Te hard rijden..

en nog iets...ik ben tenminste eerlijk...er zullen er ook genoeg zijn die een hoop beweren, maar niet waar kunnen maken...je zit tenslotte anoniem achter een compie...maar ik hou het gewoon bij wat ik doe en kan...niet meer, niet minder...zoals mn wheelys...die kan ik waarmaken....tot aan de 200 op mn achterwiel houden....of met een gangetje van 160kmph 600 meter auto\'s inhalen op mn achterwiel
Da\'s ook stoer genoeg hoor, dat je geen kneedowns kunt vergeven we je. ;)

Maar ik denk dat we evt. ideeën over toertochten of circuitdagen beter in het voorjaar van volgend jaar kunnen plannen ivm het weer.
 
tuurlijk ik rijd ook hard max, maar er zijn gewoon grenzen, en je bekoopt dat soort acties gewoon een keer met de DOOD....so simpel is that...

en sorry dat ik zeg (no offense) maar ik proef een beetje stoer doenerij...uit deze verhalen...
ik bedoel dit niet als aanval, maar het komt echt over van...kijk mij nou!!

ik bedoel als je zegt dat je op circuit assen een rondje 1:30 draait...dan ben je pas een kerel..want dan kan je rijden...

ik durf bijna te beweren dat als jij een crt dag gaat doen op assen, en je rijdt tegen een marshal met een fazer 600, die rijd jou helemaal zoek....

ik heb het gezien...gasten grote mond, op duc\'s/r1 en dat soort fietsen...nou ze werden afgedroogd...

en nog iets, je brengt niet alleen jezelf ingevaar, dat maakt me nie uit, maar ook andere om vervolgens een wheelie te maken tussen autoos door...

200 per uur en dan wielie oke, cool! maar het zal me nix verbazen als dat ook op een plek geweest waar het net niet kon.......

zo ik heb gesproken...

wat betreft het afhuren van een circuit, ik ben daar toch over 2 weken voor een training en dan ga ik wel ff overleggen met die gasten...

dat horen jullie nog dus...
 
wat betreft het afhuren van een circuit, ik ben daar toch over 2 weken voor een training en dan ga ik wel ff overleggen met die gasten...

dat horen jullie nog dus...

Lijkt me gaaf. Overigens doe ik slechts 1.45 ondanks niedauns. Durf niet zo hard een bocht in. Geef liever wat gas bij in een bocht dan dat je nog wat snelheid kwijt moet.
 
ik ben voorlopig niet van plan om dood te gaan...tenminste niet door mn eige toedoen...het is niet tussen de auto\'s door, maar wederom op de linkerrijbaan van de snelweg...en het is geen stoerdoenderij...als dat zo was zei ik ook dat ik niedowns kon make...en ik heb al gezegd, weet nie meer in welke topic...ik wou dat ik zo een ouwe rot bij kon houwe...en over wheelys...dat is niet op plaatse waar het niet kan...ook volgens jouw normen zal het kunnen...
en ik ga ook op ciruit rijden...om ook kneedowns te kunnen maken...ik heb laatst met een groep van 15 man in de Eiffel gereden...2dagen lang...onder begeleiding van een KLPD agent, die daar regelmatig komt, en het daar goed kent...hij rijdt al 22 jaar motor...bij de politie...reed op een BMW1100 RT....en niemand van ons die hem kon bijhouden...ja, het lukte me alleen als ik in zijn lijn bleef...maar zulke jongens kunnen rijden...daar heb ik respect voor...
 
Op Dinsdag 11 september 2001 12:27 schreef Fastnappie het volgende:
en nog iets, je brengt niet alleen jezelf ingevaar, dat maakt me nie uit, maar ook andere om vervolgens een wheelie te maken tussen autoos door...

ahh..hou je nie es meer van me? :P
 
hoogstraat? kennik nie..maar kom jij es in zoetermeer kijke...zie je waarom het wel kan :)
afgeslote wege, verbode voor voetgangers en fietsers, geen zijwegen, en gescheide rijbanen...en dan 50 en 70 moge rijde? dacht ut nieee
Is een revalidatiekliniek voor o.a. mensen met een hoge dwarslaesie.
Zoals ik al schreef: je medeweggebruikers rekenen niet op zo\'n hoge snelheid: dus meestal onverantwoordelijk rijgedrag. En hoe is het met je remweg?
 
goed vooruit kijken....ff afkloppen...maar ik heb alle remsituaties onder controle gehad, zonder het *OEPS gaat dit wel goed* gevoel te hebben...onderhoud aan mn motor=super belangrijk...dus remmen zijn altijd in topconditie..
 
Wat leuk allemaal, knietjes, wheelies, en weet ik het allemaal. Ik rijd een 34 pk sv650s!!! Geen wheelies, geen knietjes, geen top van +180, acceleratie naar 100 in 7 seconden als ik geluk heb... En meestal rijd ik ook nog eens met een berg bagage, dus alles nog minder!!!

Maar ik rijd wel 30000 in een jaar (ook in de winter), nu bijna twee jaar, en gelukkig nog nooit op m\'n bek gelegen (afkloppe).

Maar zelfs hiermee kun je te hard rijden... Dus ik zie weinig grootspraak, want het kan allemaal makkelijk, of het veilig is dat lijkt me niet.
 
SV650 schijnt een heerlijke wheely machine te zijn :)
SV650S in een heerlijke machine in veel opzichten.
Een vriend hier heeft er in december een gekocht (ook 34 pk) voor 1 mln pesetas - 13.500 gld en nog geen moment spijt van gehad.
Ook erg mooie fiets in mijn ogen, trouwens.
Veel fiets voor weinig geld. :}
Ze kosten hier nu trouwens al 17.000 gld dus ze zijn aardig gestegen in prijs.kut-yen ! :(
 
jij was toch ook die \"maf\" die z,n r1 wou tunen om langer op z,n acherwiel te blijven rijden.
geef dat geld maar uit bij de gamma voor 6 plankjes als e zo door jaagd
 
Jongens.

Ff normaal doen, want anders gooi ik dit topic dicht.
Ik ben zelf ook niet altijd even wijs, maar ik hoor hier bepaalde opmerkingen die niet echt zo \"netjes\" zijn.
En dan druk ik me nog zachtjes uit.
Kritiek op elkaar kan en mag , discussieren ook maar let een beetje op je woorden!
Dus gun mensen geen dingen toe die je jezelf ook niet zou toewensen!!

J.W
 
Laatst bewerkt:
Ik hou niet zo van mensen die het niet eens zijn met me rijstijl en dan maar voorspellen dat ik tussen 6 plankjes kom te liggen.

Heb het al eens eerder gehoord en gelukkig heeft diegene zijn valparty overleefd en heeft het LETTERLIJK 1 haar gescheeld of hij had een dwarsleasie gehad. Na een jaar revalidatie gaat het nu eindelijk weer een beetje.

Pas dus op wat je zegt, misschien roep je het op die manier wel over je zelf af.
\"\"Mij kan het niet overkomen, want ik rij veiliger dan jouw.\"\"
Denk hier nog maar eens goed over na.
 
ja...bedankt JW....en gizmo...
enne, veilig rijden heeft in mijn ogen helemaal nix te maken met hard rijden...
een oma van 85 in een corsa (of volvo natuurlijk :P ) die 80 rijdt op de snelweg of 50 in de stad is in mijn ogen veel gevaarlijker dan een directeurtje die in zn audi A8 die 180 rijdt...
dus snelheid en veiligheid staan weinig met elkaar in verband...tuurlijk wel, maar niet zo erg als iedereen zegt...
 
Een ding voorop: ik gun niemand een akelige splut tegen het wegdek, of een andere verkeersdeelnemer.
Daarnaast kan ik niet beoordelen of je wel of niet verantwoord te hard rijdt... Op een volle snelweg met 140 overal tussendoor schieten kan vele malen gevaarlijker zijn dan met 230 over een lege snelweg blazen.... (Behalve als je een Volvo tegenkomt... ;) ), maar ik ben wel van mening dat je dat zelf ook niet kan beoordelen....
De meesten onder ons zouden schrikken als ze eens terug zouden zien hoe ze zich gemiddeld gedragen in het verkeer.... Altijd veilig & verantwoord, my @ss..... Niemand rijdt altijd veilig & verantwoord...
Wel eens een zijstraat op een gelijkwaardige kruising voorbijgereden met 50? Zijn vaak slecht te overzien, dus link... Wel eens ingehaald op een tweestrooksweg & een zijstraat voorbij zien komen tijdens je inhaalmanoevre? Niet verantwoord, maat.... Kan verkeer uit komen dat alleen naar links kijkt, omdat ze zelf toch rechtsaf slaan....
Zo zijn er nog wel talloze situaties te bedenken... Trouwens, wel eens iemand tegengekomen die op voorhand zei dat hij / zij een gevaarlijk rijder is? Tuurlijk niet, als je jezelf gevaarlijk vind op de weg pas je je rijstijl wel aan...
MAAR,

120 in Zoetermeer is vaak waanzin, vooral rond spitstijden is dit levensgevaarlijk... Als het rustig is, kan het (op de verbindingswegen) wel, maar dan kom je ook niemand tegen die netjes 70 rijdt... (of het moet een volvo, alto oid rijder zijn... }) ). Het is dus ook afhankelijk van de tijden waarop je dit doet... Net als wheelies... Tussen een file door wheelieën = heel erg :? (no kidding, een gekke Duitser op een Blade, tijdje terug, op de A50). Maar doe je het op een overzichtelijk (en aardig leeg) stuk weg, kan het meestal geen kwaad... Ook is de toedracht van het ongeluk van Max niet bekend.... Toch wordt er meteen gedacht dat het kwam door idiote snelheden... Is een beetje het zelfde als het ongeluk van Pooh wijten aan het feit dat hij regelmatig boven de 200 per uur reed..... Aan de andere kant, medeleven met medeweggebruikers zoals vermeld \'want ik ramde de voorkant ipv de deur\' komt op mij ook nogal fake over... Heb ik vrijwel ook gedaan bij brommerongeluk (was achterkant, brommer tegen achterkant, ik + kind achterop er net langs af....), maar dan echt niet voor die gast in z\'n auto... Meer om zelf het ongeluk proberen te vermijden... Is trouwens ook een hele goede reden... :)

Voorlopig oordeel ik niet over het feit of wie dan ook hier verstandig rijdt, want ik ken niet de situaties wanneer je hard gaat.... Rij zelf ook wel eens om 03.00 uur met 100 door de stad (v. Appelterenweg, voor degenen bekend in Nijmegen), maar dan is er ook geen kip te zien...

Als maten beginnen te zeggen dat je onverantwoord rijdt (na het fysiek waarnemen hoe je rijdt), dan geeft dit wel een duidelijk signaal.... Ook al vind je zelf dat je dan goed rijdt, neem dan toch maar het advies wat rustiger te doen aan.....

Tot die tijd, veel rijplezier... :)

Gr,

Muis (met 160 over de Ewijkse brug om 06.00 uur...)
 
een oma van 85 in een corsa (of volvo natuurlijk :P ) die 80 rijdt op de snelweg of 50 in de stad is in mijn ogen veel gevaarlijker dan een directeurtje die in zn audi A8 die 180 rijdt...
dus snelheid en veiligheid staan weinig met elkaar in verband...tuurlijk wel, maar niet zo erg als iedereen zegt...
Leuk discussie kan dit worden....
Vriend Max, je noemt zelf twee voorbeelden waarin duidelijk wordt dat snelheid wel erg belangrijk is... 80 op de snelweg = link, 180 op snelweg waar omaatje met haar corsa net een collega-slak voorbijrijdt doet ook au.... Wel is het zo dat enkel hardrijden als gevaarlijk wordt gezien... Iemand die met 60 invoegt op de snelweg (terwijl alles 120 rijdt) is natuurlijk zeker zo link als iemand die met 180 nog effe ertussen suist... Aanpassen aan de snelheid is veiligste... Maar niet altijd het leukste...
 
Het gaat om het snelheidsVERSCHIL, ( dus niet specifiek om hardrijden.) wat het zo gevaarlijk maakt. Dus zowel te langzaam als te snel veroorzaakt gevaar.
 
ongeluk gebeurde als volgt:

Ikke reed netjes met verkeer mee in avondspits, stond vooraan bij stoplicht, staan 2 stoplichten op 50 meter vanmekaar die gelijk op groen springen
licht op groen, wij allemaal rijden, ik reed wel vooraan, maar reed rustig omdat het nat was, kwam er een omaatje van rechts(ik heb zowiezo voorrang, er staan haaietanden bij haar) door rood..ik remde af toen ik haar zag, zij remde ook, en toen ik doorreed besloot ze toch nog gas te geven...en ik reed niet te hard, want op het moment dat ik over haar auto heen vloog gingen de autos die naast me reden mij al voorbij...ik reed op dat moment tussen de 50 en 60 waar je 70 mag...

en over te hard rijden...heel veel mensen tuffen met 120...zonder te kijken...gewoon een beetje suf doen....maar als ik 170 rijd ben ik in topstaat van concentratie...
en ik trek geen wheelys in spits danwel files...zo gek ben ik nie |(
 
We weten allemaal hoe harder je rijdt, hoe gevaarlijker het wordt. Dat geldt overal en altijd. Maar betekent dat dan dat we voortaan maar 30 moeten gaan rijden?
We weten ook dat motorrijden gevaarlijker is dan autorijden, moeten we dan allemaal maar onze motor weg doen?
Je kan wel zeggen dat als je motor rijdt, je dat zo veilig mogelijk moet zijn, maar wat is veilig, 30?, 50? 80? 100? 120? 240!!!!!!! })

Je moet alleen hard rijden als je je daar fijn bij voelt, dan schrikt je ook minder en neem je betere beslissingen. Ook met hoge snelheden rijden vraagt om ervaring, anders bepaalde situaties inschatten ed.
Ook moet je jezelf afvragen wat het je allemaal waard is, en als bij bepaalde mensen de de grens anders ligt dan bij jezelf, ga dan niet zeiken aub. wees blij met je eigen beslissing.
Of wil je eigenlijk ook harder en durf je niet en ben je daarom boos op diegene die wel harder rijden, kom op, wees blij met hoe zezelf rij.

En dan nog even over het in gevaar brengen van anderen, is dat zo?
Moeten die andere zelf ook niet beter op letten?
Meestal zijn diegene die hard rijden ook diegene die vaak rijden, en veel rijden en hebben daardoor nou eenmaal meer verkeersinzicht en kunnen daarom beter bepaalde situaties beter van te voren inschatten en reageren.
Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingen die niet nadenken bij wat ze doen, maar dat komt overal voor.
Ik hen genoeg mensen zien motor rijden die mij debiel vonden maar wel zelf nog even gaan inhalen voor een blinde bocht met 50 (want dat is niet te hard), maar dat is, vind ik een stuk domerdan mij acties.

Ik heb nog altijd een bewijs dat mijn rijstijl nog niet zo heel gevaarlijk is , Ik rij nu al 12 jaar motor en geen aanrijdingen of bijna aanrijdingen, dus ergens moet ik het toch wel goed doen.
En ook de opmerking van dat mijn tijd nog wel komt vindt ik dan onzin, laat eerst maar eens zien dat je het beter kan.
Ook snelheid kan een vorm zijn om ongelukken te voorkomen, meestal ben ik er al voorbij voordat de eikel in zijn auto uberhaupt te weg heeft kunnen op draaien.
 
Dit is de 2e dag dat ik mijn motor heb en ik nu al 160 gereden op een weg ergens in de kop van Groningen met voor mij helemaal niks en vindt het behoorlijk hard (Moet er nog aan wennen) en in de bebouwde kom rij ik altijd de max snelheid. Maar het gaat mij om de kick van het motorrijden zelf, en niet van het te hard rijden.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de 2e dag dat ik mijn motor heb en ik nu al 160 gereden op een weg ergens in de kop van Groningen met voor mij helemaal niks en vindt het behoorlijk hard (Moet er nog aan wennen) en in de bebouwde kom rij ik altijd de max snelheid. Maar het gaat mij om de kick van het motorrijden zelf, en niet van het te hard rijden.

Ik spreek jou over 1 week, dan durf ik te wedden dat je heel iets anders zegt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan