Tanktas?

JorisK

MF veteraan
16 jan 2005
6.009
676
Bergen op Zoom
Ik wil binnenkort een tanktas gaan kopen en net als met alles zal je daar ook wel weer de verschillen hebben wat het èèn een kudproduct maakt en het ander een geweldig.

Ik heb al wat research gedaan en merkte dat er veel tassen zijn die te bevestigen zijn met magneten?? Blijft dat wel zo lekker zitten??

Verder ben ik als de dood dat zo'n tas de laklaag op mijn tank naar de knoppen helpt, is die zorg onterecht of zijn er mensen die maatregelen treffen?

Alvast bedankt :+
 
Ik heb ook magneetjes in mn tanktas.
Ik leg er voor de zekerheid ff een doekje onder tegen het beschadigen.
Van het losraken heb ik iig geen last, waar je wel ff op moet letten is hoe veel magneetjes dr op zitten en hoe ze gepositioneertd zijn
 
Heb op mijn motor een tanktas van Oxford (één van de beste, maar ook duurste tanktassen e.d.) Deze is ook met magneet-bevestiging en een bandje voor om je balhoofd.

Van Oxford heb je heel veel soorten een maten. Bijv. de humpback is een leuk en compacte tanktas.

Mijn vrouw heeft ook een Oxford tanktas maar die moet je met riemen bevestigen omdat ze een kunststof tank heeft (Triumph Daytona T595)

Je kan ook kiezen voor een bagster, dat is een leren hoes die je om je tankt moet doen (incl. opening voor de tankdop) Op deze hoes kun je dan heel gemakkelijk een bijbehorende tanktas bevestigen.

Om beschadegingen te voorkomen kun je ook gebruik maken van kunststof matjes die je ook wel gebruikt als vloer in een tent. Of je tank met een doorzichtige folie afplakken (bijv. boeklon folie die je kan gebruiken om boeken te kaften) Er is volgens mij ook originele doorzichtige folie te koop
 
Ik wil binnenkort een tanktas gaan kopen en net als met alles zal je daar ook wel weer de verschillen hebben wat het èèn een kudproduct maakt en het ander een geweldig.

Ik heb al wat research gedaan en merkte dat er veel tassen zijn die te bevestigen zijn met magneten?? Blijft dat wel zo lekker zitten??

Verder ben ik als de dood dat zo'n tas de laklaag op mijn tank naar de knoppen helpt, is die zorg onterecht of zijn er mensen die maatregelen treffen?

Alvast bedankt :+

Op mijn vorige motor ook altijd gebruikt met magneten en dat blijft prima zitten hoor.

190+ is geen enkel probleem en ik heb zeer zeker geen krassen op mijn tank gekregen.

By the way, heeeeeeeel toevallig heb ik een tanktas in de aanbieding _O-
 
Kud is met een T

Ik dacht: met peren.....
Serieus: magnetische tanktassen werken prima. Wel even opletten als je bv je tas ergens op de grond hebt gelegd of er niet iets aan de magneten 'kleeft'. Is me zelf een keer overkomen dat er een staalsplinter aanhing die een diepe kras in de lak maakte :r
 
een tanktas met magneten is makkelijk, maar geeft krassen. je kunt die krassen wel (redelijk) voorkomen, maar dan moet je hier paranoide mee omgaan, voorzichtig plaatsen en losmaken en altijd met doekjes werken. sommigen kiezen hiervoor en zijn er tevreden mee.

Mijn stijl is dat echter niet. Ik nam die krassen liever voor lief, gemak dient de mens. Een hele andere oplossing is een bagstar tas. kost een paar centen, maar je tank blijft absoluut krasvrij (ook bij gemakzuchtige mensen zoals ik)
 
sw-motech heeft tassen welke met een adapter ring bevestigd worden.
De adapter ring wordt aan de boutjes van je tankdop bevestigd. De dop kan nog gewoon open en de tas klik je daar dan weer aan. Motoport verkoopt de tassen wel. Er blijft een beetje ruimte tussen de tas en de tank, geen krassen dus.
 
Ik wil binnenkort een tanktas gaan kopen en net als met alles zal je daar ook wel weer de verschillen hebben wat het èèn een kudproduct maakt en het ander een geweldig.

Ik heb al wat research gedaan en merkte dat er veel tassen zijn die te bevestigen zijn met magneten?? Blijft dat wel zo lekker zitten??

Verder ben ik als de dood dat zo'n tas de laklaag op mijn tank naar de knoppen helpt, is die zorg onterecht of zijn er mensen die maatregelen treffen?

Alvast bedankt :+
Ik heb nog een leuke voor je te koop ;) met magneten en bevestigingsriem.
Hij bestaat uit 3 delen, 1 kaartenvak en 2 tassen. De tassen zijn ook voorzien van een kaartenvak en te gebruiken als rugzak *D .

Blijft gegarandeerd zitten tot 230km p/u. Te koop omdat m'n beemer een kunststof tank heeft.

Mail maar ff bij interesse :) .

Met betrekking tot de laklaag van je tank: een schone tank en schone zeem tussen de tas en tank helpt ;) .
 
KuD met een T of Schijven zonder R wat maakt het uit.

Weet je zeker dat je met een tanktas wil gaan rijden ?

Beroepsmatig ben ik bij heel wat aanrijdingen geweest en weet dat je lelijk letsel kan oplopen aan je borst bij een aanrijding. De tas werkt dan net als een airbag, maar dan met betonvulling.

suc6
 
KuD met een T of Schijven zonder R wat maakt het uit.
Weet je zeker dat je met een tanktas wil gaan rijden ?

Beroepsmatig ben ik bij heel wat aanrijdingen geweest

Uit ervaring weet ik dat je lelijk letsel kan oplopen aan je borst bij een aanrijding. De tas werkt dan net als een airbag, maar dan met betonvulling.

suc6
Waarom rijd jij met beton in je tanktas :?

:+


Ff serieus: ik begrijp de relatie niet tussen tanktas en borst(kast?)letsel. Volgens mij val ik liever op de tanktas dan de tank :?
 
KuD met een T of Schijven zonder R wat maakt het uit.

Weet je zeker dat je met een tanktas wil gaan rijden ?

Beroepsmatig ben ik bij heel wat aanrijdingen geweest en weet dat je lelijk letsel kan oplopen aan je borst bij een aanrijding. De tas werkt dan net als een airbag, maar dan met betonvulling.

suc6

Het alternatief, een rugtas, lijkt me nog minder prettig. Ik heb mijn spullen, zoals mijn nette schoenen, liever voor me met de kleine kans dat ik er tegenaan bots dan op mijn rug met de grote kans dat ik erop land.

Ik heb overigens een Held tanktas met magneten, en die blijft prima zitten tot 140 km/u (140 is op een CX al een hele belevenis :P ). Wel rekening houden met bankpasjes en credit cards!
 
Bij een plotselinge vertraging (lees aanrijding) gaat je lichaam eerst even een fractie van een seconde verder in de richting waarin het oorspronkelijk ging. Het eerste wat je dan tegenkomt is je tanktas. Hierna wordt je pas gelanceerd.

Dit geldt natuurlijk wel voor een frontale aanrijding.

Maar ja...ieder zijn wens. Ik rij in ieder geval ZONDER tas.
 
Bij een plotselinge vertraging (lees aanrijding) gaat je lichaam eerst even een fractie van een seconde verder in de richting waarin het oorspronkelijk ging. Het eerste wat je dan tegenkomt is je tanktas. Hierna wordt je pas gelanceerd.

Dit geldt natuurlijk wel voor een frontale aanrijding.

Maar ja...ieder zijn wens. Ik rij in ieder geval ZONDER tas.

Hoe vervoer jij je bagage dan? Alles in koffers / zadeltassen en achterop de motor?
 
rugzakje.
Je land zelden op je rug. En je rug kan meer hebben dan je borst.
:W

Dat laatste is waar, maar een rugzak kan je wel degelijk belemmeren wanneer je over de grond rolt. Overigens zit tussen die rugzak en je rug nog een rugprotector, maar toch heb ik liever niet mijn kabelslot oid op mijn rug ...
 
Tanktassen zijn ideaal. Ik gebruikte hem elke dag voor woon/werk verkeer en heb nog nooit problemen van krassen etc gehad.

Enige nadeel van magneten is dat ik nogal eens de neiging hem om m'n portomonee met pinpassen etc erin te gooien :X
 
KuD met een T of Schijven zonder R wat maakt het uit.

Weet je zeker dat je met een tanktas wil gaan rijden ?

Beroepsmatig ben ik bij heel wat aanrijdingen geweest en weet dat je lelijk letsel kan oplopen aan je borst bij een aanrijding. De tas werkt dan net als een airbag, maar dan met betonvulling.

suc6
Weet je wel hoeveel benen er gebroken zijn met aanrijdingen waarbij motorrijders over hun motor zijn gevlogen, doordat het stuur in de weg zat.
Sturen ook maar weg halen?

Zo kun je alles wel negatief uitleggen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan