

Dit blijft ook wel een lekker ding hoor.
had voor de start van mijn project getwijfelt tussen een streetfighter, caferacer of een tour naked met als uitgangspunt een duc monster.

is uit eindelijk de eerste geworden, maar door jouw project weet ik zeker dat mijn volgende project de tour-naked met duc monster als uitgangspunt gaat worden.:Y

P.S.
nog vorderingen??

Dankjewel :D
Niet echt vorderingen, denk dat ik vandaag/morgen andere schokbreker er onder ga zetten, heb even een ruwe solidworks schets gemaakt voor nieuwe aansluit flens van de yoshimura demper, moet nog wat maten meten zodat ik definitieve tekening kan maken.

Verder wil ik zodra de andere schokbreker er onder zit naar nijmegen gaan om de vering te laten afstellen en de motor zelf moet nog een keer afgesteld worden. Maar dat word pas gedaan zodra de yoshi er weer opzit.
 
Oma opzoute!!!

Even een kleine update,
Heb vorige week vrijdag een bus gedraaid zodat ik m'n Yoshimura op mn linkpijp kon zetten.
Demper nog een klein stukje ingekort (paar mm's) Even een nood oplossing beugel gemaakt..

Zie hier het resultaat:
0yrz6iJ.jpg


uitlaat moet nog iets naar voren komen, dit hoop ik morgen te kunnen doen. Plus ga ik morgen een ander stuur halen. Dit stuur dat is te slap. als ik aardig begin te remmen voor buigt het stuur gewoon een beetje.... geen fijn gevoel. Ook wil ik eens wat gaan proberen met mn velgen.. Heb nog aardig wat stickerbomb vel over.. :D
 
Het wordt echt wat
full
, die uitlaat ziet er op zich al lekker uit zo, zal zeker als de puntjes op de i komen, nog veel mooier worden.

Stickerbomb ben ik wel nieuwsgierig naar, ligt wel aan de soort bomb of de motor het kan hebben, veel plezier met plakken!
 
Zelfde stickerbomb als op mn tellerplaat.
en dankjewel.

zoals alle streetfighters... motor is nooit af xD
 
Move oma get out the way!!

Ik heb niet stil gezeten..
Nieuw rubber om de wieltjes, wieltjes gestickerbombt, nieuwe koplamp gekocht, nieuwe teller gekocht, plaatjes geschoten, tekeningen gemaakt..
Koplamp is een koplamp van een Yamaha Mt-03
Teller unit is een Koso-bt01
en nog iets leuks aangeschaft.. een QuickShifter... Zelfgemaakt door een kennis van mn pa, 20jaar geleden toen hij nog deed drag racen met een GSX1100

Hier een reportage van wat foto's


cH1c9S9.jpg

z1Q9mhD.jpg

5TFXBOY.jpg

YNbuFbJ.jpg

Lht4c6z.jpg

um5sWXW.jpg

fugjlYR.jpg

V4NmBiQ.jpg

OQirJ4I.jpg

86vo5Nl.jpg

JpmiokP.jpg
 
Vandaag maar eens een tanktas aangeschaft, werd strontziek van die rugzak altijd..

Magneet tankring systeem van Hepco&Becker en tas van baggs-connection.
MOvi2Pq.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan