Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gaat niet om de zuigveren, maar doe je niks krijg je geheid krassen op je zuiger.camferen van spoelpoorten is nergens voor nodig. ze zijn niet breed genoeg opdat de zuigerveren erin zouden kunnen expanderen en er achter blijven haken.
en het kost vermogen, omdat door het coanda-effect de gassen afwijken van hun richting.
mensen die het beter weten dan jij of ik zeggen dat het nergens goed voor is, ik heb dat niet zelf bedacht.Gaat niet om de zuigveren, maar doe je niks krijg je geheid krassen op je zuiger.
ik blijf zoiets grappig vinden : eerst tunen en daarna zeggen dat het niet belangrijk is. rijdt dan gewoon standaard (vooralsnog heb ik het hier niet over TS)Verder is het maar een demo racer, dus die pk die het misschien scheelt maakt ook niet uit.
Ja, beterweters heb je genoeg in de wereld, de praktijk laat toch anders zien. Na zo'n tig 2takten in handen gehad te hebben denk ik het toch ook wel (een beetje)te weten.mensen die het beter weten dan jij of ik zeggen dat het nergens goed voor is, ik heb dat niet zelf bedacht.
straf, Frits Overmars en Wayne "Wobble" Wright beterweters noemenJa, beterweters heb je genoeg in de wereld, de praktijk laat toch anders zien. Na zo'n tig 2takten in handen gehad te hebben denk ik het toch ook wel (een beetje)te weten.
Ik weet hier eigenlijk veel te weinig vanstraf, Frits Overmars en Wayne "Wobble" Wright beterweters noemen
nog wat foto's van de zuiger uit mijn knutselhoekje :
Bekijk bijlage 1974027
Bekijk bijlage 1974028
kan je mij de krassen tonen aan de zijkant van de zuiger waar de spoelpoorten zitten ?
en zoals gezegd in mijn topic : op de bovenste foto zijn de uiteinden van de zuigerveer gepasseerd langs de spoelpoort, en toch zie je er daar niks van en was dat geen enkel probleem, geen enkele beschadiging. niet aan de zuiger en niet aan de cylinder. pas toen het uiteinde aan de veel grotere uitlaatpoort kwam is het mis gegaan.
Wobbly van het “succesvolle” TSS verhaal…..straf, Frits Overmars en Wayne "Wobble" Wright beterweters noemen
nog wat foto's van de zuiger uit mijn knutselhoekje :
Bekijk bijlage 1974027
Bekijk bijlage 1974028
kan je mij de krassen tonen aan de zijkant van de zuiger waar de spoelpoorten zitten ?
en zoals gezegd in mijn topic : op de bovenste foto zijn de uiteinden van de zuigerveer gepasseerd langs de spoelpoort, en toch zie je er daar niks van en was dat geen enkel probleem, geen enkele beschadiging. niet aan de zuiger en niet aan de cylinder. pas toen het uiteinde aan de veel grotere uitlaatpoort kwam is het mis gegaan.
moet je wel het volledige verhaal vertellen. het was een verhaal zoals dat van Norton, waarbij 1 partner (Steve) heel mooie verhaaltjes verteld en tegelijk de buisness omzeep helpt en de andere eigenlijk ook slachtoffer van is.Wobbly van het “succesvolle” TSS verhaal…..
tuurlijk kan je ze gebruiken.. iedereen deed het gedurende decennia. er zijn geen nadelen, buiten wat minder vermogen.Ik weet hier eigenlijk veel te weinig van
Heb het laten doen door iemand die al jaren succesvol raced met de RG.
Ik begrijp dat het niet nodig is en dat het vermogen kost.
Maar kan het kwaad?
Kan ik de set gewoon monteren ?
hopelijk wel jaMaar meer vermogen dan standaard
Naar Jan moet je niet luisteren, met z'n spookbeelden van vermogen verlies . Frits Overmars zijn verhaal over tuning:Ik weet hier eigenlijk veel te weinig van
Heb het laten doen door iemand die al jaren succesvol raced met de RG.
Ik begrijp dat het niet nodig is en dat het vermogen kost.
Maar kan het kwaad?
Kan ik de set gewoon monteren ?
Ja ''rare jongens'' die Belgen.Ach Jan rijdt ook gewoon door met een KR1 met verrotte zuiger.
JanBros' kleine 2-takt knutselhoekje
dit heb je niet goed begrepen denk ik. Frits zegt helemaal niet dat je moet doen wat jij zegt, of wat gedaan is met de cylinders van TS. maar zoals ik al vaker heb gezegd is bedrijpend lezen zwaar onderschat.Naar Jan moet je niet luisteren, met z'n spookbeelden van vermogen verlies . Frits Overmars zijn verhaal over tuning:
Dat nabewerken doen we weer met een slijpsteentje, waarmee we de randen van de poorten schuin afslijpen met een diepte van 0,1 mm over een breedte van 0,5 mm.
Een strook schuurlinnen die heen en weer wordt getrokken over de randen kan goede diensten bewijzen, en ook bij het gladmaken van de gaten in de zuiger is dat een prima hulpmiddel.
Nou jij weer Jan.
De link:
https://kreidlerdatabase.nl/personen/overmars-frits
Suzuki RGV opvoer gids, en wat schrijft de fabriek voor?; afronden van de randen.
https://www.tyga-performance.com/im.../08suzukipartbooks/02rgv250hopupkitmanual.pdf
zo goedkoop.Ach Jan rijdt ook gewoon door met een KR1 met verrotte zuiger.
JanBros' kleine 2-takt knutselhoekje
Hehe, ik maak geen ruzie, ik zat Jan maar wat te plagen. Moet kunnen toch?Heren geen ruzie maken
Je bedoeld eergisteren, toen het een graadje of 16 was, nu is het weer nat, en bewolkt en koud.Top weer gisteren!
Je moet ze ook niet echt afschuinen , maar ontbramen. De zuiger die je toont passte ook zo'n beetje overdwars in de cilindermisschien kan RG Gamma op deze foto aanduiden wat voor krassen je krijgt op de zuiger van de spoelpoorten niet af te schuinen ?
nee, je hebt weer niet goed gelezen.Je moet ze ook niet echt afschuinen , maar ontbramen. De zuiger die je toont passte ook zo'n beetje overdwars in de cilinder
zo te zien aan de blow by. Ook zie ik toch duidelijk een krasje zitten.
normaal ga ik daarmee akkoord, maar dit ging zo geleidelijk dat ik al ettelijke km's had doorgereden voor ik echt door had dat er iets scheelde - en zonder het minste mechanische geluid - dat er totaal niks op wees dat er mechanisch iets niet in orde was.Verder is het niet verstandig door te rijden als je vermogensverlies hebt, ik heb dat ook een keer gedaan, koste mij een carter.