Teken de petitie tegen de APK voor motorfietsen

APK zal nóg meer recessie laten zien in de motor-branche......

de bovag krijgt straks de deksel over z'n neus.....

de HD-markt is straks verwoest ....


kut-APK :r :r :r :r
 
Waarschuwing; ik ben wel enorm cynisch wat betreft overheden, en zeker de super ondemocratische mega-overheid die "de verenigde landen van Europa" heet.

Maar denken jullie nu echt dat ze in EU denken: "oh, dat zijn veel handtekeningen, nu stoppen we met de plannen voor de APK".



houd het stil, en rek het nog een paar jaar.

De MAG heeft al meer ellende tegengehouden. Niet gezegd dat dat nu zal lukken want we weten nog niet hoe sterk de pro-APK-lobby is. Ik weet wel dat de MAG alles uit de kast zal trekken om de APK voorgoed uit de wereld te helpen.
En die kast, die heb ik wel eens gezien, die is heel groot en zit heel vol :+

*me heeft getekend.
 
Je geeft zelf het antwoord al "ik mag dan lekker een paar tientjes aftikken om te horen wat ik toch al wist"
Veel motorrijders krijgen een uitslag die anders gaat zijn dan ze al dachten te weten. Nederlanders poetsen de motor meer dan dat ze hem onderhouden. Een blinkende motor is nog geen technisch goede motor. In Duitsland kennen ze al jaren een keuring en de motoren zijn veel beter onderhouden dan in ons land. Er worden niet voor niks zoveel gebruikte motoren hier naar toe gehaald.

Hoe veel zware ongevallen zijn te wijten aan een slechte staat van de motor? Bijna geen. Dus dat 'betere onderhoud' in duitsland vertaalt zich niet in een lager aantal ongevallen als gevolg daarvan. Als ik wil weten of mijn motor in orde is kan ik hem nu ook laten inspecteren en blijkbaar doen mensen dit vrijwillig gezien dat lage aantal ongevallen met technische oorzaak.

Op een APK zit niemand te wachten: je tuigt er een bureaucratie mee op van mensen die niets tastbaars aan de maatschappij of economie bijdragen. Die mensen kunnen echt veel nuttigere dingen doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn eigen bedrijf en APK zal ik idd gratis doen icm met een beurt. Dit is al jaren gebruikelijk in de auto wereld.
En als ik nou geen beurt doe, dan moet het toch ook wel gratis kunnen? gezien ik toch allerlei gebreken over het hoofd zie :X

En reageer eens op m'n vorige posting, hoe kan het dat 1 op de 4 mensen volgens jou op een fiets rijdt die technisch niet ok is en er tegelijkertijd zelden ongelukken gebeuren die veroorzaakt worden door die technische staat? Volgens mij beredeneer je het vanuit een winstoogmerk, niet een veiligheidsoogmerk.
 
Laatst bewerkt:
Kben voor, ken wel een aanral mensen die met verwaarloosde remmen/ banden rijden. En apk gaat alleen om uitlaat dichtheid niet om decibels. Meer nadelen zie ik niet :z
 
Laatst bewerkt:
SMR74
totale onzin dat verhaal over duitsland:
Duitsers zijn nou eenmaal een land waar ze gevoelig zijn voor allerlei wetjes en voorschriften,zit in hun historie,is niks mis mee,maar past niet bij onze cultuur.
Kijk,wij nemen zelfinitiatief en zeggen dan,de motor is OK of er klopt iets niet,Een duitser doet dat niet,en moet van een andere instantie de goedkeuring horen,een keurmeester een chef etc.Ik wordt er dagelijks mee geconfronteerd,want ik woon er,is vaak lastig,maar dat moet je maar accepteren als je er woont.
groet
jos
 
Ik heb mijn eigen bedrijf en APK zal ik idd gratis doen icm met een beurt. Dit is al jaren gebruikelijk in de auto wereld.
Met als grote verschil dat in de autowereld 95% z'n onderhoud laat doen, en in de motorwereld veel meer mensen het zelf doen. En dus niet voor een beurt komen.

Ik heb de (gratis) winter-checkup van MotoPort afgelopen september laten uitvoeren, ik was benieuwd wat ze van mijn onderhoud (als amateur met WPHB) vonden. Punten waar ze mee kwamen:
1. De koplamp zit los in de behuizing (dit is wat mij betreft prima, het ding kan een mm heen en weer en dat is het, dus het zou zomaar kunnen dat-ie zo ontworpen is).
2. Het stofdopje van een ontluchtingsnippel van de achterrem ontbreekt
3. De koppeling maakt een geluidje als-ie in stationair draait (koppeling inknijpen en het is weg), volgens hem zit er dan intern een moer los, volgens mij is dat gewoon standaard bij Diversion 600's.
4. Het blok moet gesynchroniseerd worden. Dit had ik juist 1000 km daarvoor gedaan, maar net nadat ik een flesje Forte in de tank gegooid had. Volgens MotoPort kan er daardoor veel loskomen waardoor ze opnieuw niet synchroon lopen. Hierna heb ik ze opnieuw gesynchroniseerd.

De koplamp wilden ze vervangen (200 euro), en de koppeling zou ook zoiets kosten. Je kan er donder op zeggen dat dergelijke dingen straks een APK-punt worden, terwijl het niets bijdraagt aan de veiligheid. Makkelijk klanten scoren dus voor een hele branche.
 
Laatst bewerkt:
helemaal mee eens,kijk,zichbare zaken is niet zo moeilijk,maar ik weet zeker dat 80%van de motorrijders,nooit naar de voorvorkolie kijkt,zeer belangrijk voor o.a.het stuurgedrag,om maar een voorbeeld te noemen,dit gebeurd ook bij een apk niet.
groet
jos
 
Ik ben voor de apk keuring, maar dan wel door een onafhankelijke garage die niet zelf mag repareren.
Waar kan ik voor tekenen??????????

Zeker als ik hier lees dan er mensen zijn die hun band willen herproppen en dat er velen het een veilige manier vinden. :X
APK zal dat soort mensen beschermen tegen hun eigen waan ideeen O-)
:stupid:
 
helemaal mee eens,kijk,zichbare zaken is niet zo moeilijk,maar ik weet zeker dat 80%van de motorrijders,nooit naar de voorvorkolie kijkt,zeer belangrijk voor o.a.het stuurgedrag,om maar een voorbeeld te noemen,dit gebeurd ook bij een apk niet.
groet
jos
Ach, maakt dat een motor onveiliger? het zal allicht wat bijdragen, maar leidt het echt tot ongelukken? ik denk het niet.
 
Wel prettig en eenvoudig voor de MAG om op deze manier een database te vullen met:
  • Voor- & achternaam
  • Woonplaats
  • E-mail

Zo kam reclame 'persoonlijk' gestuurd worden zodat het geen spam is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan