Ik rij sedert enkele maanden met een Blackbird van 2005.
Ben ontzettend blij met zowat alle eigenschappen van de fiets,behalve dat de temperatuur wel heel hoog kan oplopen bij traag rijden (soms tot 104C) en ventilator treedt pas in werking op 100C.
Dit schijnt echter "normaal" te zijn voor Blackbirds,maar persoonlijk maak ik
mij daar toch wel wat zorgen over. Heeft hier nog iemand ervaring mee en kan er mij iemand vertellen of ik mij onterecht zorgen maak ? Alvast bedankt voor eventuele tips !
Blackbird is ook niet gemaakt om traag te rijden!
Waarom maak je je daar zorgen om ?
Niets vreemds aan hoor, het is geen fluitketel
Niks aan de hand, gewoon doorrijden
En als je je er toch aan ergert.... gewoon een stukje tape over het display plakken, zie je het ook niet meer.
Hoe vaak hoor je daar eigenlijk van, oververhitte motoren?
Sinds wanneer gaat water koken bij 100 graden als het onder druk staat??Als je je zorgen maakt om de temperatuur meet het eerst eens na of het wel klopt,
Als je koelwater maar een mix is van demiwater en glicol antivries gaat het niet koken wel als je gewoon water bijvoegt dan is het linke soep.
En als je je er niet lekker bij voelt kan je er een andere thermoswiths in zetten die bij 90C graden je ventilatoren in schakelt
Dat is een fluitje van een cent.
Wie zegt dat danSinds wanneer gaat water koken bij 100 graden als het onder druk staat??
Okee dus als je de dop eraf haalt verandert het water niet direct in stoom.Wie zegt dat dan
En er staat nog geen 1/2 Bar druk op want de overdruk laat al eerder druk af dan,,,,,,,,,
Dat komt doordat de glycol/antivries de tussen ruimte tussen de watermoneculen opvuld en het mengsel dichter is dan normale H2o + de 0,? druk.Okee dus als je de dop eraf haalt verandert het water niet direct in stoom.
Overigens rijd mijn circuitfiets gewoon met water in het koelsysteem en kookt hij pas rond de 115/120 graden.
MooiDat komt doordat de glycol/antivries de tussen ruimte tussen de watermoneculen opvuld en het mengsel dichter is dan normale H2o + de 0,? druk.
En water dampt al vanaf 0 C anders hang je de was voor niets buiten
Maar jij mag ook best het laatste woord hoor
Blackbird is ook niet gemaakt om traag te rijden!
Licht er aan waar u zich bevind op 2000 meter boven nap is de luchtdruk 0.700mbarMooi
Dan heb ik nog 1 vraag waarom ga jij uit van een druk lager dan de buitenluchtdruk???
Je hebt gelijkLicht er aan waar u zich bevind op 2000 meter boven nap is de luchtdruk 0.700mbar
En op 0 meter boven nap 0.900 mbar tot 1.200mbar
En 0 is inderdaad absoluut het uiterste van vacuum
Maar er staat 0.? dat kan ook 0,99999 zijn
Maar we zitten de Belgian docker z,n topic te verzieken dus einde van deze flauwekul
Licht er aan waar u zich bevind op 2000 meter boven nap is de luchtdruk 0.700mbar
Maar we zitten de Belgian docker z,n topic te verzieken dus einde van deze flauwekul