Suzuki RG 250 Demo racer

Achterbrug zit erin
Zal van het weekend betere foto's maken

20240112_144716.jpg
20240114_144450.jpg
20240114_153129.jpg
20240114_171058.jpg
20240114_171107.jpg
20240115_171547.jpg
20240115_171621.jpg
 
Al de RG250's die ik ooit heb horen lopen rammelen :Y
Het is de koppeling daar zitten demping rubbers in en die zijn door de hitte/ olie en of ouderdom gekrompen.
Wat voor speling zorgt en dus het rammelende geluid.

Ik he heel erg veel koppelingen gekocht in Japan van motoren met weinig km op de teller.
Maar allemaal hadden ze speling
De beste heb ik gemonteerd in mijn RG ''s.

Nu heeft iemand uit Australië een set viton rubbers gemaakt voor mij
Die gaan in een koppeling en dan ga ik testen of het werkt
Dus geen of bijna geen rammelende koppeling meer hopelijk.

received_191538456198522.jpeg
received_341714647670289.jpeg

received_512315349881759.jpeg
received_349150083369162.jpeg
FB_IMG_1652119626906.jpg
FB_IMG_1652119607570.jpg
20240207_194532.jpg
20240207_194535.jpg
20240207_194620.jpg
20240207_194624.jpg
20240207_195339.jpg
20240207_195442.jpg
20240207_195932.jpg
20240207_195936.jpg
20240207_200946.jpg
20240207_200959.jpg
20240207_201133.jpg
20240207_201221.jpg
20240207_201236.jpg
20240207_201255.jpg
20240207_201406.jpg
20240207_202449.jpg
20240207_203233.jpg
20240207_203248.jpg
20240207_203342.jpg
 
Hier de filmpjes van de speling
Het blok waar deze koppeling uit komt heb ik gisteren voor het eerst open gemaakt
De vorige eigenaar had de koppeling niet op moment vastgezet....
Slordig zullen we maar zeggen |(







 
ik heb ooit bij een machine fabriek gewerkt wat ze maaibalken maakte, daar werden de messen geklonken met een soort trillende pers. koud geperst in ieder geval
 
ik heb ooit bij een machine fabriek gewerkt wat ze maaibalken maakte, daar werden de messen geklonken met een soort trillende pers. koud geperst in ieder geval
Dank je wel
Dan moet ik op zoek naar een trillende pers.
Of zelf doen met een hamer
Ik ga uitzoeken hoe het moet
 
Ach, koppeling gerammel hou je toch niet tegen, na een x aantal km's begint het weer want die rubbers slaan in.
Het hoort eigenlijk ook bij een 2 takt, RG droge race koppelingen maken ook veel kabaal.
 
Misschien een domme opmerking, omdat ik van de RG verder weinig af weet,
Maar kan je die koppeling niet star maken en een naafdemper monteren(?)
Zal wellicht niet passen op een origineel achterwiel bedenk ik nu..

🤔
 
Laatst bewerkt:
Misschien een domme opmerking, omdat ik van de RG verder weinig af weet,
Maar kan je die koppeling niet star maken en een naafdemper monteren(?)
Zal wellicht niet passen op een origineel achterwiel bekend ik nu..

🤔
Er zitten achterwiel demper in
Geen idee of dat kan.
Ik denk altijd suzuki heeft het zo ontworpen daar zal wel een goede reden voor zijn
 
Ach, koppeling gerammel hou je toch niet tegen, na een x aantal km's begint het weer want die rubbers slaan in.
Het hoort eigenlijk ook bij een 2 takt, RG droge race koppelingen maken ook veel kabaal.
Ja dat ben ik met je eens Paul
Maar er zit wel heel erg veel speling op d'r korf
 
Vaak wordt volsyntetische/ ester versnellingsbak olie toegepast want dat schakelt fijner. Standaard NBR rubber is daarmee geen fijne combi, gaat krimpen en harder worden. Viton is dan een prima oplossing, bij voorkeur met een vergelijkbare hardheid. Als het steviger is, verschuif je de belasting naar de tandwieltrein, met mogelijke hogere slijtage tot gevolg op de lange duur. Maar dat is voor incidenteel gebruik in demo races geen probleem.
 
Ziet er uit alsof ze een grote boor gebruikt hebben ipv een frees en hoon.🫣
Maar zal wel door de close-up opname komen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan