zo blok ligt compleet in onderdelen.
Heb toch meer schade aangetroffen als ik dacht.....
Denk dat dit de oorzaak is van het slechte starten.
alle inlaat kleppen zien er ongeveer zo uit
verklaard misschien ook waarom de inlaat Klepspeling binnen 3000km van goed naar minder dan 0,05mm was verlopen. Dit zal niet van de kilometers zijn die ik ermee gereden heb.
De uitlaat kleppen zijn licht ingepit .
8 nieuwe kleppen bij af1racing kost 728euro pfffff...
klepzittingen zijn gewoon te laten slijpen? iemand ervaring hiermee?
de sprag clutch die 1000km terug stuk ging heeft wat ijzerdeeltjes door het blok gegooid, deze vond ik daarna ook terug in het oliefilter en op mijn magnetische olieaftap plug.
mogelijk zijn deze ook langs de zuiger gegaan.
cilinders vervang ik zowieso maar zijn de zuigers nog te gebruiken als ik de skirts licht polijst ?
op de koppeling arm zijn er wat brokjes af, kan ik dit verder vlak vijlen/schuren of moet deze vervangen worden?
dan de 2 schakelarmen met wat rare plekjes erop.
het voelt niet ruw aan, maar het 5e tandwiel lijkt wel wat warmte verkleuring te hebben van de wrijving.
vervangen?
krukas is dan gelukkig nog wel goed
Alleen een lager schaal van de drijfstang zat op het koper.
En heeft wat deeltjes op de krukas achtergelaten , maar dat is met een beetje polijsten wel weg te krijgen.